Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.09.2020, 14:14 

Dołączył: 1.03.2020
Posty: 6
Witam.
Planuje zakup Porsche Cayman 987. Jaki silnik,skrzynie polecacie.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.09.2020, 15:22 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
lukasz_gos napisał(a):
Witam.
Planuje zakup Porsche Cayman 987. Jaki silnik,skrzynie polecacie.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie.
A jaki chcesz przeznaczyć budżet? Najlepszy wybór (ale i zdecydowanie najdroższy) to 987.2S (czyli polift z silnikiem 3.4 i mocy 320PS) skrzynia jak kto lubi albo manual albo PDK.

Automat z przed liftu (Tiptronic S) moim zdaniem zupełnie nie pasuje do charakteru tego auta.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.09.2020, 21:30 

Dołączył: 1.03.2020
Posty: 6
Plus minus 90 tys złotych, więc polift raczej odpada


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.09.2020, 21:37 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
lukasz_gos napisał(a):
Plus minus 90 tys złotych, więc polift raczej odpada
Czyli dobry budzet na 987.1S :) Świetne auto.

Jak pisałem moim zdaniem tylko manual. Różnica pomiędzy 3.4 a 2.7 jest duża szczególnie w zakresie wartosci/ dostępności przy niższych obrotach momentu obrotowego.

W tej generacji silników tylko zdecydowanie warto sprawdzić stan gładzi w cylindrach.





Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.09.2020, 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2017
Posty: 264
Nr klubowicza: 692
Jak Cayman 987.1 to S w manualu, w tiptronicu raczej Boxster.

Kwestia charakteru aut. Cayman zawsze kojarzył mi się z autem bardziej sportowym niż Boxster. Boxster to piękny wycieczkowy roadster, Cayman bardziej sportowy - torowy. Co do samej skrzyni tiptronic to wiadomo, że do szybkości PDK jej daleko, ale po krętych górskich drogach w trybie sport i odpowiedniej redukcji guzikiem przed zakrętem fun jest.




_________________

718 Spyder '22
991 Carrera S MRE '14
987 Boxster S '05
Macan kosiarka '18


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2020, 11:12 

Dołączył: 1.03.2020
Posty: 6
Raczej będę szukal 3.4
Możecie powiedzieć co w tych silnikach najczęściej pada?
Z tego co widzę to na rynku jest dużo aut które kopcą na biało, albo panewka stuka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2020, 18:30 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
Palą na biało po rozgrzaniu silnika czy na zimnym przez chwilę, bo jeśli tylko chwilę na zimnym to normalne jak auto dlugo stało .

Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2020, 19:38 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
lukasz_gos napisał(a):
Raczej będę szukal 3.4
Możecie powiedzieć co w tych silnikach najczęściej pada?
Z tego co widzę to na rynku jest dużo aut które kopcą na biało, albo panewka stuka.
Niewielkie dymienie na zimnym się zdarza jak Kolega pisał post wcześniej i to nic złego.

Awarie panewek sie zdarzają ale jak pisałem główna rzecz do weryfikacji to gładzie cylindrów. Ich uszkodzenie objawiać się może m.in. dymieniem czy stukaniem.

Warto zwrócić tez uwagę na:
- stan zawieszenia (niektóre elementy są drogie)
- w manualu precyzję pracy drążka. Cięgna łączące drążek z wybierakiem sa bardzo długie a przez to sam układ wymaga dużej precyzji. Jeśli cięgna sie choć trochę rozciągną biegi wchodzą słabo i trzeba te cięgna wymienić
- wycieki na linii Silnik/IMS/Skrzynia. Koszt części jest zwykle niewielki ale naprawa może wymagać np. wyjęcia skrzyni więc koszt robocizny jest znaczący.
- na 90% możesz liczyć że ułamany będzie albo ułamiesz przycisk do otwierania maski i bagażnika bo jest źle zaprojektowany;)


Generalnie polecam sprawdzenie przed zakupem w warsztacie, który zna sie na Porsche.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2020, 19:45 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
- w manualu precyzję pracy drążka. Cięgna łączące drążek z wybierakiem sa bardzo długie a przez to sam układ wymaga dużej precyzji. Jeśli cięgna sie choć trochę rozciągną biegi wchodzą słabo i trzeba te cięgna wymienić

Potwierdzam w moim 987S manual było to wymieniane .

Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.09.2020, 21:32 

Dołączył: 1.03.2020
Posty: 6
A co myślicie o anglikach i przekładkach?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.09.2020, 21:47 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
lukasz_gos napisał(a):
A co myślicie o anglikach i przekładkach?

Bardzo droga zabawa, totalnie nie opłacalna, finalnie wyjdzie w okolicach ori lhd.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2020, 10:59 

Dołączył: 1.03.2020
Posty: 6
Masz na myśli koszt części czy robocizny?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2020, 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Myślę, że ma na myśli i to i to. Jak masz czas, wiedzę i umiejętności
to można spróbować, ale bez jednego z tych elementów wyjdzie pewnie
niewiele mniej niż left hand drive.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2020, 16:33 

Dołączył: 2.01.2018
Posty: 33
To ja ze swojej strony dodam kilka rzeczy.

Kupiłem 987 S z 07' jakieś 2,5 roku temu, z myślą o daily + tor a później tylko tor.

Przy zakupie kierowałem się niskim przebiegiem i sprawdzenie silnika endoskopem przed samym zakupem. Jak do tej pory wymieniłem tylko sprzęgło i dwumasę, z rzeczy które mi padły. Poza tym kilka modów które znacząco poprawiły mi radość z jazdy:

1. Obniżyłem go o 35mm, wbrew pozorom nie haczę o wszystko co wystaje i w garażach poziomowych też spokojnie przejeżdzam bez szorowania podwoziem.

2. Przewody hamulcowe w oplocie i klocki stop-techy - szybciej łapią i czuję, że jest duża różnica.

3. Pogłębienie miski olejowej, niewielki koszt a teoretycznie pomaga w lepszym smarowaniu na zakrętach, ale jak będzie więcej tory to z tego co doczytałem tylko dru sump.

Samochód prowadzi się bajecznie, co prawda mam właśnie problem z cięgnami i przy wyższych obrotach nie wskakują 1,3,5 ale taka przypadłość tego modelu ;)

Idealne rozłożenie masy skutkuje genialnym prowadzeniem w poślizgu, porównując do poprzedniego 200sx czy e46 wyjście na prostą jest bardzo łatwe. 8)

Na koniec jeszcze - 2.7 a 3,4 to olbrzymia różnica, tak jak ktoś wcześniej napisał.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2020, 22:18 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
Ja kupiłem 987 2,7 anglika i robiłem przekładkę. Wydawało mi się to w miarę proste ale była to masakra! Nigdy więcej takiej zabawy. Kupiłem to auto angola bo było bezwypadkowe, do tego dostałem mase części do przekładki bo kupiłem je w PL od gościa który zrezygnował z tej zabawy. Przekładka trwała ponad pół roku, główny problem to była wiązka, kupiłem 4 wiązki i żadna nie pasowała tak jak powinna, wkońcu jednak się udało ale nigdy wszystko nie działało tak jak powinno, a to szyby otwierały się odwrotnie, a to lusterka chodziły odwrotnie, nikt nie potrafił sobie z tym poradzić, byłem nawet w Porschepana i coś tam im się udało przekodować ale nigdy to dobrze nie działało. Przekładka to setki pierdół o których nawet się nie myśli wcześniej, nie pasowały nawet takie rzeczy jak plastik na napoje bo był w jednym miejscu inaczej wyprofilowany i klapka się nie domykała, zamawiałem kupe części w porsche bo nie było jak ich dostać w używce, w temacie wiązki koszt nowej w ASO to było pod 30 tys. zł, ogólnie cała ta zabawa to był dramat...co ciekawe 987 było spokojnie przystosowane do przekładki, mocowania i dziury są zrobione i nie trzeba nic ciąć, tak samo nie ma problemu z silnikiem bo się go nie rusza i podłącza tylko wiązki...ogólnie właśnie przez silnik wydawało mi się to w miarę proste do zrobienia a okazało się bardzo problematyczne. Co do kosztów to właściwie za tyle ile wsadziłem w to auto za tyle je sprzedałem, może z niewielką stratą. Inna rzecz że kupiłem jezdzącego caymana za 41 tys. zł którym z kierą po prawej stronie jezdziłem przez kilka miesięcy i nie było żadnego problemu, do tego auto było całkowicie bezwypadkowe, nie miało nawet malowanego jednego elementu, takie auta w PL z tego rocznika kosztowały pod 80-90 tys. Jednak ogólnie nie polecam tej zabawy, za dużo pierdół i podaż części słaby, co jeszcze ciekawe po numerach cayman to w 95% te same części co 911 997, plastiki w desce, rury, boczki, cześci mechaniczne z przodu, zawieszenia itd itd itd, wszystko jest to samo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.09.2020, 19:58 

Dołączył: 3.01.2014
Posty: 57
Możesz jeszcze pomyśleć o polifcie 2.9 - świeższy samochód, wg wszelakich informacji mniej problematyczny motor niż przedliftowe 3.4, mocowo już bliżej przedlifowej Ski, opcja PDK albo 6b.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.09.2020, 14:58 

Dołączył: 24.09.2020
Posty: 2
Podpinam sie do tematu, bo stoję przed podobnym dylematem i mam w sumie podobne przeznaczenie dla tego auta.
Na początek tylko "na niedzielę" i na tor (ale w miarę cywilnym autem - czyli imprezy typu track day). Ale jeśli trafie dobry egzemplarz i się polubimy to nie wykluczam dalszych modyfikacji i robienia z niego stricte "track-toya".

budżet założyłem sobie na początek +/-100k czyli zacząłem od patrzenia na 987 - ale najchętniej po lifcie i S-kę (co już wychodzi poza budżet).

Zastanawiam się też nad radykalnym powiększeniem budżetu i przejściem od razu do 981, najlepiej też w S-ce i z PDK, ale to budżet razy dwa.. no właśnie, czy warto biorąc pod uwagę że to ma być "tylko zabawka"?

Czy lepiej Waszym zdaniem (trzymać się założeń budżetowych/zostawić na dalsze modyfikacje) i:

1. 987.1 3.4l manual + parę modyfikacji od razu
2. 987.2 2.9l PDK?
2. 987.2 3.4l manual?

czy od razu poszaleć wydać wszystkie pieniądze i:

1. 981 2,7 PDK + jakieś mody silnika
2. 981 3,4 manual


P.S nie śpieszy mi się, wiec pytanie czy ściąganie tego z USA&A po lekkej stłuczce ma sens? czy szukać tylko u nas?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.09.2020, 15:05 

Dołączył: 5.01.2018
Posty: 13
Ja kupiłem teraz twoj wariant pierwszy, czyli 987.1 S z manualem.
Jestem mega zaskoczony tym samochodem. Świetna zabawka,
Myślałem ze te auta są dużo mniej męskie, mega pozytywnie się zdziwiłem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum