Autor |
Wiadomość |
jurek968
|
Napisane: 11.11.2014, 20:40 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Ogólna zasada mówi ,że nie ma normy ciśnienia oleju na wolnych obrotach.
Normę określa się dla pewnych obrotów w temperaturze roboczej, czyli np.
powyżej 3,0 , przy 3000 , lub powyżej 3,5 przy obrotach 4500.
Jeśli tak jest to ,jest ok.
Na wolnych obrotach ciśnienie zależy w znacznym stopniu od temperatury, jakości i gradacji oleju a także od właśnie wolnych obrotów , które mogą być od 750 do 1000.
Oczywiście teoretycznie na wolnych obrotach jeśłi ciśnienie jest wyrażnie poniżej 1,0 to może to świadczyć o zużyciu silnika.
Tym niemniej miałem kiedyś mercedesa W124 , który miał na wolnych ciśnienie oleju = 0,5 , po przejechaniu kolejnych 100 000 km jak się dowiadywałem nadal jeżdził i miał ciśnienie 0,5 bara.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 11.11.2014, 23:14 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Porsche zaleca minimum 3,5 bar przy 4000 rpm przy w pełni rozgrzanym silniku (IMHO trzeba zrobić min 10 km, pomimo tego, że temperatura chłodziwa już od dawna ok). Nie spotkałem się z zalecanymi wartościami dla obrotów biegu jałowego.
U mnie jest tak: zimny - 5 bar cały czas. Gorący na wolnych ok. 1,6-1,7 bar. Powyżej 4000 rpm ok 4,5 bar.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 11.11.2014, 23:36 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
a Turbo i nowe dobieraja sobie cisnienie oleju w funkcji obciazenia silnika i...
można sobie popatrzeć...
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|