Jestem na etapie kupowania nowego Caymana. Chciałbym się zapytać czy warto dopłacić za opcje PASM. Czy ktoś z Was ma doświadczenie z tą funkcją i czy jest ona warta prawie 1800 Euro?
Miałem Caymana przez 3 lata z PASM. Moim zdaniem jesli planujesz koła 18", żadnej jazdy po torze, głownie dobre drogi, to PASM nie bedzie ci potrzebny. Przy 19" raczej bym go rozwazyl bo bedziesz miał większy komfort jazdy, i z doświadczenia wiem, ze jest to odczuwalne. Bez PASM cayman na 19" bedzie trochę jak gokart
Dzięki za odpowiedź. Ja obecnie jeżdżę mercedesem CL 500 tam mam hydrauliczne zawieszenie ABC i jest to bajka. Sam sobie dostosowuje twardość i wysokość.
Planuje kupić felgi 18tki. Moje pytanie jest czy PASM jest faktycznie wyczuwalny i czy poprawia sposób jeżdżenia? Możesz mi troszkę więcej przybliżyć jak to działa?. To jednak 8tyś zł. a w salonie na pewno mnie przekonają jakie to super:)...
Czy działa to tak, że bez pasm, zawieszenie to są zwykłe sprężyny a przy pasm użyta jest inna technologia amortyzacji? Czy mogę sobie zmieniać sposób tłumienia dziur i jest to inny sposób amortyzacji. Czy jest to tylko zwykły guzik co utwardza zawieszenie?
Witamy na forum Jeżeli kupujesz nowe auto w salonie i PASM faktycznie kosztuje 8k zł (a nie euro?)
to ja bym się ani chwili nie zastanawiał i brał. Nie orientuje się w cenie, ale byłem
przekonany że jest sporo droższy.
Ja mam w Cayenne, to jest bardzo przydatna funkcja. Używam jej na co dzień, po mieście w ustawieniu Comfort a na trasie Normal. Przy szybkiej jeździe, szczególnie na niemieckich autostradach lub po górskich serpentynach warto przejść na Sport. W ogóle nie żałuję, że ją kupiłem. Szczerze polecam. Pozdrawiam.
Bierz koniecznie PASM. Ja po jazdach testowych byłem zachwycony nowym Caymanem S który był wyposażony w PASM. Jakieś dwa tygodnie później miałem okazję pojeździć na imprezie Porsche w Bednarach szybki slalom Caymanem S bez PASM. I nie podobało mi się bardzo, bo zrobił się taki bujający. Boxster S z PASM bił go na głowę, jeśli chodzi o zachowanie w ruchu. Mowa oczywiście o modelach 981.
Nowy cayman S na 18" felgach? Smiesznie to bedzie wygladalo. Pozatym Porsche nie oferuje do Caymana 981 felg 18". PASM utwardza zawieszenie wiec czy na polskie drogi to dobra opcja? Zrob najlepiej jazde probna z PASM i bez, wtedy bedziesz wiedzial.
Model 981 z PASM zdecydowanie lepiej wybiera nierówności w porównaniu z 987 PASM. Nawet na naszych syfiastych drogach lokalnych jest naprawdę dobrze, nawet na 20 calowych kołach o dziwo. Poza wyglądem, to właśnie jest największy postęp w porównaniu do wcześniejszych modeli - praca zawieszenia. Bierz PASM i się nie zastanawiaj.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników