|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Kondzio
|
Napisane: 5.05.2016, 20:15 |
|
Dołączył: 4.05.2016 Posty: 73
|
Witajcie jeszcze raz i pomóżcie w zagwozdce.
Otóż byłem dziś umówić się na przegląd w Porsche Pana.
Myślałem że mam wersję Turbo, tylko że bogatą.
Pan natomiast obejrzał hamulce i osprzęt silnika i stwierdził że to piękna sztuka Turbo S!!!
Zaintrygowany zajżałem do dokumentów rejestracyjnych i jest tam 368kW czyli te 500KM. W dokumentach od producenta oraz w dowodzie szwajcarskim też ta sama moc.
Co to jest za wersja ? Ktoś zna taki model samochodu?
A i ciekawostka - pierwsza rejestracja jest pod koniec 2005 w CHF a wg dekodera VIN jest to rok produkcji 2006.
Zaznaczam że auto cały czas jeżdziło w CHF i ja dopiero je dla siebie sprowadziłem (zakupione w salonie Porsche)gdyż stan jest kolekcjonerski, więc żadnych kombnacji w Polsce nikt nie robił.
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 5.05.2016, 23:55 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Wg mnie jedna z 2 opcji: -IE81 czyli "Enhanced performance engine" -IE8A czyli Turbo S Pierwsza opcja jest od roku 2005, druga od 2006. Teoretycznie chyba każda z nich możliwa choć nie mam pewności czy w 2006 juz nie było to tylko jako Turbo S. Proponuje zerknąć w dokumenty auta która z powyższych opcji występuje w wyposażeniu dodatkowym auta.
Produkcja pod koniec roku 2005 to już rok modelowy 2006 i taki bedzie zakodowany w VIN.
Edit - W katalogu istnieje cos takiego jak "retrofit kit engine drive power 368kW (500PS) i kosztuje.... ponad 15 tyś euro. W zestawie sa inne intercoolery, inne hamulce, inne amortyzatory i inny sterownik silnika. Ciekawostka.
Ale niech się wypowie jeszcze ktoś inny.
|
|
Góra |
|
damianbyczek
|
Napisane: 6.05.2016, 23:05 |
|
Dołączył: 14.11.2015 Posty: 80
|
Czy taka sytuacja może też dotyczyć Porsche Cayenne Turbo po lifcie.Bo ja już zgłupiałem.Też mam w dowodzie 500 KM a wszystko wskazuje ze jest to Turbo S.Mam jeszcze taki mały przycisk do zmiany map który pali na zielono i czerwono.Zielona to słabsza mapa czerwona to mocniejsza.Poprzedni własciciel twierdzi ze to Turbo S a mapy orginalne z Porsche.
Jak to można sprawdzić?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 7.05.2016, 9:42 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Na początek podeślij mi VIN na PW, zobaczymy co jest zakodowane jako silnik i jakie są opcje wyposażenia.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
szwagierek
|
Napisane: 7.05.2016, 11:44 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 626
|
Generalnie Turbo S można próbować rozpoznać po dużych felgach i hamulcach 380 mm. Power kit do Cayenne 2003-2006 zawiera: To co Michał napisał inne intercoolery, inne hamulce, inne amortyzatory, inny sterownik silnika + mocniejsze drążki kierownicze. Power kit do Cayenne 2007-2010 zawiera: Większe tarcze, inne zaciski, mocniejsze drążki kierownicze, wydajniejsze główne katalizatory, mocniejszy wał kardana, kolektor dolotowy w karbonie z elektroniczną przepustnicą też w karbonie, zmodyfikowane mapy w sterowniku silnika.
Jeśli chodzi o hamulce w przypadku Cayenne po lifcie są restrykcje wielkości felg: Brak możliwości montażu na felgach 17 i 18 cali, maksymalny możliwy rozmiar koła zapasowego na wysięgniku mocowanym do klapy tylnej to 20 cali. Rekomendowany rozmiar felgi do power kit to 21 cali z homologowanymi oponami.
|
|
Góra |
|
Kondzio
|
Napisane: 10.05.2016, 13:38 |
|
Dołączył: 4.05.2016 Posty: 73
|
No to w takim razie mam wersję Turbo S. mam większą moc, inne intercoolery, wielgachne hamulce i wzmocnione zawieszenie.
Rozumiem że Turbo S do 2006 roku miał 500km (368kW - tak jak jest na tabliczkack/naklejkach w samochodzie i dokumentach)
Od 2006 do 2007 roku roku ma już chyba 524km.
Dzięki wszystkim za pomoc w identyfikacji.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|