Duc748 napisał(a):
no może z tą procedurą to nie przesadzać
fakt jest sucha miska olejowa więc bagnet idzie do zbiornika oleju a nie miski
jak rozumiem 964 to 1 filtr oleju (993 dwa)
spuszczony z dobrze rozgrzanego silnika
- olej z zbiornika oleju ( prawe tylne koło)
- z samego silnika (korek)
wykręcić filtr oleju (chyba na rennlisice czytalem, że zdarzały się 964 dwa filtry ?? jak w 993 - silnik + prawa strona komory)
Zakręcamy , zakładamy, wlewamy 9 litrów (??). Odcinamy zapłon z cewek. kręcimy samym rozrusznikiem by zgasło ciśnienie - napompował sobie oleju
odpalamy motor - kac na pokrywę i chodzi sobie aż temp oleju będzie ponad poziomo
wtedy na pracującym silniku weryfikacja poziomu na bagnecie i wskaźniku
Dokładnie tak trzeba zrobić. Koniecznie założyć nowe aluminiowe podkładki uszczelniające. Korek w skrzyni korbowej dokręcać momentem 70Nm, w zbiorniku (przed tylnym prawym kołem) 65Nm. Sama operacja wymiany oleju nie jest szczególnie skomplikowana. To może być nawet całkiem miło spędzony czas
Olej 10W60 Porsche Classic albo Motul - te dwa używałem.