Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.07.2012, 9:16 

Dołączył: 9.07.2012
Posty: 108
Witam,
myślę o zakupię auta, auto raczej na wakacje, później zamierzam sprzedać.
Mam na oku jeden egz, rok 2003 2,7 auto jest sprowadzone z USA, było uderzone przodem, wymienione 2 elementy tj zderzak i maska, wyklepany 1 błotnik, tym bym się bardzo nie przejmował, ponieważ nie było tragedii.
Auto miało jednego właściciela w USA i jednego u nas (6 lat).

Wszystko jest ok, w aucie na bieżąco wszystko robione.
Jest jedno ale, cieknie olej z silnika. Olej był dopiero co wymieniany, zresztą widać że cieknie świeży. Sprzedający bez problemu zgodził się by wjechać na podnośnik (też był zdziwiony faktem wycieków). Wycieki są jakby z dwóch stron, od lewej i prawej, raczej wyżej niż niżej.

Mam w związku z tym pytanie; pewnie lepiej nie jeździć z takim wyciekiem, ale co może być przyczyną i jakie ew koszty naprawy, czy to jakaś uszczelka?
a może to przypadłość tego modelu

a i drugie jest wycięty katalizator i świeci się kontrolka check silnika (świeci się od około dwóch lat-podobno)

pzdr m


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2012, 8:52 

Dołączył: 9.07.2012
Posty: 108
Napiszcie mi proszę jak to jest z tymi wyciekami z silnika, czy może na forum ktoś się już z tym zmagał?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2012, 10:59 

Dołączył: 22.06.2009
Posty: 826
Jednym z typowych wycieków w tych autach (podobnie jak 996) jest drobny wyciek lub pocenie się na łączeniu skrzyni biegów z silnikiem....o innych wyciekach nie mam pojecia bo u mnie sucho.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2012, 20:10 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Ciezko ci cokolwiek doradzic nie widzac problemu. Po bokach silnika moga sie pocic dekle glowic - sa skladane na klej. Spotkalem sie juz z tym problemem. A poci sie z jednej strony, z obydwu, bardziej z przodu, z tylu... Moze jakies foto zrobisz?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2012, 21:00 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
U mnie w 996 kapało na kolektor. Miałem taki sportowy swądek :D Świece w głowice wkręcane są dość głęboko, przez taki plastikowy tunel, zakończony uszczelką, takimi o-ringiem. Właśnie ta uszczelka często puszcza. Jeśli to to, to tania naprawa i nic strasznego. Nie wiem czy wymaga zdjęcia głowicy ale nawet jeśli to można to zrobić bez opuszczania silnika (jeśli kolektory nie są zapieczone). Jest takie powiedzenie, że w garażu w którym nie ma na podłodze kropli oleju, nigdy nie stało Porsche ;)

wycięty kat - to mnie ciekawi. To normalne że świeci się kontrolka. są dwie sondy - pre i post. pewnie brakuje tej drugiej lub podaje złe odczyty.

A samochód nie pali jakoś za mało albo za dużo - jakie średnie ? jak z mocą ? nie wchodzi w fail/safe mode ? Kontrolka przestanie się świecić jak pokasuje się errory, ale trzeba też przeprogramować komputer i wywalić katalizatory z mapy. Są podobno jakieś przejściówki, bo w przypadku sondy nie wystarczy opornik.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2012, 21:56 

Dołączył: 9.07.2012
Posty: 108
Dzięki wszystkim za odp, jednak odpuściłem, szukam dalej.
Zgodnie z zasadą kupisz taniej = kupisz drożej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.07.2012, 13:16 

Dołączył: 9.07.2012
Posty: 108
MP-GDY napisał(a):
Jednym z typowych wycieków w tych autach (podobnie jak 996) jest drobny wyciek lub pocenie się na łączeniu skrzyni biegów z silnikiem....o innych wyciekach nie mam pojecia bo u mnie sucho.


a powiedzcie jeszcze jaki jest koszt wymiany uszczelniaczy pomiędzy skrzynią a silnikiem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.07.2012, 15:32 

Dołączył: 22.06.2009
Posty: 826
Nowy semering to podobno kilkadziesiat zł (70?) a robocizna zależy od warsztatu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2012, 18:10 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
Uszczelka 70 zł i tu uwaga robocizna w ASO -4000 zł u mechanika znającego Porsche 1500 zł


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2012, 19:46 

Dołączył: 9.07.2012
Posty: 108
Zamówiłem ims koszt 800zł + łożysko o którym mowa ma kosztować około 90.
Robocizna około +-1000 u kolegi z forum :)
Czekam tylko kiedy będę miał jakieś wolne lub urlop bo z tym u mnie ciężko.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum