|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lukasz_gos
|
Napisane: 13.09.2020, 14:14 |
|
Dołączył: 1.03.2020 Posty: 6
|
Witam. Planuje zakup Porsche Cayman 987. Jaki silnik,skrzynie polecacie. Na co zwrócić uwagę przy zakupie.
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 13.09.2020, 15:22 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
lukasz_gos napisał(a): Witam. Planuje zakup Porsche Cayman 987. Jaki silnik,skrzynie polecacie. Na co zwrócić uwagę przy zakupie. A jaki chcesz przeznaczyć budżet? Najlepszy wybór (ale i zdecydowanie najdroższy) to 987.2S (czyli polift z silnikiem 3.4 i mocy 320PS) skrzynia jak kto lubi albo manual albo PDK. Automat z przed liftu (Tiptronic S) moim zdaniem zupełnie nie pasuje do charakteru tego auta. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
lukasz_gos
|
Napisane: 13.09.2020, 21:30 |
|
Dołączył: 1.03.2020 Posty: 6
|
Plus minus 90 tys złotych, więc polift raczej odpada
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 13.09.2020, 21:37 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
lukasz_gos napisał(a): Plus minus 90 tys złotych, więc polift raczej odpada Czyli dobry budzet na 987.1S Świetne auto. Jak pisałem moim zdaniem tylko manual. Różnica pomiędzy 3.4 a 2.7 jest duża szczególnie w zakresie wartosci/ dostępności przy niższych obrotach momentu obrotowego. W tej generacji silników tylko zdecydowanie warto sprawdzić stan gładzi w cylindrach. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
JMK01
|
Napisane: 13.09.2020, 22:06 |
|
Dołączył: 10.11.2017 Posty: 264
Nr klubowicza: 692
|
Jak Cayman 987.1 to S w manualu, w tiptronicu raczej Boxster.
Kwestia charakteru aut. Cayman zawsze kojarzył mi się z autem bardziej sportowym niż Boxster. Boxster to piękny wycieczkowy roadster, Cayman bardziej sportowy - torowy. Co do samej skrzyni tiptronic to wiadomo, że do szybkości PDK jej daleko, ale po krętych górskich drogach w trybie sport i odpowiedniej redukcji guzikiem przed zakrętem fun jest.
_________________
718 Spyder '22 991 Carrera S MRE '14 987 Boxster S '05 Macan kosiarka '18
|
|
Góra |
|
lukasz_gos
|
Napisane: 14.09.2020, 11:12 |
|
Dołączył: 1.03.2020 Posty: 6
|
Raczej będę szukal 3.4 Możecie powiedzieć co w tych silnikach najczęściej pada? Z tego co widzę to na rynku jest dużo aut które kopcą na biało, albo panewka stuka.
|
|
Góra |
|
Romanesku
|
Napisane: 14.09.2020, 18:30 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
Palą na biało po rozgrzaniu silnika czy na zimnym przez chwilę, bo jeśli tylko chwilę na zimnym to normalne jak auto dlugo stało .
Pzdr.
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 14.09.2020, 19:38 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
lukasz_gos napisał(a): Raczej będę szukal 3.4 Możecie powiedzieć co w tych silnikach najczęściej pada? Z tego co widzę to na rynku jest dużo aut które kopcą na biało, albo panewka stuka. Niewielkie dymienie na zimnym się zdarza jak Kolega pisał post wcześniej i to nic złego. Awarie panewek sie zdarzają ale jak pisałem główna rzecz do weryfikacji to gładzie cylindrów. Ich uszkodzenie objawiać się może m.in. dymieniem czy stukaniem. Warto zwrócić tez uwagę na: - stan zawieszenia (niektóre elementy są drogie) - w manualu precyzję pracy drążka. Cięgna łączące drążek z wybierakiem sa bardzo długie a przez to sam układ wymaga dużej precyzji. Jeśli cięgna sie choć trochę rozciągną biegi wchodzą słabo i trzeba te cięgna wymienić - wycieki na linii Silnik/IMS/Skrzynia. Koszt części jest zwykle niewielki ale naprawa może wymagać np. wyjęcia skrzyni więc koszt robocizny jest znaczący. - na 90% możesz liczyć że ułamany będzie albo ułamiesz przycisk do otwierania maski i bagażnika bo jest źle zaprojektowany;) Generalnie polecam sprawdzenie przed zakupem w warsztacie, który zna sie na Porsche. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
Romanesku
|
Napisane: 14.09.2020, 19:45 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
- w manualu precyzję pracy drążka. Cięgna łączące drążek z wybierakiem sa bardzo długie a przez to sam układ wymaga dużej precyzji. Jeśli cięgna sie choć trochę rozciągną biegi wchodzą słabo i trzeba te cięgna wymienić
Potwierdzam w moim 987S manual było to wymieniane .
Pzdr.
|
|
Góra |
|
lukasz_gos
|
Napisane: 17.09.2020, 21:32 |
|
Dołączył: 1.03.2020 Posty: 6
|
A co myślicie o anglikach i przekładkach?
|
|
Góra |
|
szwagierek
|
Napisane: 17.09.2020, 21:47 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 626
|
lukasz_gos napisał(a): A co myślicie o anglikach i przekładkach? Bardzo droga zabawa, totalnie nie opłacalna, finalnie wyjdzie w okolicach ori lhd.
|
|
Góra |
|
lukasz_gos
|
Napisane: 18.09.2020, 10:59 |
|
Dołączył: 1.03.2020 Posty: 6
|
Masz na myśli koszt części czy robocizny?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 18.09.2020, 23:31 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Myślę, że ma na myśli i to i to. Jak masz czas, wiedzę i umiejętności to można spróbować, ale bez jednego z tych elementów wyjdzie pewnie niewiele mniej niż left hand drive.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
eax
|
Napisane: 21.09.2020, 16:33 |
|
Dołączył: 2.01.2018 Posty: 33
|
To ja ze swojej strony dodam kilka rzeczy. Kupiłem 987 S z 07' jakieś 2,5 roku temu, z myślą o daily + tor a później tylko tor. Przy zakupie kierowałem się niskim przebiegiem i sprawdzenie silnika endoskopem przed samym zakupem. Jak do tej pory wymieniłem tylko sprzęgło i dwumasę, z rzeczy które mi padły. Poza tym kilka modów które znacząco poprawiły mi radość z jazdy: 1. Obniżyłem go o 35mm, wbrew pozorom nie haczę o wszystko co wystaje i w garażach poziomowych też spokojnie przejeżdzam bez szorowania podwoziem. 2. Przewody hamulcowe w oplocie i klocki stop-techy - szybciej łapią i czuję, że jest duża różnica. 3. Pogłębienie miski olejowej, niewielki koszt a teoretycznie pomaga w lepszym smarowaniu na zakrętach, ale jak będzie więcej tory to z tego co doczytałem tylko dru sump. Samochód prowadzi się bajecznie, co prawda mam właśnie problem z cięgnami i przy wyższych obrotach nie wskakują 1,3,5 ale taka przypadłość tego modelu Idealne rozłożenie masy skutkuje genialnym prowadzeniem w poślizgu, porównując do poprzedniego 200sx czy e46 wyjście na prostą jest bardzo łatwe. Na koniec jeszcze - 2.7 a 3,4 to olbrzymia różnica, tak jak ktoś wcześniej napisał.
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 21.09.2020, 22:18 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
Ja kupiłem 987 2,7 anglika i robiłem przekładkę. Wydawało mi się to w miarę proste ale była to masakra! Nigdy więcej takiej zabawy. Kupiłem to auto angola bo było bezwypadkowe, do tego dostałem mase części do przekładki bo kupiłem je w PL od gościa który zrezygnował z tej zabawy. Przekładka trwała ponad pół roku, główny problem to była wiązka, kupiłem 4 wiązki i żadna nie pasowała tak jak powinna, wkońcu jednak się udało ale nigdy wszystko nie działało tak jak powinno, a to szyby otwierały się odwrotnie, a to lusterka chodziły odwrotnie, nikt nie potrafił sobie z tym poradzić, byłem nawet w Porschepana i coś tam im się udało przekodować ale nigdy to dobrze nie działało. Przekładka to setki pierdół o których nawet się nie myśli wcześniej, nie pasowały nawet takie rzeczy jak plastik na napoje bo był w jednym miejscu inaczej wyprofilowany i klapka się nie domykała, zamawiałem kupe części w porsche bo nie było jak ich dostać w używce, w temacie wiązki koszt nowej w ASO to było pod 30 tys. zł, ogólnie cała ta zabawa to był dramat...co ciekawe 987 było spokojnie przystosowane do przekładki, mocowania i dziury są zrobione i nie trzeba nic ciąć, tak samo nie ma problemu z silnikiem bo się go nie rusza i podłącza tylko wiązki...ogólnie właśnie przez silnik wydawało mi się to w miarę proste do zrobienia a okazało się bardzo problematyczne. Co do kosztów to właściwie za tyle ile wsadziłem w to auto za tyle je sprzedałem, może z niewielką stratą. Inna rzecz że kupiłem jezdzącego caymana za 41 tys. zł którym z kierą po prawej stronie jezdziłem przez kilka miesięcy i nie było żadnego problemu, do tego auto było całkowicie bezwypadkowe, nie miało nawet malowanego jednego elementu, takie auta w PL z tego rocznika kosztowały pod 80-90 tys. Jednak ogólnie nie polecam tej zabawy, za dużo pierdół i podaż części słaby, co jeszcze ciekawe po numerach cayman to w 95% te same części co 911 997, plastiki w desce, rury, boczki, cześci mechaniczne z przodu, zawieszenia itd itd itd, wszystko jest to samo.
|
|
Góra |
|
Hautameki
|
Napisane: 22.09.2020, 19:58 |
|
Dołączył: 3.01.2014 Posty: 57
|
Możesz jeszcze pomyśleć o polifcie 2.9 - świeższy samochód, wg wszelakich informacji mniej problematyczny motor niż przedliftowe 3.4, mocowo już bliżej przedlifowej Ski, opcja PDK albo 6b.
|
|
Góra |
|
Jell
|
Napisane: 24.09.2020, 14:58 |
|
Dołączył: 24.09.2020 Posty: 2
|
Podpinam sie do tematu, bo stoję przed podobnym dylematem i mam w sumie podobne przeznaczenie dla tego auta. Na początek tylko "na niedzielę" i na tor (ale w miarę cywilnym autem - czyli imprezy typu track day). Ale jeśli trafie dobry egzemplarz i się polubimy to nie wykluczam dalszych modyfikacji i robienia z niego stricte "track-toya".
budżet założyłem sobie na początek +/-100k czyli zacząłem od patrzenia na 987 - ale najchętniej po lifcie i S-kę (co już wychodzi poza budżet).
Zastanawiam się też nad radykalnym powiększeniem budżetu i przejściem od razu do 981, najlepiej też w S-ce i z PDK, ale to budżet razy dwa.. no właśnie, czy warto biorąc pod uwagę że to ma być "tylko zabawka"?
Czy lepiej Waszym zdaniem (trzymać się założeń budżetowych/zostawić na dalsze modyfikacje) i:
1. 987.1 3.4l manual + parę modyfikacji od razu 2. 987.2 2.9l PDK? 2. 987.2 3.4l manual?
czy od razu poszaleć wydać wszystkie pieniądze i:
1. 981 2,7 PDK + jakieś mody silnika 2. 981 3,4 manual
P.S nie śpieszy mi się, wiec pytanie czy ściąganie tego z USA&A po lekkej stłuczce ma sens? czy szukać tylko u nas?
|
|
Góra |
|
karpiu
|
Napisane: 25.09.2020, 15:05 |
|
Dołączył: 5.01.2018 Posty: 13
|
Ja kupiłem teraz twoj wariant pierwszy, czyli 987.1 S z manualem. Jestem mega zaskoczony tym samochodem. Świetna zabawka, Myślałem ze te auta są dużo mniej męskie, mega pozytywnie się zdziwiłem.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|