Autor |
Wiadomość |
marko356
|
Napisane: 12.11.2019, 16:28 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 452
|
|
Góra |
|
lotoss
|
Napisane: 12.11.2019, 17:38 |
|
Dołączył: 27.10.2014 Posty: 95
|
Widziałem. Szczerze? Myślałem że to ty wystawiasz te auta
|
|
Góra |
|
marko356
|
Napisane: 12.11.2019, 17:47 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 452
|
lotoss napisał(a): Widziałem. Szczerze? Myślałem że to ty wystawiasz te auta Dziekuje za szczerość. A szczerze.. skąd tak niska ocena mojej osoby? Nie znamy się chyba osobiscie..
|
|
Góra |
|
lotoss
|
Napisane: 12.11.2019, 18:07 |
|
Dołączył: 27.10.2014 Posty: 95
|
|
Góra |
|
moon48
|
Napisane: 12.11.2019, 18:35 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 684 Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
|
Najdroższe czterocylindrowe 914 na mobile.de Ambitnie Nie wiem czy znajdzie się ktoś skłonny dopłacić 100 tysięcy euro za kolor karoserii.
_________________
996 C4S
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 12.11.2019, 19:29 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
No ale każdy sprzedający może sobie wystawić za ile chce a inna rzecz czy ktos kupi, dla mnie za 600 można fajną turbinę kupić a nie VW-Porsche
_________________
|
|
Góra |
|
marko356
|
Napisane: 12.11.2019, 19:35 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 452
|
moon48 napisał(a): Ambitnie Nie wiem czy to o ambicje chodzi.. Jakby bylo drożej od rynkowej o 50 czy 100 proc to darowałbym komentarz. Kazdy moze sobie wystawiac ale tu już sięgneliśmy innej planety. To tak jakby passata wystawic za 600 tyś .. bo ma pasek z napisem Passat. Ceny doskonałych 914 2.0 oscylują w granicach 40-45 eur. Powyższy egzemparz jest w miarę ładny natomiast do konkursowego brakuje. Do tego wersje 914 z roku 74-75 są najmniej lubiane nawet te z LE. Co do "zielonego' to jest to horror. Obrzydliwy wóz w którym nic nie trzyma sie kupy. .. coś w stylu słynnego Porszodzini Cygacan. Wszystko w tym aucie jest fatalnie zrobione. Wszystko. Na targach w Poznaniu byla pieknie odrestaurowana 914 2.0 w rzadkim kolorze ziel met za 40 eur na którą nawet nikt nie spojrzał. Dlatego dziwi mnie Polski rynek klasyków.
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 12.11.2019, 20:07 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
marko tego rynku nie da się zrozumieć, bo jak dla mnie mimo wszystko on tak na prawdę jeszcze nie istnieje. Rodzi się rynek youngtimerów do circa 40 tyś pln. Na rynek klasyków z prawdziwego zdarzenia musimy jeszcze trochę poczekać. Ten zielony to jakiś dramat. Can Am na szczęście nie dotykany, jak chcesz takiego to znam gościa co odda za pół tej ceny
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 12.11.2019, 20:18 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Cytuj: jak chcesz takiego to znam gościa co odda za pół tej ceny "adwokat diabła " Co Michał ma nowy plan?
_________________
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 12.11.2019, 20:23 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
Daro. napisał(a): Cytuj: jak chcesz takiego to znam gościa co odda za pół tej ceny "adwokat diabła " Co Michał ma nowy plan? Nie wiem czy ma nowy plan, ale za 50% ceny z tamtego ogłoszenia na pewno by miał plan , a jak nie to ja bym miał plan na bank
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 12.11.2019, 22:43 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
No dobra niech stracę „cena klubowa”, oddam za 1/3 jak ktoś chętny A w kwestii niezrozumienia rynku to można by też w tym samym momencie śledząc lokalne ogłoszenia pomyśleć, że za 136k pln da się z kolei kupić „idealne” turbo 996: https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... Bw6oh.htmlPs. Dzwonił ktoś do właściciela tego CanAm’a? Byłem w długi weekend nawet w Lubelskiem i przymierzałem się czy do gościa nie podjechać ale w niedzielę miał zamknięte...
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 13.11.2019, 10:50 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
mata70 napisał(a): marko tego rynku nie da się zrozumieć, bo jak dla mnie mimo wszystko on tak na prawdę jeszcze nie istnieje. Rodzi się rynek youngtimerów do circa 40 tyś pln. Na rynek klasyków z prawdziwego zdarzenia musimy jeszcze trochę poczekać. Tą hipotezę słyszę od 16 lat, czyli odkad posiadam rozne klasyki. W zasadzie to wyglada na to ze ten rynek „rodzi sie” dluzej niz powstają klasyki A prawda jest wg mnie taka ze w polsce stosunek ilosci roznej masci warsztatow i handlarzy (tych dobrych i tych zlych) do ilosci potencjalnych klientow jest znacznie wiekszy niz w innych krajach. Stad ogromna ilosc przeroznych szalonych ofert j skrajnych pomyslow roznych oferentów. Przynajmniej jest z czego wybierać Nie wiem czy ktos z Was mial „przyjemnosc” kupowania klasyka np w niemczech. Tam tez sprawa czesto jest podobna, jedziesz do jakiejs firmy ktora ma piekna strone i na stanie kilkadziesiat klasykow a na miejscu kupa taka sama jak i u „polskiego Mirka”. Jedyna roznica jest taka ze na zachodzie sa firmy ktore juz maja marke i za kase laik moze isc i kupic sobie dowolnego klasyka „z polki”. W Polsce takich jeszcze nie ma za wiele.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 13.11.2019, 11:42 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
marko356 napisał(a): Ceny doskonałych 914 2.0 oscylują w granicach 40-45 eur. Powyższy egzemparz jest w miarę ładny natomiast do konkursowego brakuje. Do tego wersje 914 z roku 74-75 są najmniej lubiane nawet te z LE. Co do "zielonego' to jest to horror. Obrzydliwy wóz w którym nic nie trzyma sie kupy. .. coś w stylu słynnego Porszodzini Cygacan. Wszystko w tym aucie jest fatalnie zrobione. Wszystko. Na targach w Poznaniu byla pieknie odrestaurowana 914 2.0 w rzadkim kolorze ziel met za 40 eur na którą nawet nikt nie spojrzał. Dlatego dziwi mnie Polski rynek klasyków. Ale co tu ma dziwić? 914 to auto wybitnie niszowe - nawet dla takiego Porsche fana jak ja jest to najbardziej abstrakcyjny model i postawienie go w garażu mógłbym rozważyć tylko na samym końcu kompletowania kolekcji co najmniej kilkunastu Prosiaków. Wygląd dyskusyjny, osiągi takie sobie (może poza -6 i prototypowym 916). Ile jest osób w Polsce realnie zainteresowanym takim 914? Kilkaset? Kilkadziesiąt? Spora część pewnie jest tu na forum. BTW wiecie może jaka była najwyższa cena transakcyjna za 914 w Polsce? Zakładam, że raczej na pewno nie przekroczyła 100k. Dlatego obie te oferty są z kosmosu. To jak z psem od bacy za pół miliona Co do "rynku klasyków/youngtimerów" to mamy duży rozstrzał - albo auta "dla Kowalskiego" w granicach 50k (ew 100k dla zamożniejszych), albo wszystko co powyżej tylko dla garstki najbogatszych albo kompletnych świrów.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 13.11.2019, 18:54 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
@Piotr Wiem o przynajmniej kilku 914'tkach sprzedanych w ostatnich latach w Polsce w granicach 120-130k pln i mówię tutaj o 914'tkach 4 cylindrowych oczywiście w stanie idealnym (po renowacji). 914-6 nie wiem czy jakiekolwiek jeżdżące w Polsce obecnie jest. Jedno na pewno się robi oraz dwa na pewno czekają w garażach na robotę i te auta wyjdą na gotowo w stanie 1 około 300k pln. I po raz kolejny stanę w obronie 914'tek - to są rzeczywiście kontrowersyjne auta ale kto się nimi przejedzie zakocha się w nich od razu (mówię o silniku 2,0l). Wrażenie siedzenia bezpośrednio na asfalcie, prowadzenie, odczucia z jazdy, zespolenie kierowcy z pojazdem, funkcjonalność (dwa bagażniki), możliwosć przerobienia w minutę na cabrio, oryginalność i unikatowość (w tym kraju, na świecie nie - wyprodukowano ich w ciągu 6 lat 120k sztuk) są niepowtarzalne. Oczywiście mają też wiele wad o których tutaj nie będę akurat pisać... Jestem przekonany, że 914-6 daje dużo więcej frajdy z jazdy niż analogiczna 911 T z tego samego okresu a że "style i prestie" nie ten, sorry ale mam to gdzieś Ceny 914-6 GT czy 916 to już pełna abstrakcja a jednak na świecie te auta chodzą i cieszą się olbrzymim prestiżem. Jak spytasz Jay K'a z Jamiroquai to Ci powie, że jednym z jego ulubionych aut z kolekcji liczącej kilkadziesiat sztuk nie tylko Porsche jest właśnie 914-6 GT - przypadek?. Jestem przekonany, że w Polsce też w końcu kiedyś osiągną takie same ceny jak w cywilizowanym świecie (no i w ogóle się pojawią bo dziś na pewno nie ma ani jednej sztuki). Zwróć też uwagę, że jakieś 10 lat temu rzeczywiście nikt tych aut w Polsce nie chciał i można je było kupić w bardzo dobrym stanie za 40-50k pln. Po 10 latach ceny tranzakcyjne na polskim rynku są o 100% wyższe... Za kilka lat wrócimy do tego wątku i zobaczysz jakie będą wtedy ceny np. 914 LE CanAm Pozdrawiam serdecznie Mata ps. gorący miłośnik VW Porsche 914 (z wyboru bo wcale nie muszę nimi nie jeździć a mam już drugą w swojej "karierze" i na pewno przesiądę się na trzecią...) ps2. czekam na moment kiedy ktoś zbuduje / kupi w tym kraju przygotowane do wyścigów 914 i chętnie obejrzę jak "złoi dupę" nie jednej 911'tce. ps3. Porsche to na prawdę nie tylko model 911 a u nas trcohę jest tak, że nie ważne jaka ale jak jest 911'tka to już jest najlepsza
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
marko356
|
Napisane: 13.11.2019, 19:13 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 452
|
Mata napisał(a): Oczywiście mają też wiele wad o których nie będę akurat tutaj pisać... Jestem przekonany, że 914-6 daje dużo więcej frajdy z jazdy niż analogiczna 911 T z tego samego okresu a że "style i prestie" nie ten, sorry ale mam to gdzieś Dobrze powiedziane. Prawda jest taka ze 914 jest najbardziej drożejącym autem ze stajni Porsche w tej chwili. Wiele 911 opadło znacznie a 914 tylko drożeje. To ze jest to fantastyczny woz to nie ma co udowadniac. Co do stylu to trzeba dorosnąć. 914 w momencie premiery to był taki kosmos designerski jak solo Hendrixa na tle blusowych kotleciarzy którzy grali z gitarą pod pachą w 1968r. W US setki 914 sciga sie na bardzo wysokim poziomie do dziś i są konkretnie tuningowane. 914-6 nie kosztuje Mata 300 tys a 120 eur czyli grubo ponad pól mil. Mata napisał(a): ps2. czekam na moment kiedy ktoś zbuduje / kupi w tym kraju przygotowane do wyścigów 914 i chętnie obejrzę jak "złoi dupę" nie jednej 911'tce.
To będe ja obiecuje
|
|
Góra |
|
marko356
|
Napisane: 13.11.2019, 19:18 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 452
|
... ja nie wiem jak można nie kochac tego kształtu... Pure love!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 13.11.2019, 19:38 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Jezdzilem 914 2,0 i faktycznie cos w nim jest.. gdyby nie to ze to auto tak bardzo trąci latami 70ymi to moze mialoby wiecej zwolennikow.. ostatecznie sie nie zdecydowalem na zakup ale caly czas chodzi mi po glowie.. ale bardziej cos takiego: https://www.iaai.com/VehicleDetails?ite ... ecent=true
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 13.11.2019, 19:46 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Tak przyznaję się bez bicia, że to ja jestem jednym z tych, którzy nie kochają tego auta i sorry ale już chyba nie zdążę dojrzeć do docenienia tej sylwetki Zawsze są auta (wśród 911 tym bardziej) które jednym się podobają innym nie. Każde auto to zlepek materiałów i blachy a jego wartość określają ludzie i zmanipulowany rynek. Tak jest z wszystkim. A to że ma go w kolekcji jedna czy druga gwiazda wcale nie świadczy jego fajności a tylko kaprysie posiadania dziwadła
_________________
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 13.11.2019, 20:06 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
@Marko356 Jak chcesz to „załatwię” Ci 914-6 (z prawilnym VIN’em zaczynającym się od 914...) po pełnej renowacji w Polsce za 300k pln na gotowo. Nie ma problemu, będziesz musiał tylko poczekać kilka miesięcy na skończenie prac przy aucie Rób tego klona ale wsadź tam nie 2,0l tylko 2,7l. To się chłopcy zdziwią Swoją drogą Kacper kiedyś zaczynał walczyć z podobnym projektem ale finalnie chyba się poddał... @tsubasa Zajefajny Idealna baza, sporo roboty już zrobione, klatka, fajne kubły, nawet silnik na amerykański wymieniony @Daro No wiesz co! Jedno lubią grube baby a inni mega chude ale żeby mówić, że któraś z nich jest dziwactwem? I ja Ciebie zabrałem na Porsche Parade w zeszłym roku moją 914’tką? Nie pamiętasz jak cięliśmy na powrocie z Wolsztyna nowe 911’tki, ten dźwięk, ten szum, ta spartańska przestrzeń? Już nigdy Cię nim nie przewiozę! I 914-6 też nie, jeszcze będziesz prosić
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 13.11.2019, 20:16 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Oj tam oj tam , może jakbyś mi dał go poprowadzić jak obiecałeś ale miałem okazje go tylko spychać ze skrzyżowania
_________________
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|