Nie. VIN ma 17 numerow, i jest tam 8 czesci, ale kolor nie jest jedna z nich. Doczytaj sobie tu co sie mozesz dowiedziec z VIN:
http://www.edmunds.com/driving-tips/mak ... r-vin.html
Jezdzilem moim amerykanskim 993 kabrio i Volvo S60 w Polsce i w zasadzie nie mialem problemu z radiem (roznica to “podzialka” - europejska wersja jest do jednej setnej, amerykanska do jednej dziesiatej).
Jesli chodzi o przekalibrowanie z mil na kilometry, to z tego co wiem (choc tylko probowalem w Volvo z moim amerylanskim S60 w Polsce), nikt legalnie nie moze dotknac licznika, choc np. za ok 200 zl, komputer byl przestawiony na kilometry/litry/Celcjusze (z mil, galonow i Farenheita). Wiekszosc predkosciomierzy w USA (chyba wszystkie nierobione w USA) pokazuje rowniez predkosc w kilometrach… Z tym chyba bedzie klopot, albo bedzie drogo…
Dorobienie oryginalnego kluczyka niestety tylko u dealera… Radze rozejrzec sie i sprobowac kupic “surowy” klucz i pilota (bo to pewnie tez potrzebujesz) gdzies poza dealerem, bo pewnie mozna oszczedzic troche kasy, ale samo dorobienie klucza i “dostrojenie” pilota tylko u dealera (w USA to koszt ok $100 za pilota i drugie tylke za klucz).