Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.05.2014, 12:07 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
cytat ze strony śruby do felg

Prawidłowo dobrane śruby lub nakrętki powinny przy wkręcaniu wykonać określoną ilość obrotów:

* M12 x 1,25 - ok. 8 obrotów
* M12 x 1,5 - ok. 6,5 obrotu
* M14 x 1,5 - ok. 7,5 obrotu

Długość śruby mierzymy od stożka/kuli, a nie całą śrubę lub samą część nagwintowaną.

Zbyt krótka śruba może spowodować wyrwanie gwintu z piasty lub uszkodzenie śruby, a w najgorszym wypadku odpadnięcie koła.

Zbyt długa śruba wystaje z piasty samochodu i koroduje. Po pewnym czasie może wystąpić problem z odkręceniem koła. Zbyt mocno wkręcona natomiast ociera o hamulec ręczny.

Jeżeli nie są Państwo pewni jaką długość dobrać to najlepszym sposobem jest zmierzenie jej samemu w następujący sposób:

1) odkręcamy jedno koło
2) mierzymy i zapisujemy długość starej śruby (np. 28 mm)
3) przekładamy starą śrubę przez (starą) felgę
4) mierzymy i zapisujemy ile śruby wystaje poza felgę (np. 12 mm)
5) bierzemy tą samą śrubę i przekładamy ją przez nową felgę
6) mierzymy i zapisujemy ile śruby wystaje poza felgę (np. 5 mm)
7) do długości starej śruby dodajemy różnicę długości zmierzonych w punktach 4 i 6
(w naszym przykładzie: 28+(12-5)=35mm)

W ten sposób otrzymujemy długość śruby, którą powinniśmy kupić do nowych felg.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.05.2014, 12:18 

Dołączył: 16.05.2013
Posty: 150
tak piękna garść fachowego słowa GZ !!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.05.2014, 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
TomRS napisał(a):
Widziałem, że niektóre są mocowane tymi małymi śrubami mocującymi tarczę do piasty. tak czy inaczej - raczej nie spodziewałbym się problemu z dystansami produkcji H&R.


Miałem dystanse H&R w 997tt i raczej na pewno były z centrowaniem ,kpl dedykowany do tego modelu ale otwory pod małe śrubki nie pasiły do otworów w piaście.Zadnych sensacji nawet przy prędkościach poddźwiękowych :wink:




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.05.2014, 20:53 

Dołączył: 16.05.2013
Posty: 150
pomierzyłem wyszło że 5-6 mm wystarczy

jak zrobić
dystans 5-6 mm i stare śruby 13 mm gwintu wkręconego (bez centrowania)
dystans 10 mm nowe śruby dystanse z centrowaniem

doradzcie

cenię sobie wasze fachowe porady ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.07.2014, 1:58 

Dołączył: 5.10.2007
Posty: 412
Posłałem na priv wiadomość odnośnie dystansów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum