Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 27.07.2016, 19:30 

Dołączył: 7.05.2016
Posty: 75
Mam pytanie czy ktos hamował silnik taki jak w temacie ??

Uzytkuje Carrere na codzien i pomyslałem zeby pojechac na hamownie w celu sprawdzenia osiągnięc i tak:

Fabryka podaje dane techniczne .

moc 355 KM u mnie wyszło 318 KM

NM 400 u mnie wyszło 360 .

Wydaje mi sie ze są to zbyt duze róznice niz podaje producent .

Prosze o odpowiedz jesli ma ktos podobne doswiadczenie poniewaz nie wiem czy zaczynac szukanie ewentualnej usterki ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.07.2016, 20:03 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
ja kiedyś hamowałem 997.2 S, 3.8l. Nominalnie powinna była mieć 385KM i tyle miała ale ...po założeniu wydechu akrapovica, który podobno dodaje kilkanaście KM., więc pewnie zamiast 385KM miała 373KM - to było po kilku latach użytkowania. Nm nie pamiętam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.07.2016, 20:50 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1038
Silnik oryginalny czy przechodzil jakas wieksza naprawe?

Hamownia wiarygodna? Zmierz jeszcze dla pewnosci czas np. 120-200 i porownaj z tym co w sieci podaja.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.07.2016, 23:56 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Sprężanie do sprawdzenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2016, 21:10 

Dołączył: 10.05.2016
Posty: 245
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nr klubowicza: 514
czy ktoś hamował 4S np w http://www.dynosoft.pl/oferta/14-hamowa ... a-4wd.html w Katowicach :?:
czy skorzystanie z hamowni ma wpływ na gwarancje porsche approved tzn jest jednoznaczne z jej utratą :?: :idea:




_________________

in: 718; 991.2; Macan
out: 997.2 4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2016, 14:53 

Dołączył: 7.05.2016
Posty: 75
wydechy mam załozone CARGRAPHIC dedykowane do mojego modelu , jade dzisiaj na diagnostyke odczytac parametry silnika , czasami przy odpalaniu słysze tak jak by cofneło silnik na zapłonie , moze na rozrządzie jest kłopot?? chyba ze jest mozliwosc ustawienia zapłonu ?? Prosiak normalnie odpala , ma moc tylko powyzej 5 tys obrotów pojawia sie delikatna dziura . Na hamowni krecili na 4 biegu i mam pytanie czy nie powinni hamowac na 5 biegu ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2016, 20:06 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
A ja hamowałem 996.2 i miała na kołach cos około 280PS, przy nominalnej mocy 320PS.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2016, 21:21 

Dołączył: 11.08.2013
Posty: 160
A to ciekawe co piszecie... Aż z ciekawości podskoczę swoim Cayenne GTS i dam wam znać.
Odnośnie przyśpieszenia to ma znaczenie temperatura otoczenia i wysokość nad poziomem morza. No i ładunek (obciążenie) w aucie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.07.2016, 21:59 

Dołączył: 29.06.2013
Posty: 90
enzoMK napisał(a):
czy ktoś hamował 4S np w http://www.dynosoft.pl/oferta/14-hamowa ... a-4wd.html w Katowicach :?:
czy skorzystanie z hamowni ma wpływ na gwarancje porsche approved tzn jest jednoznaczne z jej utratą :?: :idea:


Wielokrotnie korzystałem bardzo rożnymi samochodami. Hamowania jest wiarygodna


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.08.2016, 23:58 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
Baca napisał(a):
Mam pytanie czy ktos hamował silnik taki jak w temacie ??

Prosze o odpowiedz jesli ma ktos podobne doswiadczenie poniewaz nie wiem czy zaczynac szukanie ewentualnej usterki ...


Hamowałem swoją 997 C2S serię - pokazała serię KM (cyba brakowało z 10Nm do katalogu) Oczywiście z nawiewem powietrza do filtra, bez tego wychodziło mniej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2017, 9:32 

Dołączył: 10.05.2016
Posty: 245
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nr klubowicza: 514
Byłem na hamowni i wynik niestety niższy niż fabryczne parametry :angry7: - czy jest to powód do niepokóju :?: :idea:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

in: 718; 991.2; Macan
out: 997.2 4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2017, 11:25 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
enzoMK napisał(a):
Byłem na hamowni i wynik niestety niższy niż fabryczne parametry :angry7: - czy jest to powód do niepokóju :?: :idea:


Wykres ładny, bez dziwnych załamań. Pomiar daje 94% fabrycznie deklarowanej mocy i 98% momentu.

Na pomiar ma wpływ x czynników -> ilość wtłaczanego powietrza przez nawiew, temperatura i wilgotność powietrza, olej, paliwo plus błąd pomiarowy hamowni.

Moim zdaniem absolutnie nie ma się czym martwić - > to raczej powód do zadowolenia :)

Ile masz przebiegu ?

PS

To wolnossąca benzyna a nie turbo diesel z grupy VW lub BMW ;) (tam drobne bonusy w przedziale 5-10% są standardem)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2017, 11:53 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 68
Hamowałem kilka aut w przeszłości. Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się by wolnossący benzynowy osiągnął parametry nominalne. Potwierdzam też, że w przypadku turbo diesl`i wyniki przekraczały z kolei dane fabryczne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2017, 12:44 

Dołączył: 10.05.2016
Posty: 245
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nr klubowicza: 514
b0g0b0jny napisał(a):
enzoMK napisał(a):
Byłem na hamowni i wynik niestety niższy niż fabryczne parametry :angry7: - czy jest to powód do niepokóju :?: :idea:


Wykres ładny, bez dziwnych załamań. Pomiar daje 94% fabrycznie deklarowanej mocy i 98% momentu.

Na pomiar ma wpływ x czynników -> ilość wtłaczanego powietrza przez nawiew, temperatura i wilgotność powietrza, olej, paliwo plus błąd pomiarowy hamowni.

Moim zdaniem absolutnie nie ma się czym martwić - > to raczej powód do zadowolenia :)

Ile masz przebiegu ?

PS

To wolnossąca benzyna a nie turbo diesel z grupy VW lub BMW ;) (tam drobne bonusy w przedziale 5-10% są standardem)


To jestem teraz spokojniejszy, przebieg 95000, dziś w PCK dokładany PSE - ciekawe czy po takiej zmianie wynik może być inny :?:




_________________

in: 718; 991.2; Macan
out: 997.2 4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2017, 16:43 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Chcecie mieć po kilku czy kilkunastu latach eksploatacji silnik jak nowy? W wieku 40ciu, 50ciu lat rekordów olimpijskich już się nie robi... Szczerze - zaskoczony jestem tematem. Bez urazy - fizyka się kłania...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2017, 20:07 

Dołączył: 23.08.2015
Posty: 85
enzoMK napisał(a):
b0g0b0jny napisał(a):
enzoMK napisał(a):
Byłem na hamowni i wynik niestety niższy niż fabryczne parametry :angry7: - czy jest to powód do niepokóju :?: :idea:


Wykres ładny, bez dziwnych załamań. Pomiar daje 94% fabrycznie deklarowanej mocy i 98% momentu.

Na pomiar ma wpływ x czynników -> ilość wtłaczanego powietrza przez nawiew, temperatura i wilgotność powietrza, olej, paliwo plus błąd pomiarowy hamowni.

Moim zdaniem absolutnie nie ma się czym martwić - > to raczej powód do zadowolenia :)

Ile masz przebiegu ?

PS

To wolnossąca benzyna a nie turbo diesel z grupy VW lub BMW ;) (tam drobne bonusy w przedziale 5-10% są standardem)


To jestem teraz spokojniejszy, przebieg 95000, dziś w PCK dokładany PSE - ciekawe czy po takiej zmianie wynik może być inny :?:


OT - mogę zapytać na ile Ci wycenili montaż PSE? W PCWro do 997.2 4S dostałem ofertę na 12k za wydechy i przyciski + montaż 4k (obie ceny brutto).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2017, 20:36 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Moc bierze się z silnika. Możesz mieć dyfuzor z Saturna 5 a koni nie przybędzie... Ludzie myślcie... Ktoś wspomniał o kontroli sprężania - tędy droga! Oczywiście odprowadzenie gazów jest ważne, ale przy tuningu i konkretnym podbiciu mocy.
Pamiętacie temat o przedliftowych 996 i opisie, że ma 320KM? Tam wrzucają stożkowy filtr i ponoć przybywa 20koni...
Straty będą wraz z przebiegiem i eksploatacją silnika.
Pamiętajmy też, że moc silnika, która przychodzi na koła musi być pomniejszona o straty na mechanice (wał itd). Dawno , dawno temu ktoś powiedział mi , że to 15% przy RWD a 25% 4x4.

Można mnie teraz wyśmiać i wezmę to na klatę, ale w latach 90tych tak to wyliczono dla Mitsubishi 3000GT.

Chętnie uzupełnię wiedzę jak to wygląda dziś.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum