Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.10.2017, 23:01 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Jacek kopę lat! I ciesze się, że mimo opisanych przygód w jednym kawałku!

Co od opony. Może to rzeczywiście nieco za słaba opona do tego auta?
Ja miałem przypadek z nową oponą na mojej C4GTS z podobnym skutkiem. Zapoczątkowane przez gwóźdź. Opona nie rozeszła się jadnak tak totalnie jak u ciebie.
Trzymaj się!




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2017, 23:51 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1376
dzięki Jureczku, zdrówka :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2017, 9:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
No właśnie, Porschaki osiągają duże boczne przeciążenia, stąd wymóg stosowania wzmocnionych opon. Ja używam z indeksem N. Te co miałeś były homologowane do Porsche ?
A i temat ciśnienia jest istotny. Nie wiem czy masz wskaźnik w samochodzie, ja w swoich nie mam, ale za to dość często podjeżdżam na kompresor i sprawdzam ciśnienie. Szczególnie przed dłuższą podróżą. W ostatnich dniach przy dużym spadku temperatur wszystkie latem pompowane opony utraciły część ciśnienia. Pamiętajcie o tym ! Statystki pokazują, że ogromna część użytkowników samochodów w ogóle nie przywiązuje do tego wagi. To ogromny błąd, który wpływa na żywotność opon, bezpieczeństwo, gorsze właściwości jezdne, wyższe zużycie paliwa. Ostatnio widziałem kilka samochodów jadących po mieście na wyraźnym flaku. Jak jest szansa (w kolejce do świateł), zwracam uwagę, ale nie zawsze jest...
Gwóźdź był przysłowiowym gwoździem do trumny dla tej opony, dobrze że nie nic się stało Tobie i Prosiakowi !




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2017, 10:15 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1036
Lista homologowanych opon jest tutaj gdyby ktoś potrzebował:

https://files.porsche.com/filestore/dow ... models.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2017, 13:10 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 284
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 547
Witam,
w związku z powyższym pytanie nowicjusza:

czy lepiej jeździć z ciśnieniem tzw. "komfortowym" czy "normalnym" (wyższym)?
(nie po torze tylko do jazdy dziennej, oczywiście - 991.2)

Pozdrawiam
Piotrek




_________________

991.2 4S
993


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2017, 16:52 

Dołączył: 8.10.2013
Posty: 302
Flypet napisał(a):
Witam,
w związku z powyższym pytanie nowicjusza:

czy lepiej jeździć z ciśnieniem tzw. "komfortowym" czy "normalnym" (wyższym)?
(nie po torze tylko do jazdy dziennej, oczywiście - 991.2)

Pozdrawiam
Piotrek


Z zalecanym przez producenta.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2017, 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
jaro987 napisał(a):
Flypet napisał(a):
Witam,
w związku z powyższym pytanie nowicjusza:

czy lepiej jeździć z ciśnieniem tzw. "komfortowym" czy "normalnym" (wyższym)?
(nie po torze tylko do jazdy dziennej, oczywiście - 991.2)

Pozdrawiam
Piotrek


Z zalecanym przez producenta.

Pozdrawiam


Producent zaleca ciśnienie komfort /2,2 +2,5/ do 270km/h a standard 2,4 + 3,0 /lato/ bez limitu .Ciśnienie komfort zaleca się stosować z TPM




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2017, 9:41 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 284
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 547
Dziękuję za info ale chyba się nie zrozumieliśmy, nie o to mi chodziło; cyferki znam.

Czy ze względu na powyższe zdarzenie jeździć z ciśnieniem "komfortowym" czy "standardowym" (nie na torze)? Mam "komfort" ale może lepiej mieć wyższe ciśnienie. Jakie macie wy do codziennej jazdy?
(Jeden z forumowiczów napisał, ze ew. ciśnienie było zbyt niskie.)

Btw. z instrukcji do 991.2 4S:
Standard: 2,2 / 2,7
Komfort: 2,0 / 2,3

Pozdrawiam
Piotrek




_________________

991.2 4S
993


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum