Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.05.2011, 9:44 

Dołączył: 26.08.2010
Posty: 51
Przymierzam sie do nowego auta, do tej pory bralem pod uwage tylko lekko uzywana Carrera S 997.2 ale widze ze dokladajac kilka zloty mozna by sie przymierzyc do starszego GT3. Tylko zastanawiam sie czy takie auto ma jakiekolwiek szanse przezyc na naszych drogach i w naszych miastach. Samochod chce uzywac nie tylko na torze ale tez do normalnej komunikcacji. Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.05.2011, 11:07 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Do 'normalnej' komunikacji auto się raczej nie nadaje.
To znaczy można jeździć na codzień tylko co to za jazda?
Pod krawężniki nie podjedziesz, wszystkie dziury i nierówności w drogach powodują rozluźnienie wypełnienia ubytków w uzębieniu.

Do lansu może by się nadawało bo auto fajnie / nie - zwykle wygląda ale wtedy lepiej mieć cabrio - lepszy efekt.

GT3 i GT2 to auta tylko do szybkiej jazdy a na codzień to chyba tylko tam gdzie mają porządne drogi w miastach.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.05.2011, 13:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
W zasadzie niewiele mogę dodać do tego co napisał Jurek, poza tym, że ja ostatnio wjechałem na krawężnik i felga, cóż....
Zdarza mi się pojeździć cały dzień po mieście ale to wyjatek potwierdzajacy regułę.
Na co dzień proponowałbym Turbo lub 4S z 911-ek.




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.05.2011, 16:54 

Dołączył: 28.05.2009
Posty: 376
Nie wiem Jurek jak z Twoją muskulaturą ale dla mnie żeby poruszać się na codzień GT2 to trzeba mieć nogę atlety na to sprzęgło :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.05.2011, 17:04 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Dlatego na codzień nie jeżdżę! :-)




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.05.2011, 17:13 

Dołączył: 26.08.2010
Posty: 51
Dzieki koledzy za info. W zasadzie spodziewalem sie tego, ale zamieszanie robia recenzje gt3 w prasie w ktorych zawsze pisza "nie tylko swietny na tor ale takze idealny samochod do codziennej jazdy bla bla bla"... echh ten marketing...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.05.2011, 18:12 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
W końcu chodzi o to żebyś go kupił!
A jak kupisz to nie będziesz żałował... tyle że będziesz częściej jeździł na tory...
Same plusy :-)

Ps - wyjazdy na tory kosztują jednak nieco drożej niż jazda po mieście więc musisz się z tym liczyć.
No i jeszcze jedno: 997 GT3 mk I nie ma PSM (GT2 ma), więc do jazdy na codzień wymaga skupienia, szczególnie na śliskiej nawierzchni. Na suchej trzyma się zakrętów jak pociąg. No, prawie...
Gt2 trzyma się zakrętów podobnie ale ma 530 KM na tylnej osi i skok turbo więc czasami PSM może nie wystarczyć.
Cytując Jasona Plato:
"Even at low speed it has to be driven with respect. Whimps and girls - need not apply" :-)




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.05.2011, 18:31 

Dołączył: 26.08.2010
Posty: 51
No tak wiem wiem jak to jest, co prawda teraz jezdze skromna Carrera 997 ale sporo jezdzilem zima z wylaczonym psm i bylo baaardzo wesolo...

Jurek - co do wyjazdow na tor- sorry za maly OT ale wiem ze masz w temacie sporo doswiadczenia... co robicie z oponami? Temat byl walkowany 1000x ale nie moge znalezc jednoznacznej odp...

- czy dojezdzasz na tych samych oponach na ktorych jezdzisz na torze?

- JAKIE to sa opony? I jesli slicki to co robisz jak pada deszcz po drodze :)?

- co w koncu z tym przepisem ze niby nie wolno jezdzic na slickach i semi slickach na tych imprezach PCP itd...?

Bede wdzieczny za krotkie info w tym temacie.

Pozdr
Szymon


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.05.2011, 18:38 

Dołączył: 28.05.2009
Posty: 376
Nasz klient ma ciekawe rozwiazanie :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.05.2011, 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie wiem na jakich oponach jeżdżą chłopaki na Akademi, tam dozwolone
są pełne slicki. Sama nazwa semi-slicka sugeruje że jest to opona dopuszczona
do ruchu (znaczek E) w Europie, także można na nich jeździć na imprezach
organizowanych przez PCP. :)
Większość osób jeżdżących na semislickac dojeżdża na nich na tor, a jak
pada to się jedzie wolniej i ostrożnie :D Musiałaby być bardzo mocno opona
zniszczona żeby się nie dało jechąć :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.05.2011, 19:23 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Zimon napisał(a):
No tak wiem wiem jak to jest, co prawda teraz jezdze skromna Carrera 997 ale sporo jezdzilem zima z wylaczonym psm i bylo baaardzo wesolo...

Jurek - co do wyjazdow na tor- sorry za maly OT ale wiem ze masz w temacie sporo doswiadczenia... co robicie z oponami? Temat byl walkowany 1000x ale nie moge znalezc jednoznacznej odp...

- czy dojezdzasz na tych samych oponach na ktorych jezdzisz na torze?

- JAKIE to sa opony? I jesli slicki to co robisz jak pada deszcz po drodze :)?

- co w koncu z tym przepisem ze niby nie wolno jezdzic na slickach i semi slickach na tych imprezach PCP itd...?
Bede wdzieczny za krotkie info w tym temacie.

Pozdr
Szymon


Opony to zwykle semi slick- ja do wyboru mam Michellin Cup lub Pirelli (są dwa typy, jeden bardziej semi slick a drugi nieco mniej - ostatnio jeżdżę tylko na tych)
Na tych samych oponach wracam do domu. Nie ma problemu z tym. Semi slick trzyma nienajgorzej na mokrej nawierzchni, nie trzyma na wodzie.
Semi slick jest dopuszczony do ruchu drogowego i PCP.
Bardzo dobra opona tylko szybciej sie zużywa, ma płytki bieznik i zwykle jest bardziej miękka No i jest droższa.
Poza tym sameplusy. :-)




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.05.2011, 21:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Ja jeżdżę na tor na semi slickach Michelin Cup i na nich wracam, jeżeli nie ma ulewy to na mokrej drodze daja radę, na mokrym torze niestety nie, jeżeli leje to się płynie więc nie ma jazdy, u mnie poza ABS - em nie ma żadnych systemów, więc jest trochę zabawy z opanowaniem auta szczególnie przy skoku turbo.
Poza wyjazdami na tor używam też cywilne Michelin PS2 N4.




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.06.2011, 12:35 

Dołączył: 26.08.2010
Posty: 51
Temat wraca... pojawilo sie to auto... http://otomoto.pl/porsche-911-gt3-C19555959.html no i zrobilo sie goraco

Przewertowalem wszystkie fora zagraniczne i uzytkownicy zarzekaja sie ze auto jest wrecz IDEALNE do codziennego uzytku :)

Chcialbym wiec Wam zadac jeszcze kilka pytan odnosnie wypowiedzi Jurka:

"Pod krawężniki nie podjedziesz"
I tak nie podjezdzam za czesto swoja Carrera ale czy cos takiego by nie rozwiazalo problemu?:
http://www.cargraphic.de/index.php?/s,6,7,18,3187,3191/

"wszystkie dziury i nierówności w drogach powodują rozluźnienie wypełnienia ubytków w uzębieniu. "
auto ma PASM... rozumiem jednak ze nawet w ustawieniu mekkim jest po prostu mega twardy?

Auto i tak bedzie drugim, ale sa sytuacje kiedy drugie auto bedzie zajete i bede musial tym gt3 pojechac cos zalatwic w miescie, dojechac do pracy lub przejechac na drugi koniec Polski...
Da sie? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.06.2011, 12:43 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
przejedz sie najpierw jakimś GT..

przekonasz się jak chodzi sprzęgło :)
jak chodzą biegi :)

to niebo a ziemia w porównaniu do carrery , carrery S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.06.2011, 13:06 

Dołączył: 26.08.2010
Posty: 51
Niebo a ziemia ale na czyja korzysc ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.06.2011, 13:36 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Trochę mi się miesza w głowie ale o ile pamiętam gwiazda TVN - KW miał pomarańczowego GT3RS a nie GT3.
PASM ci nie pomoże w kwestii miękko / twardo bo nastawy normal juz są własnie twarde. Może w GT3 nieco zmiękczone ale minimalnie.

Nie mogę otworzyć linka do cargraphica więc nie wiem co to za rozwiązanie. Jeśli myślisz o zastosowaniu liftingu przedniej osi to jest to pomysł ale stosowany dopiero w wersji po FL i w dodatku całkiem drogie no i ciężkie. Nie wiem czy ma sens skoro auto ma śmigać po torach.
Nie sprawdzałem tej opcji ale jeśli nie jest to zbyt dużo kg to może pomysł dobry.
GT3 to super auto.

Biegi wchodzą ciężej niż w standardowej carrerze ale pasują tam gdzie trzeba. Sprzęgło w GT3 jest chyba jeszcze przyjazne do użytku ale w GT2 pedał sprzęgła chodzi bardzo ciężko więc w ruchu po mieście trochę lewą nogą trzeba popracować. Ale można się przyzwyczaić. Jak cię to auto rajcuje to kupuj!
Pamiętaj że nie masz PSM tylko TC...




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.06.2011, 14:15 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
jesli GTx ma podobną skrzynię do Turbo, to ta skrzynia "wymiata". Biegi po prostu wchodzą cudownie i niezwykle prezycyjnie - byłem tym bardzo mile zaskoczony (dla mnie rewelacja).

Natomiast, w Carrerze II masz PDK, więc inna filozofia, ale po całodziennym szkoleniu G-Force na torze Poznań , praktycznie nie widzę słabych stron (jeśli mówimy o jeździe turystyczno-amatorsko-sportowej, a o takiej chyba Ty myślisz).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.06.2011, 14:25 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Kuba W. mial najpierw 997 Carrere S (czarna lub granatowa), potem mial to GT3 z ogloszenia, a potem pomaranczowe GT3RS...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.06.2011, 14:25 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
W GT2/GT3RS jest chyba nieco inna skrzynia ale nie będę się wymądrzał bo nie wiem na pewno.
Na pewno to trzeba kupić mocniejsze sprzęgło bo ja swoim będę zaraz drugi raz wymieniał.
Mimo że GT3 jest nieco słabsze to i tak dobre sprzęgło jest nieodzowne.
Koszt około 1800 EUR.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.06.2011, 14:52 

Dołączył: 26.08.2010
Posty: 51
Dzieki za feedback.
http://www.youtube.com/watch?v=0iK4dN9KSWg
Jakby co to tu jest link do filmiku z tym systemem podnoszenia nosa. Wyglada przekonywujaco...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum