|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Baca
|
Napisane: 27.07.2016, 19:30 |
|
Dołączył: 7.05.2016 Posty: 75
|
Mam pytanie czy ktos hamował silnik taki jak w temacie ??
Uzytkuje Carrere na codzien i pomyslałem zeby pojechac na hamownie w celu sprawdzenia osiągnięc i tak:
Fabryka podaje dane techniczne .
moc 355 KM u mnie wyszło 318 KM
NM 400 u mnie wyszło 360 .
Wydaje mi sie ze są to zbyt duze róznice niz podaje producent .
Prosze o odpowiedz jesli ma ktos podobne doswiadczenie poniewaz nie wiem czy zaczynac szukanie ewentualnej usterki ...
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 27.07.2016, 20:03 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
ja kiedyś hamowałem 997.2 S, 3.8l. Nominalnie powinna była mieć 385KM i tyle miała ale ...po założeniu wydechu akrapovica, który podobno dodaje kilkanaście KM., więc pewnie zamiast 385KM miała 373KM - to było po kilku latach użytkowania. Nm nie pamiętam
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 27.07.2016, 20:50 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1038
|
Silnik oryginalny czy przechodzil jakas wieksza naprawe?
Hamownia wiarygodna? Zmierz jeszcze dla pewnosci czas np. 120-200 i porownaj z tym co w sieci podaja.
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 27.07.2016, 23:56 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
|
Góra |
|
enzoMK
|
Napisane: 28.07.2016, 21:10 |
|
Dołączył: 10.05.2016 Posty: 245 Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nr klubowicza: 514
|
|
Góra |
|
Baca
|
Napisane: 29.07.2016, 14:53 |
|
Dołączył: 7.05.2016 Posty: 75
|
wydechy mam załozone CARGRAPHIC dedykowane do mojego modelu , jade dzisiaj na diagnostyke odczytac parametry silnika , czasami przy odpalaniu słysze tak jak by cofneło silnik na zapłonie , moze na rozrządzie jest kłopot?? chyba ze jest mozliwosc ustawienia zapłonu ?? Prosiak normalnie odpala , ma moc tylko powyzej 5 tys obrotów pojawia sie delikatna dziura . Na hamowni krecili na 4 biegu i mam pytanie czy nie powinni hamowac na 5 biegu ?
|
|
Góra |
|
Eclipser
|
Napisane: 29.07.2016, 20:06 |
|
Dołączył: 4.05.2011 Posty: 651
|
A ja hamowałem 996.2 i miała na kołach cos około 280PS, przy nominalnej mocy 320PS.
|
|
Góra |
|
pitong
|
Napisane: 30.07.2016, 21:21 |
|
Dołączył: 11.08.2013 Posty: 160
|
A to ciekawe co piszecie... Aż z ciekawości podskoczę swoim Cayenne GTS i dam wam znać. Odnośnie przyśpieszenia to ma znaczenie temperatura otoczenia i wysokość nad poziomem morza. No i ładunek (obciążenie) w aucie.
|
|
Góra |
|
tomp
|
Napisane: 31.07.2016, 21:59 |
|
Dołączył: 29.06.2013 Posty: 90
|
enzoMK napisał(a): czy ktoś hamował 4S np w http://www.dynosoft.pl/oferta/14-hamowa ... a-4wd.html w Katowicach czy skorzystanie z hamowni ma wpływ na gwarancje porsche approved tzn jest jednoznaczne z jej utratą Wielokrotnie korzystałem bardzo rożnymi samochodami. Hamowania jest wiarygodna
|
|
Góra |
|
Miniac
|
Napisane: 7.08.2016, 23:58 |
|
Dołączył: 2.01.2015 Posty: 41
|
Baca napisał(a): Mam pytanie czy ktos hamował silnik taki jak w temacie ??
Prosze o odpowiedz jesli ma ktos podobne doswiadczenie poniewaz nie wiem czy zaczynac szukanie ewentualnej usterki ... Hamowałem swoją 997 C2S serię - pokazała serię KM (cyba brakowało z 10Nm do katalogu) Oczywiście z nawiewem powietrza do filtra, bez tego wychodziło mniej.
|
|
Góra |
|
enzoMK
|
Napisane: 20.01.2017, 9:32 |
|
Dołączył: 10.05.2016 Posty: 245 Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nr klubowicza: 514
|
Byłem na hamowni i wynik niestety niższy niż fabryczne parametry - czy jest to powód do niepokóju
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
in: 718; 991.2; Macan out: 997.2 4S
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 20.01.2017, 11:25 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
enzoMK napisał(a): Byłem na hamowni i wynik niestety niższy niż fabryczne parametry - czy jest to powód do niepokóju Wykres ładny, bez dziwnych załamań. Pomiar daje 94% fabrycznie deklarowanej mocy i 98% momentu. Na pomiar ma wpływ x czynników -> ilość wtłaczanego powietrza przez nawiew, temperatura i wilgotność powietrza, olej, paliwo plus błąd pomiarowy hamowni. Moim zdaniem absolutnie nie ma się czym martwić - > to raczej powód do zadowolenia Ile masz przebiegu ? PS To wolnossąca benzyna a nie turbo diesel z grupy VW lub BMW (tam drobne bonusy w przedziale 5-10% są standardem)
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: 20.01.2017, 11:53 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 68
|
Hamowałem kilka aut w przeszłości. Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się by wolnossący benzynowy osiągnął parametry nominalne. Potwierdzam też, że w przypadku turbo diesl`i wyniki przekraczały z kolei dane fabryczne.
|
|
Góra |
|
enzoMK
|
Napisane: 20.01.2017, 12:44 |
|
Dołączył: 10.05.2016 Posty: 245 Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nr klubowicza: 514
|
b0g0b0jny napisał(a): enzoMK napisał(a): Byłem na hamowni i wynik niestety niższy niż fabryczne parametry - czy jest to powód do niepokóju Wykres ładny, bez dziwnych załamań. Pomiar daje 94% fabrycznie deklarowanej mocy i 98% momentu. Na pomiar ma wpływ x czynników -> ilość wtłaczanego powietrza przez nawiew, temperatura i wilgotność powietrza, olej, paliwo plus błąd pomiarowy hamowni. Moim zdaniem absolutnie nie ma się czym martwić - > to raczej powód do zadowolenia Ile masz przebiegu ? PS To wolnossąca benzyna a nie turbo diesel z grupy VW lub BMW (tam drobne bonusy w przedziale 5-10% są standardem) To jestem teraz spokojniejszy, przebieg 95000, dziś w PCK dokładany PSE - ciekawe czy po takiej zmianie wynik może być inny
_________________
in: 718; 991.2; Macan out: 997.2 4S
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 20.01.2017, 16:43 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
Chcecie mieć po kilku czy kilkunastu latach eksploatacji silnik jak nowy? W wieku 40ciu, 50ciu lat rekordów olimpijskich już się nie robi... Szczerze - zaskoczony jestem tematem. Bez urazy - fizyka się kłania...
|
|
Góra |
|
pioterwu
|
Napisane: 20.01.2017, 20:07 |
|
Dołączył: 23.08.2015 Posty: 85
|
enzoMK napisał(a): b0g0b0jny napisał(a): enzoMK napisał(a): Byłem na hamowni i wynik niestety niższy niż fabryczne parametry - czy jest to powód do niepokóju Wykres ładny, bez dziwnych załamań. Pomiar daje 94% fabrycznie deklarowanej mocy i 98% momentu. Na pomiar ma wpływ x czynników -> ilość wtłaczanego powietrza przez nawiew, temperatura i wilgotność powietrza, olej, paliwo plus błąd pomiarowy hamowni. Moim zdaniem absolutnie nie ma się czym martwić - > to raczej powód do zadowolenia Ile masz przebiegu ? PS To wolnossąca benzyna a nie turbo diesel z grupy VW lub BMW (tam drobne bonusy w przedziale 5-10% są standardem) To jestem teraz spokojniejszy, przebieg 95000, dziś w PCK dokładany PSE - ciekawe czy po takiej zmianie wynik może być inny OT - mogę zapytać na ile Ci wycenili montaż PSE? W PCWro do 997.2 4S dostałem ofertę na 12k za wydechy i przyciski + montaż 4k (obie ceny brutto).
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 20.01.2017, 20:36 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
Moc bierze się z silnika. Możesz mieć dyfuzor z Saturna 5 a koni nie przybędzie... Ludzie myślcie... Ktoś wspomniał o kontroli sprężania - tędy droga! Oczywiście odprowadzenie gazów jest ważne, ale przy tuningu i konkretnym podbiciu mocy. Pamiętacie temat o przedliftowych 996 i opisie, że ma 320KM? Tam wrzucają stożkowy filtr i ponoć przybywa 20koni... Straty będą wraz z przebiegiem i eksploatacją silnika. Pamiętajmy też, że moc silnika, która przychodzi na koła musi być pomniejszona o straty na mechanice (wał itd). Dawno , dawno temu ktoś powiedział mi , że to 15% przy RWD a 25% 4x4.
Można mnie teraz wyśmiać i wezmę to na klatę, ale w latach 90tych tak to wyliczono dla Mitsubishi 3000GT.
Chętnie uzupełnię wiedzę jak to wygląda dziś.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|