|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mackoo
|
Napisane: 30.03.2019, 11:08 |
|
Dołączył: 30.03.2019 Posty: 5
|
Witam,
mam problem z montażem haka elektrycznego do mojego Cayenna z 2016r. Mianowicie kupiłem używany hak oraz moduł 7p0 907 383 J. Auto było fabrycznie przygotowane do montażu haka stałego, więc mam wiązkę w prawej części bagażnika.
Oczywiście wymieniłem zderzak na wersję pod hak elektryczny (inne wycięcie dolnej części zderzaka) i hak już zamontowałem, natomiast zatrzymałem się na montażu modułu haka. Okazuje się że wiązka, którą mam już w bagażniku to wiązka do haka stałego a nie elektrycznego i dodatkowo brakuje mi wiązki od modułu do przycisku otwierania/zamykania hak. Czy posiada ktoś może jakiś schemat podłączenia tego haka lub oznaczenia pinów w module haka?
Znalazłem kilka szczątkowych informacji u wujka google, natomiast mam kilka niejasności. W skrzynce bezpieczników od strony pasażera w miejscu 5,6,7,8,42 mam włożone bezpieczniki, natomiast z informacji jakie znalazłem z miejsca 5 (stałe napięcie 12v) powinien być przewód podłączony do niebieskiej kostki w module haka, która również odpowiada za podłączenie przycisku w bagażniku. Natomiast obecnie ten przewód fabrycznie podłączony jest do kostki czerwonej do modułu haka.
Z góry dzięki za pomoc
|
|
Góra |
|
Eclipser
|
Napisane: 30.03.2019, 13:06 |
|
Dołączył: 4.05.2011 Posty: 651
|
Kiedyś miałem taki dylemat czy dołożyć używany elektryczny hak do mojego auta. Gość, który haki zakładał zgasił mnie w dwóch słowach: „ Panie to się nigdy nie udaje. Zawsze się na Aso kończy”. Tak więc kibicuje Ci i powodzenia.
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 30.03.2019, 13:26 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
Eclipser napisał(a): Gość, który haki zakładał zgasił mnie w dwóch słowach: „ Panie to się nigdy nie udaje. Zawsze się na Aso kończy”.
Jak pokazuje praktyka - tak mówią ci ,którzy nic nie rozumieją, albo nie mają czym zrobić albo nie potrafią czytać schematy.
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 30.03.2019, 13:31 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
|
Góra |
|
mackoo
|
Napisane: 30.03.2019, 13:46 |
|
Dołączył: 30.03.2019 Posty: 5
|
GermanCars napisał(a): mackoo napisał(a): Witam, Czy posiada ktoś może jakiś schemat podłączenia tego haka lub oznaczenia pinów w module haka?
Nie wiem w czym ci może pomóc - schemat w języku rosyjskim niestety, chyba moze znasz go. I to tylko część schematu. http://i.piccy.info/i9/4dbab213d9f999f3 ... G_4134.jpghttp://i.piccy.info/i9/837ee26906e46475 ... G_4135.jpghttp://i.piccy.info/i9/b38d2e49a43e3e65 ... G_4133.jpgNie dasz rady - zapraszam na Slask. Dzięki, niestety rosyjskiego nie znam, ale może coś się uda. Jak się poddam to wpadnę do Ciebie. Eclipser napisał(a): Kiedyś miałem taki dylemat czy dołożyć używany elektryczny hak do mojego auta. Gość, który haki zakładał zgasił mnie w dwóch słowach: „ Panie to się nigdy nie udaje. Zawsze się na Aso kończy”. Tak więc kibicuje Ci i powodzenia. Byłem w ASO i niestety wielki specjalista Pan elektryk powiedział, że oni niestety nie są w stanie tego podłączyć, ponieważ nie mają schematu, jedyna opcja według nich to zakup zestawu kompletnego haka (w tym zestawie niby jest schemat wtedy) za nieco ponad 12 tys i wtedy mogą to założyć. Dlatego zabrałem się za to sam i myślę, że jest to sprawa do ogarnięcia. Pozostanie kwestia kodowania ale to już mogą zrobić w ASO. Działam dalej z tematem, jak się uporam to napiszę co i jak dla potomnych. Czy bez kodowania po prawidłowym podłączeniu hak powinien się wysunąć? Ktoś ma może taką wiedzę?
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 30.03.2019, 14:16 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
Kodowanie tez nie jest problem , kto działa ori softem - dodać opcje wyposażenia i zakodować sterowniki.
|
|
Góra |
|
mackoo
|
Napisane: 30.03.2019, 20:19 |
|
Dołączył: 30.03.2019 Posty: 5
|
Wydaje mi się, że moduł i wszystkie wiązki podłączyłem poprawnie. Przycisk otwierania/zamykania ma również podświetlenie. Nie posiadam urządzenia diagnostycznego do porsche, ale podłączyłem vcds-a który leży w garażu i normalnie się połączył. Widzi poprawnie moduł haka i nie wyświetla żadnych błedów. W pon jadę do ASO na kodowanie i zobaczymy czy będzie działał.
|
|
Góra |
|
mackoo
|
Napisane: 3.04.2019, 23:12 |
|
Dołączył: 30.03.2019 Posty: 5
|
Auto wyjechało z ASO, ale hak nie działa prawidłowo. Tzn w tej chwili jest wysunięty i nie można go złożyć Pracownik ASO twierdzi, że coś musi być źle podłączone, ponieważ nie mogą poprawnie zakodować. Co mnie dziwi to hak wysunął się, złożył a następnie po kolejnym wysunięciu nie reaguje i nie chce się złożyć. Wg mnie jeśli coś byłoby źle podłączone to chyba hak w ogóle by nie ruszył, ale nie chce się upierać przy tym. Jutro sprawdzam instalację jeszcze raz i zobaczymy co dalej.
|
|
Góra |
|
RobertM
|
Napisane: 5.10.2019, 18:17 |
|
Dołączył: 6.04.2017 Posty: 4
|
witam kolego maccko jak zakończyła się doposażenia w hak elektryczny. Mam podobną sytuacje Cayenne 2016 wyposażony w instalacje do montażu haka z kostką czerwoną w bagażniku. Zamontowałem hak półautomat westfalia z Touarega dokupiłem używany moduł z końcówką J bo taki pasuje wg serwisu Porshce i nowy przycisk i dorobiłem instalacje wg schematu elektrycznego. Podczas kodowania pracownik wyspecjalizowanego serwisu Porsche na Śląsku twierdzi, że coś musi być źle podłączone, ponieważ nie mogą poprawnie zakodować.
Hak jest w pozycji złożonej, po ruszeniu pojazdem pojawia się komunikat (Park vehicle Safely and lock trailer hitch )
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Mart_000
|
Napisane: 9.10.2019, 16:32 |
|
Dołączył: 29.11.2016 Posty: 116
|
Montowałem taki hak w moim Cayenne I, od razu dałem sobie spokój z wiązką i modułem. W prosty sposób zrobiłem sterowanie manualne przyciskiem dwupozycyjnym, który ukryłem pod klapą schowka w bagażniku. Jak chcę wyjąć to otwieram bagażnik, uchylam klapkę schowka po lewej stronie, naciskam przycisk i hak wyjeżdża. Chowanie analogicznie. A pojazd nie ma pojęcia czy hak jest wyjęty czy nie. Może było mi trochę łatwiej bo wymieniałem hak stały na chowany, więc miałem całą elektrykę do złącza przyczepy. Polecam ten prosty sposób bo w końcu ileż razy ten hak jest wysuwany albo chowany... )) M.
|
|
Góra |
|
termit_tm
|
Napisane: 29.03.2021, 21:25 |
|
Dołączył: 29.03.2021 Posty: 4
|
odkopię stary temat czy komuś udało się uruchomić hak elektryczny ?
Posiadam Cayenne II 2014r. sprowadzone z USA w aucie był hak tradycyjny oraz oryginalny moduł ale tylko na dwie wtyczki,
Planuje wymienić moduł na ten z trzema wtyczkami, czy można kupić z innego auta wiązkę pomiędzy przyciskiem chowania a modułem czy trzeba dodatkowo coś zmieniać we wiązce samochodu ?
ewentualnie jeśli z tym taki problem czy można ręcznie podać napięcie na silniczek haka i zrobić to na przycisku ?
|
|
Góra |
|
Rudnickm
|
Napisane: 11.04.2021, 9:41 |
|
Dołączył: 1.09.2020 Posty: 12
|
Ja u siebie zakładałem i powiem szczerze wszystko działa bez kodowania .... Parktronik się wyłącza po rozłożeniu haka i wszystko działa .... Żadnych komunikatow
|
|
Góra |
|
termit_tm
|
Napisane: 12.04.2021, 9:09 |
|
Dołączył: 29.03.2021 Posty: 4
|
w moim haku elektrycznym są dwie kostki, brakuje mi wiązki która łączy przycisk opuszczania z modułem haka, czy w twoim aucie była już ta wiązka ? czy można ją dołożyć osobno ?,
masz hak zwalniany elektrycznie czy z silniczkiem który go otwiera i zamyka ?
|
|
Góra |
|
Rudnickm
|
Napisane: 18.04.2021, 20:11 |
|
Dołączył: 1.09.2020 Posty: 12
|
Otwieramy i zamykany elektrycznie.... 2 kostki w aucie i 3 idą od haka ( w sumie 2 od haka i trzecia od przycisku
|
|
Góra |
|
szymon00
|
Napisane: 6.09.2021, 13:03 |
|
Dołączył: 4.09.2021 Posty: 2
|
Witam potrzebuje pomocy w podłączeniu haka elektrycznego cayenne ktoś to potrafi ogarnąć
|
|
Góra |
|
Andy-L
|
Napisane: 8.06.2023, 4:58 |
|
Dołączył: 30.01.2022 Posty: 5
|
Czy poradziliście sobie z tym hakiem? Może ktoś wie ktore przewody zasilać żeby się hak otworzył? Może ktoś ma numer tej niebieskiej wtyczki wraz z pinami?
|
|
Góra |
|
Andy-L
|
Napisane: 11.06.2023, 9:45 |
|
Dołączył: 30.01.2022 Posty: 5
|
Podpowiem jak możecie w prosty sposób sprawdzić czy w ogóle elektryczny hak działa i się wysuwa. W 16 pinowej wtyczce od haka podajecie napięcie 12V na pin 11 czerwony - to jest plus, a minus podajecie na pin 1 kolor przewodu niebieski. Hak jak jest sprawny zaczyna się wysuwać. Żeby go z powrotem wsunąć zmieniacie biegunowość. Czyli plus podajecie na niebieski a minus na czerwony. Hak się chowa. Jak komuś nie chce się bawić w podłączanie przez oryginalny moduł haka to kupujecie moduł dedykowany lub uniwersalny a wysuwanie i chowanie haka realizujecie poprzez przycisk który zmienia biegunowość. Proste i skuteczne.
Wysłane z mojego SM-S916B przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
you-ra
|
Napisane: 9.07.2023, 8:30 |
|
Dołączył: 16.09.2021 Posty: 5
|
Żeby działał hak elektryczny trzeba połączyć pin nr 10 z niebieskiej wtyczki z modułu z pinem nr 4 z Zielonej wtyczki odchodzącej z haka. To jest wymagane tylko wtedy jeśli zakładasz hak który był zdemontowany z auta z hakiem montowanym fabrycznie. W przypadku haku z auta montowanego serwisowo wiazka jest wykonana inaczej i nie trzeba robić tego zabiegu. Ponadto trzeba połączyć piny z niebieskiej wtyczki z modułu z pinami włącznika w bagażniku w kolejnosci 4 niebieski 8 bagaznik 5n 12b 6n 7b 7n 9b 8n 10b 11n 11b
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|