|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
dawid012
|
Napisane: 8.01.2022, 17:57 |
|
Dołączył: 27.12.2020 Posty: 253
|
Jakim olejem najlepiej zalać 964? Aktualnie nie wiem jaki jest olej w pojeździe [taki kupiłem], więc jak to zrobić popranie? Jak oleje sie beda roznic to nic sie nie stanie? Czy nalezy to jakos przepłukać?
|
|
Góra |
|
porsche_targa
|
Napisane: 8.01.2022, 18:14 |
|
Dołączył: 5.10.2007 Posty: 412
|
Nic nie przepłukuj. Jaki przebieg ma silnik oraz 964 będziesz używał w od czasu do czasu bez pałowania, czy 964 szykujesz na wyjazdy codzienne + czasami skoki na tor?
|
|
Góra |
|
porsche_targa
|
Napisane: 8.01.2022, 18:16 |
|
Dołączył: 5.10.2007 Posty: 412
|
Plus sprawdź jeszcze na bagnecie czy olej w miarę klarowany czy smoła. Jak smoła to od razu dobrze by było kupić na 2 wymiany w krótkim odstępie czasowym .
|
|
Góra |
|
dawid012
|
Napisane: 8.01.2022, 18:44 |
|
Dołączył: 27.12.2020 Posty: 253
|
Od czasu do czasu, przebieg 180k km. Stan oleju aktualnie jest przejrzysty, ale jest go z 1cm ponad skalę, ktoś wlał "od serca".
Jakim zalać najlepiej? Shell wiadomo, tylko który najlepiej? Czy wymiana oleju w tym aucie (i filtrów) to jakaś większa filozofia, czy wystarczy pierwszy lepszy serwis motoryzacyjny?
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 8.01.2022, 18:47 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2064
|
Red Line 5W50 estrowy, 1225ppm zddp i 1375ppm fosforanów. Shell nie ma w ofercie ani jednego syntetyka, chyba że do samolotów, ich 10W60 ma 1000ppm ZDDP.
W żadnym wypadki pierwszy lepszy serwis, masz tam suchą miskę, jest na to odpowiednia procedura, pierwszy lepszy serwis rozwali Ci auto.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 11.01.2022, 14:21 |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043
|
Ja używałem Porsche Classic (chyba) 10W60, a także Motul, Mobil i Castrol. Wszystkie syntetyczne, z certyfikatem Porsche. Do jazdy codziennej i okazjonalnie na tor (ostatnio niestety bez toru). Musi wymieniać ktoś, kto zna ten model, bo inaczej jest ryzyko przelania.
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 12.01.2022, 12:15 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2066
Nr klubowicza: 068
|
no może z tą procedurą to nie przesadzać fakt jest sucha miska olejowa więc bagnet idzie do zbiornika oleju a nie miski jak rozumiem 964 to 1 filtr oleju (993 dwa) spuszczony z dobrze rozgrzanego silnika - olej z zbiornika oleju ( prawe tylne koło) - z samego silnika (korek)
wykręcić filtr oleju (chyba na rennlisice czytalem, że zdarzały się 964 dwa filtry ?? jak w 993 - silnik + prawa strona komory)
Zakręcamy , zakładamy, wlewamy 9 litrów (??). Odcinamy zapłon z cewek. kręcimy samym rozrusznikiem by zgasło ciśnienie - napompował sobie oleju odpalamy motor - kac na pokrywę i chodzi sobie aż temp oleju będzie ponad poziomo wtedy na pracującym silniku weryfikacja poziomu na bagnecie i wskaźniku
Nie przelać jak koledzy piszą - sprawdzać regularnie Po wizycie na hamowni Rufa używam Shell Helix Ultra Racing 10W60 - 993 ma hydrauliczną regulację i tak jakoś mięcej chodzi ale może sugestia.
Chyba jakoś tak ...
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
MTS1200
|
Napisane: 12.01.2022, 13:39 |
|
Dołączył: 31.07.2020 Posty: 57
|
Duc748 napisał(a): no może z tą procedurą to nie przesadzać fakt jest sucha miska olejowa więc bagnet idzie do zbiornika oleju a nie miski jak rozumiem 964 to 1 filtr oleju (993 dwa) spuszczony z dobrze rozgrzanego silnika - olej z zbiornika oleju ( prawe tylne koło) - z samego silnika (korek)
wykręcić filtr oleju (chyba na rennlisice czytalem, że zdarzały się 964 dwa filtry ?? jak w 993 - silnik + prawa strona komory)
Zakręcamy , zakładamy, wlewamy 9 litrów (??). Odcinamy zapłon z cewek. kręcimy samym rozrusznikiem by zgasło ciśnienie - napompował sobie oleju odpalamy motor - kac na pokrywę i chodzi sobie aż temp oleju będzie ponad poziomo wtedy na pracującym silniku weryfikacja poziomu na bagnecie i wskaźniku Dokładnie tak trzeba zrobić. Koniecznie założyć nowe aluminiowe podkładki uszczelniające. Korek w skrzyni korbowej dokręcać momentem 70Nm, w zbiorniku (przed tylnym prawym kołem) 65Nm. Sama operacja wymiany oleju nie jest szczególnie skomplikowana. To może być nawet całkiem miło spędzony czas Olej 10W60 Porsche Classic albo Motul - te dwa używałem.
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 13.01.2022, 13:18 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 13.01.2022, 14:13 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2064
|
kuchar napisał(a): Porsche Classic 10w60 Porsche(DE) odmówiło mi udzielenia informacji nawet jakiego rodzaju jest to olej, czy estrowy, czy PAO, czy jest cokolwiek innego, z pamięci nie ma nawet informacji o HTHS tego oleju.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|