Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.06.2011, 17:05 

Dołączył: 11.03.2011
Posty: 116
Witam Kolegów :D
Jakie są Wasze doświadczenia z użytkowania 911-ki? Czy tylko używacie autka latem, jako drugie w rodzinie, czy z powodzeniem jeździcie również i zimą? Wiadomo, że "4"; "4S" i Turbo lepiej sobie radzą na śliskich nawierzchniach, a jak sobie radzą kierowcy tylko "tylnonpędówek" (w szczegóności S-ki). Czy ktoś w ogóle jeździ na codzień GT2 czy GT3 bez PSM-u? Muszę przyznać, że często w narciarskich kurortach Austrii czy Włoch spotykałem się z widokiem 911-tek - nawet cabrio (bez hardtopu !!!) ze stalażem dachowym na 2 pary nart :shock: i często były to S-ki 8) Tylko stan dróg w Alpach, nawet tych dojazdowych z autostrad w porównaniu do naszych krajowych to... inna bajka i rozumiem, że tam bez problemów można śmigać 911-ką zimą, nawet cabrio... Dlatego też proszę o podzielenie się Waszymi opiniami - jak to jest mając 911-kę w Polsce :?:

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.06.2011, 17:50 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
W każdym teście napędów 4 x 4 w warunkach zimowych , porsche 911 okupuje ostatnie miejsce.
Mały prześwit ( pomijam już prześwit w GT2 i GT3 ) oraz szerokie opony ( nawet zimowe) ograniczają możliwośc jazdy do praktycznie warunków bezśnieżnych.

Ale oczywiście są ludzie ,którzy z całą stanowczością odpowiedzą - "da się " i zgoda , rzeczywiście się da .Ja kiedyś objechałem całą europę maluchem i też się dało......

Osobiście tym niemniej dziwię się jak ktoś użytkuje 911 zimą , bo zimą zużycie auta jest kilkukrotnie szybsze niż latem.I dla mnie ten ostatni argument jest najważniejszy.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.06.2011, 18:27 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
A Ja się nie zgodzę .........

Używałem swojej S-ki cały rok przez okrągłe 2 lata.

Żadne tylno napędowe auto nawet nie podchodzi pod PORSCHE
BMW i MERCEDES nie mogły z parkingu wyjechać gdy z PORSCHE nie było problemu (jedyny warunek super zimówki)

wiadomo że jak leży śnieg to autko zachowuje się jak spychacz :) ale to oczywiste ze względu na prześwit przedniego zderzaka ( moje obniżone )

Ale właściwości jezdne super :) mimo szerokich zimowych tylnych opon 295 auto startuje rewelacyjnie a to przez to że ma silnik nad kołami napędowymi.

Ps. poszukam bo miałem gdzieś filmik wyścigu po śniegu mojej S-ki ze starą X5 3.0i , nie miała najmniejszych szans mimo swojego napędu 4x4 :) :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.06.2011, 18:29 

Dołączył: 27.09.2010
Posty: 30
Mam kolegę który używa Boxstera przez cały rok. Na zimę zakłada hardtop i śmiga. Był nim też w Alpach. Ja osobiście nie odważyłbym się jechać na narty w Polsce Prosiakiem - parkingi często nie są zupełnie na to przygotowane i łatwo można coś urwać. Często trudno dojechać zwykłą osobówką - szczególnie na stok - oczywiście można dojechać do hotelu i stamtąd śmigać busem albo taxi. Parę razy wyjechałem też przy opadach śniegu z garażu i szurałem przednim zderzakiem. Auto nie wydawało się takie niskie. Jednak poza dniami z atakami zimy można śmiało śmigać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.06.2011, 19:09 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Ja robię ok 40 000 km rocznie , więc auto nowe po 3 latach jest już śmieciem .

968 przez 15 lat nie jeżdziłem zimą i 3 lata temu naglę kupiłem zimówki.
Auto przed tą zimą od spodu lśniło jak nowe ,po tej zimie podwozie w rdzy, poobijane przewody hamulcowe, skorodowane opaski, poniszczone gumy zawieszenia, śruby w korozji ....masakra co jedna zima potrafi zrobić( taka zima na południu polski)




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.06.2011, 19:23 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
jurek968 napisał(a):
Auto przed tą zimą od spodu lśniło jak nowe ,po tej zimie podwozie w rdzy, poobijane przewody hamulcowe, skorodowane opaski, poniszczone gumy zawieszenia, śruby w korozji ....masakra co jedna zima potrafi zrobić( taka zima na południu polski)



To święta racja :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.06.2011, 19:30 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
tez jezdze swoja S ka w zimie, nie ma z tym problemu. Oczywiacie na sniegu dupka chce latac, ale przeciez wszyscy to lubimy ;-)
niemniej David to chyba przesadzil tą wygrana z X5 na sniegu, no chyba ze tam kierowca, kierowczyni cos nie teges.....;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.06.2011, 20:02 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Nasza zima jest tak bezlitosna, że moje prosię nigdy zimy nie widziało i (za mojej kadencji) na pewno nie zobaczy. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.06.2011, 20:27 

Dołączył: 11.02.2011
Posty: 372
ja dostałem do auta gratis nówki Michelin PILOT ALPIN A3
jeżdził ktoś na nich?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.06.2011, 21:46 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
Od 3 lat jeżżę CODZIENNIE 911 996 Carrera 2. Nie ma żadnego problemu z jazdą w zimie jeżeli ma się trochę oleju w głowie. PSM zankomicie radzi sobie ze sliską nawierzchnią. Wiele razy znakomicie wyprowadzał auto nawet przy dynamicznej jeździe. Przed tym autem jeździłem 4 lata 944 przez cały rok i to byl hardcore w porównaniu do 996. Nie ma porównania. Jedyny minus to sportowe zawieszenie i trzeba uwazać jak są duże dziury. Zimą uzywam zimowych Michelinów na 17" - jest wyższy profil i wiekszy komfort, latem Brigestone Potenza obecnie na 17" ale mam też P-Zero na 18".

Pozdr
Wojtek
996 3,4 2000


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.06.2011, 11:53 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
a u mnie odwrotnie, auto jezdzone przez pierwsze 2 lata codziennie przez caly czas, zrobione 40.000km i zima bylo moze ok, ale jak byl juz konkretny snieg, to ciezko sie jezdzi tak niskim autem, efekt: porysowany zderzak i prog lekko wgiety, bo zawiesilo sie auto na krawezniku przykrytem gruba warstwa sniegu...
teraz w zimie stoi grzecznie w garazu i tylko w lecie i w ladna pogode jest jezdzone ;)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.06.2011, 12:36 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
A ja swoim 964 C4 jeździłem cały rok. Oczywiście nie codziennie, ale gdy była taka potrzeba (np. czułem nieodpartą ochotę lub nie miałem innego auta) wsiadałem w Porsche. Choć ma tylko ABS nie było najmniejszych problemów.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.06.2011, 16:29 

Dołączył: 20.02.2009
Posty: 140
Da się jeździć w zimie moje 996 c2 na letnich oponach kilka razy było zmuszone wyjechać z ciepłego garażu kiedy auto do jazdy codziennej akurat nie odpaliło na mrozie. I generalnie całkiem dobrze sobie poradziło :D ale wtedy to była ostateczność :wink:

_________________
carrera c2 - byla
carrera c4 cabrio -byla
997 4s cabrio - jest


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Zima
PostNapisane: 29.06.2011, 20:52 

Dołączył: 12.09.2009
Posty: 63
Ja jeszcze jak posiadałem 996 C4 jeździłem zima na oponkach zimowych i było ok . największy problem z powybijanym zawieszeniem ( końcówki itp ) po dziurach zimowych i osłony w szczególności ta jedna z dwóch z tyłu i te co osłoniaja z przodu wachacze... Zamierzam kupić 997 ale na zime na pewno będę odstawiał bo szkoda zawieszenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zima
PostNapisane: 17.06.2018, 10:38 

Dołączył: 7.04.2018
Posty: 61
Minęło kilka lat od założenia tematu, w tym czasie polskie drogi zmieniły się na plus, pojawiła się 991-ka. Jakieś nowe doświadczenia, przemyślenia, sugestie?

Przejechałem się ub. zimy RS6 i zauważyłem, że nawet przy świetnym napędzie 4x4, ogromnym ograniczeniem są niskoprofilowe, zimowe opony ... które po prostu zachowują się zimą słabo, a momentami wręcz dramatycznie źle. Żeby w zimie było bezpiecznie i w miarę szybko konieczna jest bardzo dobra opona o dość wysokim profilu.

Na marginesie, jaki minimalny rozmiar felgi można założyć do 991?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2018, 15:03 

Dołączył: 6.12.2014
Posty: 127
miałem jedną zimę 996.2 c4 i było ok, ale akurat była bezśnieżna zima, więc to się jakby nie liczy. chyba 2 lata tamu próbowałem jeździć całą zimę 986S, i mimo szczerych chęci nie dało się. Miałem bardzo dobre nowe zimówki, ale jak napadało śniegu to auto pod górę nie chciało z miejsca ruszyć. Próbowałem wyjechać pod górę na niewielkim wzniesieniu i koniec, czy z trakcją czy bez auto nie chciało współpracować. Poddałem się i przezimowało w garażu. Nie pomagało to że box był obniżony. Bardzo żałowałem bo cabrio da się jeździć w zimie , w słoneczny dzień zimowy jazda bez dachu to jedna z większych frajd motoryzacyjnych


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum