Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 16.08.2021, 0:50 

Dołączył: 26.10.2019
Posty: 3
Witam,

Mam kilka pytań przed zamówieniem nowej 911 992. Moje pierwsze Porsche (exciting! :) Na forum od prawie 2 lat ale to mój pierwszy post :)

1. Mam zamiar użytkować 911 jako daily, ostatni samochód z napędem na tył, którego byłem właścicielem wiele lat temu to było BMW E46 Coupe i 2x mnie zdradziła w czasie deszczu, a także raz w czasie wczesnej zimy. Czy nowy tryb WET bardzo pomaga w takich warunkach? czy napęd na 4 koła jest wymagany w 911 jeżeli ktoś zamierza użytkować go cały rok?


2. Czy warto dokładać do S? Z perspektywy przyszłej ewentualnej odsprzedaży. Wydaje mi się, że bazowa wersja mi wystarczy, ale jeżeli jest jakaś duża różnica jeżeli chodzi o popyt na rynku aut używanych to może warto dołożyć?


3. Czy z wyposażenia opcjonalnego jest coś MUST HAVE? Oprócz sport chrono i sportowego wydechu.

4. Czy są jakieś rabaty jak w innych markach ?

Serdecznie pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.08.2021, 10:14 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 182
Ad. 1

Wet pomaga, ale napędu na obie osie nie zastąpi.
Jeśli daily cały rok, polecam wersje z napędem na obie osie.

2.

IMO - nie warto, im skromniej poskładasz Carrerę bazową,
tym mniej stracisz, oczywiście w granicach rozsądku.

3.

Z uwagi na wysokoobrotową charakterystykę silnika,
uważam że sportowy wydech jest wręcz zbędny, wybrałbym tylko sportowe końcówki.

Chrono jak najbardziej i z moich preferencji szklany dach,
ale nie każdy tego dodatku potrzebuje.

4.

Pisz na PW :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.08.2021, 0:39 

Dołączył: 26.10.2019
Posty: 3
Dzięki za odpowiedź! napisałem też na PW.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.08.2021, 19:57 

Dołączył: 14.07.2011
Posty: 167
czesc,

od poltora miesiaca jezdze 992 na daily.

Ad 1. kilkanascie lat jezdze tylnym napedem i taki tez wybralem do swojej carrery 992.

mysle, ze jesli juz brac awd, to jednak 4S, choc jak kiedys jezdzilem na porsche road tour, to S byla duzo fajniejsza niz 4S. 4s ma tez chyba mniejszy bagaznik jesli sie nie myle.

mysle, ze tryb wet absolutnie wystarczy na takie zimy jakie mielismy ostatnie lata. jezdzilem na silesii na trybie wet caly dzien w deszczu i bylo ok.

Ad 2. ciezko porownac jesli chodzi o 992. jesli Cie stac - bierz S. natomiast sadze, ze bazowe carrery beda w 992 mialy lepsza pozycje niz dotychczasowe generacje. po pierwsze - masz juz standardowo szerokie biodra - nie ma juz "wąskiej" carrery, a po drugie masz turbo. jak bedziesz chcial, to wgrasz program i bedziesz mial lepsze osiagi.

Ad 3. PSE to jest absolutny must have. Bez tego auto po prostu jest zwyklym cywilnym samochodem. Naprawde w porownaniu do 991 i wczesniejszych generacji jest mega roznica. Duuuuzo ciszej w kabinie.

Sport chrono to juz tylko bajer do odsprzedazy, ewentualnie launch control.
Mysle, ze Bose to tez obowiazkowa sprawa.

Ja zdecydowalem sie na szklany dach, ale poki co nie otwieralem go zbytnio, bo bylo za cieplo. mam wrazenie, ze troche wieje gdzies uszczelkami, ale to zweryfikuje na pierwszym serwisie.

z rzeczy ktorych nie wzialbym ponownie, to obszycie kolumny kierowniczej - w ogole tego nie widac, zamiast tego wybralbym tarcze obrotomierza lub sportchrono w jakims kolorze.

PASM nie musisz dokladac, bo jest juz w standardzie. jak wybierzesz pasm, to dostaniesz zawieszenie -10mm tylko.

jak masz jakies pytania, to zapraszam na priv :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.08.2021, 20:02 

Dołączył: 14.07.2011
Posty: 167
aaa jeszcze koniecznie kamera cofania :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.08.2021, 21:43 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
Problem z rwd jest taki w naszym kraju ze 70% roku jest taka pogoda typu mokro, snieg, wilgoc itd ze 3x slabsze auto 4x4 cie objedzie co oczywiscie moze nie przeszkadzac ale jednak powoduje maly dyskomfort ze jednak trakcji nie ma zawsze i wszedziw, jesli ma byc to weekendowe auto to nie ma zadnego problemu, rwd pewniej i czasem prowadzi sie nawet lepiej niz awd, daje wiecej frajdy i czucia z jazdy..jest tez lzejszy itd..jesli jednak ma byc to daily to tylko awd.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.10.2021, 8:13 

Dołączył: 10.10.2021
Posty: 54
Mhm, tylko że AWD na otwartych dyfrach jest tylko marginalnie sprawniejsze w warunkach słabej przyczepności, od RWD (szczególnie jeśli chodzi o ruszanie).
Wiara w 4x4 mnie zawsze zdumiewa, bo w większości aut więcej dobrego zrobią dobre zimowe opony, niż to pseudo awd, jakie jest oferowane w dużej większości aut.
Nie przeceniałbym napędu na cztery koła, ba - jak ktoś ma nawyk wciskać mocno gaz na skręconych kolach gdy jest ślisko, to go on przed niczym nie uchroni.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.10.2021, 9:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Miałem 997tt i 991 GTS4 z napędem na 4 - po jazdach testowych kupiłem 992 z napędem na tył /wet program robi robotę
Z opcji wskazana tylna oś skrętna -


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum