|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
drwal
|
Napisane: 25.03.2009, 23:05 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
Sprawa się ma tak:
oddałem 928 s4 na generalne roboty, ostry przegląd z mocnymi wymianami do zakładu który ma bdb reputację, specjalizują się w mercedesach.
Zakres robót obejmował m.in. rozrząd a w nim: wszystkie rolki, napinacz, regeneracja pompy wody, pasek oraz całkiem nowe zębatki wałków rozrządu oraz wału korbowego i napędu pompy oleju.
Autko poskładali, odpalili i czuję że chodzi nie teges, nie ma optymalnej mocy, odczuwalne są drgania najbardziej nasilające się w granicach 3 tys obrotów. Telefon do sz.kol. Komancza. Stwierdzenie, że może być rozrząd przesunięty o ząbek na jednym z wałków. ( i tu dziękuję za poświęcony mi czas przy telefonie ). Nie chcąc przeginać z uprzejmością komancza, zarzucam temat i proszę o podpowiedzi, co i jak dokładnie posprawdzać, żeby w "fałce" rozrząd był prawdłowo ustawiony. ( szef warsztatu sądzi że jest okay, ale prosi o ewentualne wskazówki, bo chcemy wypuścić fał óseme na droge ).
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
ps: jak oddawałem auto to wszystko było okay, moc była itd, więc opcja zapchane katalizatory czy coś odpada, ewentualnie jakieś inne cenne wskazówki co pod maską świszczy
pozdraiwam
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 26.03.2009, 11:32 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
"nowe zębatki wałków rozrządu" ktoś to robi ??
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
drwal
|
Napisane: 26.03.2009, 11:34 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
tak, fabryka porsche po czym te części trafiają do opola na pułkę pana lellka
|
|
Góra |
|
lesnik117
|
Napisane: 26.03.2009, 15:38 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 66
|
Nie do końca, w moim 928 GTS ułamał się jeden ząb w zębatce wałka - cały wałek został dorobiony.
Pozdrawiam
Leśnik
|
|
Góra |
|
drwal
|
Napisane: 26.03.2009, 15:44 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
"nie do konca" - co masz na mysli ? bo ja juz zębatki mam od miesiąca zamontowane, nowe z aso lelllek, tylko chodzi o to ze auto nie ma max powera i wpada w jakies dziwne wibracje... nie bylo tego jak oddawałem auto, więc gdzie jest błąd... ? coś mi tam tłumaczyli o ustawianiu rozrządu o jakieś 45st mozna cos przekrecic, zakrecic wałkiem potem wał ustawic do wałków, nie zrozumiałem dokładnie co i jak, ale całość ustawili jak poprzedni rorzrząd a do tego korzystali z niemieckiej dokumentacji technicznej... no i teraz razem szukamy gdzie co jest nie tak .... a ja juz chce jezdzic bo 924 nie daje tyle przyjemnosci z jazdy
|
|
Góra |
|
lesnik117
|
Napisane: 26.03.2009, 15:53 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 66
|
"Nie do końca" było związana z możliwością dorobienia nowego wałka rozrządu.
Na Twoim miejscu nie kombinowałbym - to trzeba powierzyć profesjonaliście, który miał juz z tymi silnikami do czynienia. Z tego co wiem to silnik od 928 jest jednym z bardziej skomplikowanych silników, ma najdłuży pasek rozrządu na świecie i ustawianie rozrządu nie jest takie proste.
Powodzenia
|
|
Góra |
|
SIMO
|
Napisane: 26.03.2009, 16:13 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 213
|
pytanie czy zablokowali wał
|
|
Góra |
|
drwal
|
Napisane: 26.03.2009, 17:40 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
zablokowali wał w sensie momentu zakładania paska ? mslę ze tak... no ale spytam
|
|
Góra |
|
KOMANCZ
|
Napisane: 26.03.2009, 23:22 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 937
|
koledze drwalowi nie chodzi przypadkiem o zebatki - koła zebate te po których gania pasek ?? czy mowa o zębatkach na wałkach rozrządu po których gania łańcuch ?? bo ja rozumiem ze to pierwsze. bo sie pogubiłem
|
|
Góra |
|
SIMO
|
Napisane: 26.03.2009, 23:34 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 213
|
chodzi o paskowe - łańcuchowe są integralną częścią wałka (niewymienne)
|
|
Góra |
|
KOMANCZ
|
Napisane: 26.03.2009, 23:52 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 937
|
SIMO napisał(a): chodzi o paskowe - łańcuchowe są integralną częścią wałka (niewymienne)
no to wiem ale pogubiłem się w pytaniach i czy wszyscy mysleli o tym samym bo mam wrazenie ze nie Sprawa połamanych zebów to szczerbaty problem
|
|
Góra |
|
SIMO
|
Napisane: 26.03.2009, 23:53 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 213
|
Jeśli o mnie chodzi, to sprawa jest o tyle prosta, że jeżeli robili tylko pasek to jedyne co mogli zmienić, to wzajemne ustawienie wałków wzgl wału; jeśli taki błąd może skutkować spadkiem mocy i nierównomierną pracą silnika tylko w małym zakresie obrotów (!) to wszystko jasne (nigdy nie miałem takiego przypadku, nie wiem jakie mogą być objawy, ale coś mi się te drgania nie podobają); może coś zrobili nie tak (albo uszkodzili) przy pracach dookólnych.
A co by było, gdyby coś było nie tak z napinaczem? (nic o nim nie słychać, a jest kluczowy). Jak by tak pasek wpadał w drgania przy tych 3 tys. obr.??? abstrakcja!
|
|
Góra |
|
KOMANCZ
|
Napisane: 26.03.2009, 23:56 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 937
|
SIMO napisał(a): Jeśli o mnie chodzi, to sprawa jest o tyle prosta, że jeżeli robili tylko pasek to jedyne co mogli zmienić, to wzajemne ustawienie wałków wzgl wału; jeśli taki błąd może skutkować spadkiem mocy i nierównomierną pracą silnika tylko w małym zakresie obrotów (!) to wszystko jasne
w rozmowie telefonicznej doszedłem do tego samego wniosku..
|
|
Góra |
|
SIMO
|
Napisane: 27.03.2009, 0:01 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 213
|
sorry, temat już długi, teraz spojrzałem na początek i już było. Tam (w okolicach osłon paska) jest sporo kabli - czy któryś nie jest istotny w sensie kontroli pracy? (czujniki)
|
|
Góra |
|
drwal
|
Napisane: 27.03.2009, 8:48 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
Dziękuję chłopaki za pogawędkę
Czyli stwierdzenie, że rozrząd jest ustawiony nie tak jak trzeba można uznać za prawidłowe.
Tylko chciałem o krótki opis jak to prawidłowo ustawić, może coś pominęli. A jak na razie to z porsche-club-928.de dostałem takie dane:
PS 1: czy ktos wie z jakiej to ksiązki ?
PS 2: oczywiśćie chodzi o koła zębate które mają bezpośrednią styczność z paskiem rozrządu.
PS 3: kółeczka zębate na wałkach na które nachodzi łancuch mam w bdb stanie a napinacze hydrauliczne bdb ten łańcuch naciągają
PS 4: Komacz - a Ty kiedy będziesz jakiś rozrząd w S4 robił ? ( i jeszcze raz dziekuje za pomoc ) wszystkim
edyta:
to jest haynes po niemiecku ?
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 27.03.2009, 9:29 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Masz całą dokumentację w wątku "pomoce techniczne" w przyklejonych.
Tam jest link do tej "książki". To dokumentacja fabryczna. W S4 konieczna regulacja wałków względem kół pasowych wałków.
|
|
Góra |
|
drwal
|
Napisane: 31.03.2009, 12:43 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
problem rozwiązany
rozrząd był cały czas dobrze ustawiony
powodem nieprawidłowej pracy silnika był mocno pęknięty przewód podciśnienia pod kolektorem ssącym ( stary i mu się pękło przy zdejmowaniu i ponownym założeniu kolektora )
Dziękuję wszystkim za odzew.
|
|
Góra |
|
SIMO
|
Napisane: 31.03.2009, 13:36 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 213
|
a po co zdejmowali kolektor? nic o tym nie pisales
|
|
Góra |
|
przemek84
|
Napisane: 31.03.2009, 14:16 |
|
Dołączył: 11.06.2007 Posty: 352
|
mialem identyczny problemo w 924 S stymze ja juz po pierwszym zdjeciu zauwazylem ze jest na maxa sparcialy .
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|