Z moich obserwacji wychodzi mi , że 5W40 jest najbardziej optymalny do silników 3.6 i 3.8 z 997. Nie daj sobie wmówić, że tylko Mobil1 0W40 bo ten olej prędzej czy później zabije twój silnik. Ponieważ w olejach różnych marek oznaczenie lepkości 5W40 nie zawsze oznacza dokładnie takie same parametry rzeczywiste, dlatego nie chcę tego generalizować.
W moim konkretnym przypadku porównanie Mobil1 0W40 do Millers 5W40, to przepaść .
Co do oleju w tiptronic'u to nie ma się nad czym zastanawiać. Z pewnością skrzynka się nie obrazi
Przebieg masz mały , więc jak najbardziej i bez obaw. W starych skrzyniach z dużym przebiegiem, gdzie olejowe błotko trzyma wszystko w całości, po wymianie oleju mogą być problemy, ale chodzi właśnie o to aby do takiego stanu nie doprowadzić. Ja wymieniałem u siebie przy ok 40k km przy okazji wymiany jednego z czujników i różnica w działaniu wyraźnie zauważalna (na plus oczywiście).
Gdybyś wymieniał to olej i filtr proponuję kupić w mercedesie (to jest taka sama skrzynia jak w ML'u montowali). W Porsche litr oleju kosztuje ok 170PLN a u meśka 60PLN (z filtrem podobnie).