Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 18:00 

Dołączył: 16.07.2015
Posty: 45
Kolejny post. Jestem nowym użytkownikiem 997 i coraz bardziej zmęczonym ;) Jeżdżę też ML-em i trochę to łatwiejsze ;) Pytanie brzmi czy mogę dolać płynu do chłodnicy. Co niektórzy twierdzą, że należy to robić próżniowo ? Jakim cudem mogę zapowietrzyć zalany układ. Czy od strony fizyki ktoś jest wstanie to wytłumaczyć ? Rozumiem przy wymianie płynu ale dolewka ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 19:25 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Dolewka jest bezpieczna. Jak piszesz - wymiana wymaga podciśnienia.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 20:05 

Dołączył: 16.07.2015
Posty: 45
Dolewka już niepotrzebna ;) Taka sytuacja. Jutro serwis, mam nadzieję, że tylko złączka a nie pompa wody . . . Czy tak często kładziecie się pod swoimi Paniami ? ;) Zrobiłem to przypadkowo . . .


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.09.2015, 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Solidnie się z niego leje…
Ja pod swojego nie zaglądam, ale kontroluje wskaźniki i sprawdzam wskaźniki na zbiorniczkach (oraz czasem na bagnecie) ;)




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.09.2015, 10:32 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Mi w 996 padła pompa wody, na wskaźniku wszystko było ok, otworzyłem szybę i poczułem zapach płynu. Zatrzymałem się chyba w ostatniej chwili, pasek był już właściwie w strzępach.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.09.2015, 17:58 

Dołączył: 8.10.2013
Posty: 302
Jak długo masz 977, robiłeś w ostatnie czasie jakiś przeglàd?
Patrzác na zdjęcie to nie wygláda to na świeży temat :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.09.2015, 18:11 

Dołączył: 16.07.2015
Posty: 45
Tak też stwierdził mechanik. Jeżdżę około miesiąca tym 997. Zupełnie przypadkowo zauważyłem ubytek płynu, około 5mm poniżej minimum w zbiorniku wyrównawczym. Potem już czołganie pod pojazd. Dzisiaj serwis. Wstępna diagnoza pompa wody lub łącznik dochodzący, jest plastikowy. Po rozkręceniu wymieniono oring i jedną uszczelkę.

Pojazdem zajmował się Pan Mariusz Żarow - Żmujdzka 29, Kraków . . . to nasz pierwszy kontakt, ale z czystym sumieniem mogę polecić. Specjalizuje się w Porsche.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2015, 15:07 

Dołączył: 16.07.2015
Posty: 45
Jestem ciut mądrzejszy więc dziele się wiedzą bo mity krążą na forum.

1) Dolewki są bezpieczne
2) Nie znając płynu w sytuacji awaryjnej najlepiej dolać przegotowaną wodę (w żadnym wypadku inny płyn)
3) W późniejszym etapie uzupełnić koncentratem dedykowanym zgodnie ze schematem na nalepce płynu (proporcje woda - płyn do -35 50/50)
4) Po spuszczeniu całego płynu z układu i napełnieniu (próżniowym) kontrolować poziom i na zimnym silniku uzupełniać do ustabilizowania poziomu
5) 997 mają wadę konstrukcyjną, krućce dochodzące do pompy wody (2 szt.) są wykonane z tworzywa sztucznego, jeden z nich narażony na uszkodzenia z powodu ekspozycji w stronę asfaltu. W 991 zmieniono je na aluminiowe, do 997 porsche już produkuje aluminiowe więc zalecana wymiana. Ze względu na konieczność opuszczenia silnika w celu wymiany najlepiej zrobić przy okazji. Koszt 2 sztuk około 100 jurków
6) U mnie skończyło się na wymianie oringu i uszczelki ale od temperatury są nieznacznie odkształcone więc zimą planuję wymianę na aluminium. W ASO porsche pewnie skończyłoby się na wymianie połowy auta - jeszcze raz polecam serwis Pana Mariusza Żarowa (Kraków)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum