|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ad4m
|
Napisane: 5.03.2018, 17:08 |
|
Dołączył: 7.07.2015 Posty: 41
|
944 Turbo, nad którego zakupem się zastanawiam ma dwa numery VIN. W sensie: 1) jeden na podszybiu i w briefie zaczynający się na WP0ZZZ***** oraz 2) na wlepce w bagażniku i na drzwiach, błotnikach etc. nr WP0AA2*****.
Wg. VINu (obydwu) samochód wyprodukowano w 89 roku. Został zarejestrowany w Niemczech w 1990r. W Briefie widnieje adnotacja dokonana w 1990r. o przystosowaniu oświetlenia pojazdu do obowiązujących wymogów. Zderzak tył w wersji na Stany, trzecie światło stopu etc.
Rodzą się dwa pytania: Czy jest możliwe aby samochód w specyfikacji amerykańskiej nie trafił wcale na tamtejszy rynek?
Powyższy sposób nadawania numerów nadwozia dotyczył tylko aut na rynek amerykański, czy wszystkich 944 z tamtego okresu produkcji?
|
|
Góra |
|
Mate_usz
|
Napisane: 5.03.2018, 19:34 |
|
Dołączył: 5.07.2010 Posty: 110
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 5.03.2018, 19:36 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Cześć W autach przeznaczonych na rynek amerykański z tego okresu rzeczywiście były dwa numery VIN ale w trochę innej konfiguracji niż podajesz. Mam taką sytuację w swoim 968 cabrio z 1992 roku i tak: - oryginalny numer niemiecki WP0ZZZ... jest wybity bezpośrednio na karoserii na grodzi w silniku w pobliżu kielichów po stronie pasażera. I taki też numer mam wpisany w polskim dowodzie rejestracyjnym (auto od 1998 roku w kraju), - amerykański numer WP0CA2.... znajduje się na naklejce na drzwiach kierowcy (tabliczce znamionowej), na naklejce z kodami w bagażniku, na blaszce na podszybiu i w książce serwisowej. Ważne jest też to, że druga część obu numerów VIN jeżeli chodzi o układ i cyfry jest identyczna. Mam nadzieję, że ta informacja Ci pomoże w podjęciu dobrej decyzji co do zakupu egzemplarza, którego zakup rozważasz Pozdrawiam serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 5.03.2018, 21:29 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
A to ciekawe co piszesz Michał, w moim z '94 wszystkie ViN'y są takie same, na grodzi jest też wybity WP0AA a twój wskazuje na Kanadę.
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
ad4m
|
Napisane: 5.03.2018, 21:30 |
|
Dołączył: 7.07.2015 Posty: 41
|
Mata napisał(a): Cześć W autach przeznaczonych na rynek amerykański z tego okresu rzeczywiście były dwa numery VIN ale w trochę innej konfiguracji niż podajesz. Mam taką sytuację w swoim 968 cabrio z 1992 roku i tak: - oryginalny numer niemiecki WP0ZZZ... jest wybity bezpośrednio na karoserii na grodzi w silniku w pobliżu kielichów po stronie pasażera. I taki też numer mam wpisany w polskim dowodzie rejestracyjnym (auto od 1998 roku w kraju), - amerykański numer WP0CA2.... znajduje się na naklejce na drzwiach kierowcy (tabliczce znamionowej), na naklejce z kodami w bagażniku, na blaszce na podszybiu i w książce serwisowej. Ważne jest też to, że druga część obu numerów VIN jeżeli chodzi o układ i cyfry jest identyczna. Mam nadzieję, że ta informacja Ci pomoże w podjęciu dobrej decyzji co do zakupu egzemplarza, którego zakup rozważasz Pozdrawiam serdecznie Mata Szczepana wykluczam. Dwa numery VIN różnią się czwartym, piątym, szóstym i dziewiątym znakiem. Pozostałe znaki są tożsame. Faktycznie, może źle się określiłem. W przypadku auta, które BARDZO chcę kupić oryginalny numer niemiecki VIN tj. WP0ZZZ**** wybity jest właśnie na na ścianie grodziowej po stronie pasażera tj. w miejscu podpisanym na rysunku jako "VIN number on bulkhead" i nigdzie więcej poza niemieckim Briefem. To znaczy, że chyba oznaczenia powinny się zgadzać?
|
|
Góra |
|
Wookash82
|
Napisane: 5.03.2018, 21:38 |
|
Dołączył: 8.07.2017 Posty: 26
|
W moim 928 ze stanów tez mam 2 nr VIN różniące się bodajże na 4 znakach (literowych) ale to normalne.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 5.03.2018, 21:52 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
W latach bodaj 89-91 wybijano dwa numery VIN. Nie ma się czego bać. Byle, jak u Ciebie, różniły się tylko czterema znakami. Wóz mógł trafić do USA na krótko, albo w ogóle - gdy właścicielem był amerykański żołnierz, stacjonujący w Niemczech. A potem zrezygnował z wywozu za ocean.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 5.03.2018, 22:28 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
@ad4m Jeżeli numer niemiecki masz na grodzi i w briefie a wszędzie indziej amerykański różniący się trzema/czterema znakami to wszystko jest O.K. Powodzenia w zakupie !!! @tona Twoje 968 jest młodsze, jak już przestali nadawać dwa VIN’y a mój jest na pewno amerykański, kupiony jako nowy przez rodzinę „polonusów” u dealera Porsche-Audi w Chicago W 1993 roku już przypłynął do Europy (serwisowany w Porsche Zentrum Wien) a w 1998 trafił do Polski (pierwszy właściciel w Polsce, Pan prawnik Jerzy Przetakiewicz po którym znana do dziś polska celebrytka postanowiła sobie pozostawić nazwisko, i zapewne swego czasu woziła się na prawym fotelu tego auta...)
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 6.03.2018, 9:55 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Tak jak koledzy piszą - we wszystkich autach z tamtego okresu na rynek amerykański tak było. Wybijali niestety 2 VINy co rodzi pewne problemy na polskim rynku z rejestracją i przeglądami, teoretycznie nawet podczas kontroli policyjnej gdyż dla instytucji są to 2 różne numery. Jeśli kupisz auto to musisz zaopatrzyć sie w pismo z ASO stwierdzające poprawność numerów. W serwisie auto będzie widniało tylko pod jednym z numerów - chyba amerykańskim.
|
|
Góra |
|
dawid012
|
Napisane: 6.01.2021, 22:44 |
|
Dołączył: 27.12.2020 Posty: 251
|
@Mata i inni Użytkownicy, które mają auta z dwoma róznymi VINami. Mam pytanie, bo taka sama sytuacja występuje u mnie jak się dowiedziałem dziś po opinii od rzeczoznawcy - nie sprawdzałem tego wcześniej. Róznice są takie, jak dokładnie opisał Mata, 4 cyfry. Jak kwestia przeglądu rejestracyjnego? (Jeżeli robię żółte blachy to chyba ten pierwszy przegląd robię w okręgowej stacji?) Jakie dokumenty sobie przygotować pro-forma aby nie jeździć X razy tam to załatwiać, bo trochę się przestraszyłem, ale jak jednak okazuje się, że to norma, to można spać spokojniej
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 7.01.2021, 0:30 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
@dawid012 Zwróć tylko uwagę by wszystkie dokumenty, które robisz by kontynuowały amerykański numer VIN, czyli ten co masz w Title’a a w samochodzie na naklejce i blaszce przy szybie. Jak będziesz mieć różne dokumenty na różne VIN’y to urzędnicy w wydziale komunikacji na pewno tego nie ogarną... Rejestruj tym bardziej na żółte blachy tak byś nie musiał tłumaczyć diagnoście co roku dlaczego masz dowód rejestracyjny wystawiony na numer, który nie jest nabity na karoserię samochodu Pozdrawiam serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
tomemek
|
Napisane: 7.01.2021, 8:05 |
|
Dołączył: 17.04.2019 Posty: 93
|
Na przegląd w okręgówce daj diagnoście kserokopie opinii od rzeczoznawcy - jak mówisz zaznaczył tam że są dwa numery VIN, jeden w systemie USA i drugi w systemie EU. Będzie miał podkładkę i nie będzie marudził że VIN mu się nie zgadza z Tiltle. Reszta jak powiedział Mata.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 7.01.2021, 10:17 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Pacjent '78 produkcja na EU ,prywatny export do USA i mój import -tylko jeden VIN
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 7.01.2021, 11:57 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
chris napisał(a): Pacjent '78 produkcja na EU ,prywatny export do USA i mój import -tylko jeden VIN . Toć wyżej napisane, że sprawa dotyczy roczników 89-91
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
szwagierek
|
Napisane: 8.01.2021, 0:01 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 626
|
wit007 napisał(a): chris napisał(a): Pacjent '78 produkcja na EU ,prywatny export do USA i mój import -tylko jeden VIN . Toć wyżej napisane, że sprawa dotyczy roczników 89-91 Temat 2 vinów na rynku amerykańskim ciągnął się od momentu wprowadzenia 17 cyfrowego numeru identyfikacyjnego aż do modelu 993.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|