Prawidłowo dobrane śruby lub nakrętki powinny przy wkręcaniu wykonać określoną ilość obrotów:
* M12 x 1,25 - ok. 8 obrotów
* M12 x 1,5 - ok. 6,5 obrotu
* M14 x 1,5 - ok. 7,5 obrotu
Długość śruby mierzymy od stożka/kuli, a nie całą śrubę lub samą część nagwintowaną.
Zbyt krótka śruba może spowodować wyrwanie gwintu z piasty lub uszkodzenie śruby, a w najgorszym wypadku odpadnięcie koła.
Zbyt długa śruba wystaje z piasty samochodu i koroduje. Po pewnym czasie może wystąpić problem z odkręceniem koła. Zbyt mocno wkręcona natomiast ociera o hamulec ręczny.
Jeżeli nie są Państwo pewni jaką długość dobrać to najlepszym sposobem jest zmierzenie jej samemu w następujący sposób:
1) odkręcamy jedno koło
2) mierzymy i zapisujemy długość starej śruby (np. 28 mm)
3) przekładamy starą śrubę przez (starą) felgę
4) mierzymy i zapisujemy ile śruby wystaje poza felgę (np. 12 mm)
5) bierzemy tą samą śrubę i przekładamy ją przez nową felgę
6) mierzymy i zapisujemy ile śruby wystaje poza felgę (np. 5 mm)
7) do długości starej śruby dodajemy różnicę długości zmierzonych w punktach 4 i 6
(w naszym przykładzie: 28+(12-5)=35mm)
W ten sposób otrzymujemy długość śruby, którą powinniśmy kupić do nowych felg.
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
TomRS napisał(a):
Widziałem, że niektóre są mocowane tymi małymi śrubami mocującymi tarczę do piasty. tak czy inaczej - raczej nie spodziewałbym się problemu z dystansami produkcji H&R.
Miałem dystanse H&R w 997tt i raczej na pewno były z centrowaniem ,kpl dedykowany do tego modelu ale otwory pod małe śrubki nie pasiły do otworów w piaście.Zadnych sensacji nawet przy prędkościach poddźwiękowych
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników