Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.09.2013, 12:44 

Dołączył: 29.05.2013
Posty: 36
Użytkuję Cayena 3,2 od roku i doświadczalnie stwierdziłem, że zbiornik paliwa mieści 90 L a nie 100 L (jak jest w specyfikacji technicznej). Czy ktoś wie skąd bierze się taka różnica? Prawdopodobnie w związku z tym zaobserwowałem również niewłaściwe wskazania komputera odnośnie średniego zużycia paliwa (zaniża o ok 10%) czyli tak jakby system "widział" 100L. Ostatni przykład: trasa: Katowice-Łódź-Poznań-Wrocław-Katowice. Spokojna i płynna jazda. Na koniec trasy wskazania komputera 10,1L/100. Przejechane 785 km. Tankuję "do pełna" 87,5L czyli rzeczywiste średnie spalanie wynosi 11,15L/100. Komputer pokazuje zasięg 30km czyli ok. 3-3,5L pozostało w zbiorniku. Rachunek jest prosty: 87,5+3=90,5L.
Wobec powyższego mam pytanie: Czy można ustawić wielkość zbiornika w jakimś setupie czy też jest to wielkość wprowadzona do systemu na stałe? A może jest to sprawa jakiejś kalibracji :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.09.2013, 13:58 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Hm, do tej pory raczej słyszałem o przypadkach, że zbiornik mieścił więcej. Rura itp. Nalewasz full? Czy do pierwszego odbicia? Weryfikowałeś zasięg na rezerwie? Może jest nie 3-3,5, a ponad 10?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.09.2013, 14:06 

Dołączył: 29.05.2013
Posty: 36
Leję zawsze do pierwszego odbicia i jeszcze 0,5-1 L do okrągłej kwoty ;) Myślałem, że rezerwa jest wliczona do wyświetlanego zasięgu i zawsze zdążyłem zatankować bo nie lubię dymać z kanistrem po drodze... :D Faktycznie, nie zauważyłem nigdy świecącej lampki rezerwy. Nawet nie wiem czy taka jest... :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.09.2013, 14:54 

Dołączył: 25.12.2011
Posty: 235
Przekłamania komputera odnośnie średniego spalania są normalne i nie mają nic wspólnego z ilością paliwa w baku. W większości samochodów jest możliwość kalibracji obliczeń komputera. W Audi jest na pewno, więc i w Cayenne powinno być. Jednak potrzebny jest sprzęt diagnostyczny.

Jeśli chodzi o wielkość zbiornika paliwa to najczęściej komputer specjalnie pokazuje, że zostało mniej niż w rzeczywistości, żeby nie jeździć na resztce paliwa. Sądzę (jest to moje przypuszczenie), że w momencie kiedy komputer wskaże 0 litrów to jeszcze w baku zostanie ta dyszka!

Jednak jeśli ktoś doświadczalnie to sprawdzał to niech się wypowie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.09.2013, 15:28 

Dołączył: 18.04.2012
Posty: 91
Na poczatku tego roku doswiadczylem czegos takiego.W trasie jadac Cayenne S,komputer przestal mi pokazywac 0 byly juz tylko kreski.bylem pewien ,ze bede dymal jak to kolega okreslil z kanistrem.Zrobilem jeszcze okolo 10 kilometrow do pierwszej napotkanej stacji.Nalalem,jezeli dobrze pamietam 85 litrow,tak ze zgodnie z manualem powinienem miec jescze okolo 10-15 litrow w baku.To byl ostatni raz,ze pozwolilem sobie na taka niefrasobliwosc ale mysle ,ze komputer oblicza rezerwe nie mniejsza niz 20-25 litrow.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.09.2013, 15:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Przypuszczam,że rezerwa ustawiają firmy z myślą o zapewnieniu nam dojazdu do stacji
nie przejmując się naszymi nerwami kiedy jedziemy a komputer pokazuje ,że dystans do pokonania "0"od kilkunastu km.Miałem "S"klasę ,znałem średnie zużycie,pojemność zbiornika i kiedyś dotoczyłem się pod dystrybutor na luzie bo silnik zgasł kilkanaście metrów przed.Zbiornik był o 10 l mniejszy niż standard -skisak.Niestety potrzebne okazało sie zalanie filtra bo nie chciał pociągnąć.W RR zbiornik jest 104l i wiem że na rezerwie mogę jechać 100km i nie wejdzie więcej niż 96l.W 997tt wlałem max 62l a komp pokazywał ,że paliwa już brak .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.09.2013, 14:06 

Dołączył: 29.05.2013
Posty: 36
OK. Dzięki wszystkim za odpowiedź. Reasumując, nie ma co kalkulować i główkować. Jak jest komunikat "refuel" to zjeżdżamy na pierwszą stację.... :lol: Ale i tak jestem ciekaw co z tym kalibrowaniem czy też systemowym ustawieniem pojemności zbiornika :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.09.2013, 15:13 

Dołączył: 25.12.2011
Posty: 235
Kalibruje się nie wskazania zbiornika, lecz wskazania średniego zużycia paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.09.2013, 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
To znaczy ,że możliwa jest korekta na komputerze np + 10% /2l/ ??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.09.2013, 16:56 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
z tego co ja wiem to komputer przelicza ile km mozna jeszcze przejechac ale uwzgledniajac zuzycie z ostatnich X przejechanych km. Tak wiec jezeli jedziecie autostrada i spalacie 10 l/100km i pokazuje wam ze mozecie przejechac jeszcze 10km to znaczy ze w baku został 1 litr ... wiec jezeli nagle przyspieszycie i spalanie skoczy do 20l to zamiast 1 km przejedziecie jedynie 500m. Tak przynajmniej ja to rozumiem ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.09.2013, 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Nigdy nie zdarzyło mi się żeby wskazania komputera pokrywały się ze spalaniem rzeczywistym -zawsze zaniża


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.09.2013, 21:31 

Dołączył: 25.12.2011
Posty: 235
Wskazania komputera odnośnie średniego spalania można skalibrować.

Nie ma natomiast gwarancji, że taka kalibracja da 100% poprawnego wskazania.

W każdym samochodzie przekłamania mogą być różne.

Przykładowo w moim BMW E61 komputer w zależności od stylu jazdy potrafi przekłamać na + i na -! I ja wiem kiedy jak przekłamuje, bo się go nauczyłem.

Jednak i tak mam nawyk liczenia przy dystrybutorze. Proponuję korzystać z komputerowego spalania średniego jako wskazówki i nie ufać.

Natomiast dystans do pustego baku trzeba zweryfikować. I to też proponuję nigdy nie schodzić poniżej około 10 litrów. Niestety jakość paliwa jest w PL tragiczna i ja wolę nie zaciągać do silnika tego co jest na dnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.09.2013, 21:59 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Tylko po co tyle liczyć, i tak i tak trzeba zatankować... i tak i tak spali tyle ile mu nalejecie :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.09.2013, 22:43 

Dołączył: 11.06.2013
Posty: 12
Jedyny sposób to weź pełen kanister ze sobą i jedź do końca. Potem wlej kanister i i do pełna na najbliższej stacji. Najprostszy sposób.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.09.2013, 11:04 

Dołączył: 29.05.2013
Posty: 36
Rozwiązanie z kanistrem jest oczywiste ale nie będę go stosował. Nigdy nie wiesz gdzie staniesz a poza tym lepiej nie zapowietrzać i zaśmiecać układu paliwowego. Przy najbliższej okazji pogadam z serwisantami na ten temat. Może mają jakąś tajemną wiedzę :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.09.2013, 23:23 

Dołączył: 11.06.2013
Posty: 12
No tak, masz rację, ale ja tak robię z każdym nowym autem i przynajmniej wiem dokładnie :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.09.2013, 8:24 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
A nie prościej pojechać na stację jak zapali się rezerwa ? Ilość km jaką damy radę przejechać na pozostałym paliwie komputer podaje z pewnym zapasem bezpieczeństwa, więc nie ma powodu do stresów. A wartości średniego spalania wyświetlane przez kompa ja i tak zawsze traktuję jako orientacyjne plus/minus i czy auto pali 10,5 czy 11,7 nie ma dla mnie większego znaczenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.09.2013, 14:58 

Dołączył: 18.04.2012
Posty: 91
Niedawno wymienialem filtry paliwa,auto mialo zrobione 90 000.Filtry byly czarne w srodku,przy okazji mechanik pokazal mi druga cayennke gdzie naprawial silnik,remont z powodu nie wymienionych filtrow.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum