Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.09.2013, 21:12 

Dołączył: 29.09.2013
Posty: 12
Witam,

Jestem na etapie kupowania nowego Caymana. Chciałbym się zapytać czy warto dopłacić za opcje PASM. Czy ktoś z Was ma doświadczenie z tą funkcją i czy jest ona warta prawie 1800 Euro?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2013, 21:26 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
Miałem Caymana przez 3 lata z PASM. Moim zdaniem jesli planujesz koła 18", żadnej jazdy po torze, głownie dobre drogi, to PASM nie bedzie ci potrzebny. Przy 19" raczej bym go rozwazyl bo bedziesz miał większy komfort jazdy, i z doświadczenia wiem, ze jest to odczuwalne. Bez PASM cayman na 19" bedzie trochę jak gokart


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2013, 23:17 

Dołączył: 29.09.2013
Posty: 12
Dzięki za odpowiedź. Ja obecnie jeżdżę mercedesem CL 500 tam mam hydrauliczne zawieszenie ABC i jest to bajka. Sam sobie dostosowuje twardość i wysokość.

Planuje kupić felgi 18tki. Moje pytanie jest czy PASM jest faktycznie wyczuwalny i czy poprawia sposób jeżdżenia? Możesz mi troszkę więcej przybliżyć jak to działa?. To jednak 8tyś zł. a w salonie na pewno mnie przekonają jakie to super:)...

Czy działa to tak, że bez pasm, zawieszenie to są zwykłe sprężyny a przy pasm użyta jest inna technologia amortyzacji? Czy mogę sobie zmieniać sposób tłumienia dziur i jest to inny sposób amortyzacji. Czy jest to tylko zwykły guzik co utwardza zawieszenie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2013, 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Witamy na forum :)
Jeżeli kupujesz nowe auto w salonie i PASM faktycznie kosztuje 8k zł (a nie euro?)
to ja bym się ani chwili nie zastanawiał i brał. Nie orientuje się w cenie, ale byłem
przekonany że jest sporo droższy.

Pochwal się jak już kupisz :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.09.2013, 0:04 

Dołączył: 29.09.2013
Posty: 12
Dokładnie kosztuje 1761euro:) dzięki za poradę. Tak powoli się przymierzam ale najpierw muszę sprzedać mojego Cl;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.12.2013, 0:38 

Dołączył: 11.06.2013
Posty: 12
Ja mam w Cayenne, to jest bardzo przydatna funkcja. Używam jej na co dzień, po mieście w ustawieniu Comfort a na trasie Normal. Przy szybkiej jeździe, szczególnie na niemieckich autostradach lub po górskich serpentynach warto przejść na Sport. W ogóle nie żałuję, że ją kupiłem. Szczerze polecam. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.12.2013, 10:48 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Obowiazkowo bierz PASM ;)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.12.2013, 10:57 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Bierz koniecznie PASM. Ja po jazdach testowych byłem zachwycony nowym Caymanem S który był wyposażony w PASM. Jakieś dwa tygodnie później miałem okazję pojeździć na imprezie Porsche w Bednarach szybki slalom Caymanem S bez PASM. I nie podobało mi się bardzo, bo zrobił się taki bujający. Boxster S z PASM bił go na głowę, jeśli chodzi o zachowanie w ruchu. Mowa oczywiście o modelach 981.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.12.2013, 11:40 

Dołączył: 2.12.2012
Posty: 88
Nowy cayman S na 18" felgach? Smiesznie to bedzie wygladalo. Pozatym Porsche nie oferuje do Caymana 981 felg 18". PASM utwardza zawieszenie wiec czy na polskie drogi to dobra opcja? Zrob najlepiej jazde probna z PASM i bez, wtedy bedziesz wiedzial.

Tomata


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.12.2013, 12:04 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Model 981 z PASM zdecydowanie lepiej wybiera nierówności w porównaniu z 987 PASM. Nawet na naszych syfiastych drogach lokalnych jest naprawdę dobrze, nawet na 20 calowych kołach o dziwo. Poza wyglądem, to właśnie jest największy postęp w porównaniu do wcześniejszych modeli - praca zawieszenia. Bierz PASM i się nie zastanawiaj.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum