Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.01.2022, 17:57 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 252
Jakim olejem najlepiej zalać 964?
Aktualnie nie wiem jaki jest olej w pojeździe [taki kupiłem], więc jak to zrobić popranie? Jak oleje sie beda roznic to nic sie nie stanie? Czy nalezy to jakos przepłukać?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.01.2022, 18:14 

Dołączył: 5.10.2007
Posty: 412
Nic nie przepłukuj. Jaki przebieg ma silnik oraz 964 będziesz używał w od czasu do czasu bez pałowania, czy 964 szykujesz na wyjazdy codzienne + czasami skoki na tor?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.01.2022, 18:16 

Dołączył: 5.10.2007
Posty: 412
Plus sprawdź jeszcze na bagnecie czy olej w miarę klarowany czy smoła. Jak smoła to od razu dobrze by było kupić na 2 wymiany w krótkim odstępie czasowym .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.01.2022, 18:44 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 252
Od czasu do czasu, przebieg 180k km.
Stan oleju aktualnie jest przejrzysty, ale jest go z 1cm ponad skalę, ktoś wlał "od serca".

Jakim zalać najlepiej? Shell wiadomo, tylko który najlepiej?
Czy wymiana oleju w tym aucie (i filtrów) to jakaś większa filozofia, czy wystarczy pierwszy lepszy serwis motoryzacyjny?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.01.2022, 18:47 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
Red Line 5W50 estrowy, 1225ppm zddp i 1375ppm fosforanów. Shell nie ma w ofercie ani jednego syntetyka, chyba że do samolotów, ich 10W60 ma 1000ppm ZDDP.

W żadnym wypadki pierwszy lepszy serwis, masz tam suchą miskę, jest na to odpowiednia procedura, pierwszy lepszy serwis rozwali Ci auto.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.01.2022, 14:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Ja używałem Porsche Classic (chyba) 10W60, a także Motul, Mobil i Castrol. Wszystkie syntetyczne, z certyfikatem Porsche. Do jazdy codziennej i okazjonalnie na tor (ostatnio niestety bez toru). Musi wymieniać ktoś, kto zna ten model, bo inaczej jest ryzyko przelania.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2022, 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
no może z tą procedurą to nie przesadzać
fakt jest sucha miska olejowa więc bagnet idzie do zbiornika oleju a nie miski
jak rozumiem 964 to 1 filtr oleju (993 dwa)
spuszczony z dobrze rozgrzanego silnika
- olej z zbiornika oleju ( prawe tylne koło)
- z samego silnika (korek)

wykręcić filtr oleju (chyba na rennlisice czytalem, że zdarzały się 964 dwa filtry ?? jak w 993 - silnik + prawa strona komory)

Zakręcamy , zakładamy, wlewamy 9 litrów (??). Odcinamy zapłon z cewek. kręcimy samym rozrusznikiem by zgasło ciśnienie - napompował sobie oleju
odpalamy motor - kac na pokrywę i chodzi sobie aż temp oleju będzie ponad poziomo
wtedy na pracującym silniku weryfikacja poziomu na bagnecie i wskaźniku

Nie przelać jak koledzy piszą - sprawdzać regularnie
Po wizycie na hamowni Rufa używam Shell Helix Ultra Racing 10W60 - 993 ma hydrauliczną regulację i tak jakoś mięcej chodzi ale może sugestia.

Chyba jakoś tak ...




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2022, 13:39 

Dołączył: 31.07.2020
Posty: 57
Duc748 napisał(a):
no może z tą procedurą to nie przesadzać
fakt jest sucha miska olejowa więc bagnet idzie do zbiornika oleju a nie miski
jak rozumiem 964 to 1 filtr oleju (993 dwa)
spuszczony z dobrze rozgrzanego silnika
- olej z zbiornika oleju ( prawe tylne koło)
- z samego silnika (korek)

wykręcić filtr oleju (chyba na rennlisice czytalem, że zdarzały się 964 dwa filtry ?? jak w 993 - silnik + prawa strona komory)

Zakręcamy , zakładamy, wlewamy 9 litrów (??). Odcinamy zapłon z cewek. kręcimy samym rozrusznikiem by zgasło ciśnienie - napompował sobie oleju
odpalamy motor - kac na pokrywę i chodzi sobie aż temp oleju będzie ponad poziomo
wtedy na pracującym silniku weryfikacja poziomu na bagnecie i wskaźniku


Dokładnie tak trzeba zrobić. Koniecznie założyć nowe aluminiowe podkładki uszczelniające. Korek w skrzyni korbowej dokręcać momentem 70Nm, w zbiorniku (przed tylnym prawym kołem) 65Nm. Sama operacja wymiany oleju nie jest szczególnie skomplikowana. To może być nawet całkiem miło spędzony czas :D
Olej 10W60 Porsche Classic albo Motul - te dwa używałem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2022, 13:18 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Porsche Classic 10w60


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2022, 14:13 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
kuchar napisał(a):
Porsche Classic 10w60


Porsche(DE) odmówiło mi udzielenia informacji nawet jakiego rodzaju jest to olej, czy estrowy, czy PAO, czy jest cokolwiek innego, z pamięci nie ma nawet informacji o HTHS tego oleju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum