Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.05.2012, 12:33 

Dołączył: 1.05.2012
Posty: 42
Witam
Wczoraj pisałem moje pierwsze wpisy w temacie "ciekawe ogłoszenia " ale cóż
otrzymalem tylko jedną odpowiedż / bardzo dziękuje / - myśle , że to przez ten rozjechany weekend .
Pozwolę sobie podsumować moje wpisy . Od wielu wielu lat choruje na Porsche . Myslałem o 997 w automacie , ale jak automat to PDK , a jak PDK
to mamy ok. 300 tys - i tu odpadłem .

Podjełem więc decyzje - to bedzie 964 . Moim zdanien najładniejszy model Porsche .
Moja sympatia jest po stronie cabrio lub targi .
Przeglądałem wiele ogłoszeń i mam kilka pytan - bardzo proszę o opinię i pomoc
- dlaczego niektóre maja dwie rury wydechowe a niektóre jedną
- czy wybrać automat czy manual - troche sie obawiam o awaryjność tak starego automatu

Na mobile widzę duży wybór - załączam linki do dwóch aut które mnie zainteresowały .

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT

Jeśli to możliwe - proszę o Wasze opinie i podpowiedzi .

pozdrawiam marcinm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2012, 12:53 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Cześć,

964 to doskonały wybór. 8)

Wbrew pozorom dach targa w 964 wymaga więcej uwagi i więcej z nim potencjalnych problemów niż z cabrio.
Odnośnie twoich pytań - w 964 fabrycznie wystepował tylko wydech z jednej (prawej) strony - te podwójne to "tuning" ;)
Co do wyboru skrzyni musisz sam sobie odpowiedzieć do czego auto ma służyć - jeżeli to weekendowego cruzowania - tiptronic da super radę, jeżeli zamierzasz ścigać się na torze - wtedy tylko manual.
O awaryjność automatu się nie martw - to udana i bezawaryjna konstrukcja.

POWODZENIA!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2012, 13:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Potwierdzam uwagi 911Bart. Wybor skrzyni zalezy od Twoich upodoban. Milosnicy klasycznych 911 czesto kreca nosem na automat, ze za malo sportowy, ale poza lekko gorszymi osiagami to dobra konstrukcja i do tego mniejsze prawdopodobienstwo, ze ktos upalal 964 tiptronic na torze. Dla mnie klasyk moze byc tylko w manualu, ale tym sie nie przejmuj - kazdy z nas ma swoje preferencje.

Wydech fabryczny jedno-rurowy do 964 jest relatywnie drogi, komplet w okolicach 10000zl, wiec wlasciciele czasem robia "upgrade" na wydechy nie-seryjne, w tym dwu-rurowe. Moim zdaniem dobry wydech nie-seryjny nie dyskwalifikuje auta, ale musi byc dobrej jakosci. Ja jezdze na seryjnym i jest super.

Targi 964 miewaja przeciekajace dachy - wiem z autopsji. Wiecej Ci nie powiem, bo jezdze puszka i jest mi z tym dobrze. Nic nie przecieka, konstrukcja jest sztywna, itp.

Zwroc uwage na cieknacy lub pocacy sie silnik. To typowa przypadlosc 964. Znawca tematu (wlasciwy mechanik) szybko okresli, czy kwalifikuje to silnik do wiekszego uszczelniania, czy moze wystarczy wymiana uszczelki pod deklem zaworow (w ramach typowego przegladu co 20 tys km) lub simeringu. W moim to zostalo zrobione i auto nie gubi ani nie zuzywa oleju podczas normalnej jazdy.

Pierwszy z modeli, ktore rozwazasz, ma nieoryginalne felgi, ale to drobiazg. Zaraz i tak bedziesz mial ich kilka kompletow. Drugi model ma troche wymeczone fotele, a poza tym nie-seryjny wydech i kierownice. To tez drobiazgi, ale warto sprawdzic historie tych zmian. Takie auta warto przeswietlic w Porsche Centrum lub z mechanikiem znajacym model, chyba ze masz zaufanie do sprzedajacego.

Powodzenia - jeszcze raz gratuluje decyzji zakupu 964. Popatrz tez na 964 cabrio w Polsce - kilka modeli bylo wylinkowane w Ciekawe ogloszenia cz. 3.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2012, 23:12 

Dołączył: 1.05.2012
Posty: 42
witam
Serdeczne dzięki za wszystkie uwagi .
Sprawdzałem oczywiście otomoto ale chyba wszystkie cabrio są z USA z tym dziwacznym peryskopem z tył , targi żadnej .
Moim zdaniem ładne jest tylko http://otomoto.pl/porsche-911-964-c2-C23989202.html
Czy to nie auto klubowicza ?
Kilka lat miałem Mercedesa SLC W 107 i zawsze trochę załowałem , że nie
był w wersji cabrio czyli SL .
Może dlatego teraz preferuje trochę " wiatru we włosach " / puki jeszcze są / . Jednak najwazniejszy jest dla mnie stan techniczny - nie jestem mechanikiem amatorem i każda przyszła naprawa oznaczać będzie dla mnie serwis .
Jak zorganizować sprawdzenie tych samochodów z mobile - to ok 800 km od Poznania . Sprzedających oczywiście nie znam więc pozostaje zabrać mechanika z sobą - i tu kolejne pytanie - znacie taką osobę w Poznaniu lub okolicy ?
Pytanie dotyczące Targi - gdzie się chowa dach podczas jazdy - do bagażnika raczej nie wejdzie .
Proszę o cierpliwość i kolejne podpowiedzi .

marcin m


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 6:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
to auto forumowicza pit (ale z tego, co mi wiadomo, nie-klubowicza) http://www.porscheclub.home.pl/forum/viewtopic.php?t=7471

peryskopem nie przejmuj sie, mozesz szybko i w miare tanio zamienic na inny trzeci stop, np. taka belke zamocowana troche powyzej tylnej ruchomej lotki




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 8:56 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1378
Witaj, Na dach sa dwa miejsca...
W bagazniku i po zlozeniu tylnych siedzen

Pozdr, jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 9:02 

Dołączył: 1.05.2012
Posty: 42
Cześć
Czyli mogę wnioskować , że to cabrio z mojego linku jest z USA bo ma właśnie taka belkę o której piszesz .
Ale w dokumentach które załączył są tylko niemieckie wpisy .
najprościej rozwieje wątpliwości jak napiszę do tego handlarza .
A wrócę do tematu mechanika z Poznania - jak sprawdzić te autka .
pozdr marcin m


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 9:18 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
BT napisał(a):
peryskopem nie przejmuj sie, mozesz szybko i w miare tanio zamienic na inny trzeci stop, np. taka belke zamocowana troche powyzej tylnej ruchomej lotki


A co wam się tak nie podoba w peryskopie?
Dla mnie to jeden z fajniejszych amerykańskich akcentów i cieszę się że nie mam tego spoilera jak z Norauto... :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 9:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Mnie peryskop nie przeszkadza, tylko podsuwam rozwiazanie, jesli Marcinowi sie nie podoba. Chociaz belka podoba mi sie najbardziej... Jak na niebieskiej porsche 996 w kreskowce Auta. :wink:




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 9:52 

Dołączył: 1.05.2012
Posty: 42
Sorry , nie chciałem nikogo urazic " peryskopem " .
Może nie ma twardych argumentów i znaczących róznic między wersja z USA a niemieckim rynkiem , ale podświadomie moja sympatia jest po stronie tych za zachodniej granicy .
Jacek a co powiesz o tardze z mojego linku / pierwszy wpis / .
Jak logicznie wytłumaczyć dlaczego auta na polskim rynku sa tańsze od tych z mobile ?
marcin


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 10:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
MarcinM napisał(a):
Jak logicznie wytłumaczyć dlaczego auta na polskim rynku sa tańsze od tych z mobile ?
marcin


Tutaj otwierasz puszke Pandory... Na polskim rynku eufemistycznie rzecz ujmujac "zdarzaja sie" auta niespelniajace tych samych rygorow technicznych, co auta sprzedawane na rynkach bardziej rozwinietych (choc tam tez zdarzaja sie wtopy). Takie autka, np. skladane z kilku, prostowane w stodole, wodowane & przywracane do zycia, z nierzetelnymi wskazaniami licznikow itp. zanizaja wyceny na polskim rynku. Z tego powodu takze wyceny dobrych aut cierpia. Z reguly im starsze auto, tym dluzsza i czesto bogatsza historia.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 10:29 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Dokładnie, prawdopodobieństwo trafienia w niezajechany, niekombinowany, naprawdę wartościowy egzemplarz u nas (piszę o rynku samochodowym ogółem) to mniej więcej 1:100, odwrotnie jak w krajach cywilizowanych i nie mam tu na myśli handlarzy turków czy cyganów... ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 11:59 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
dodatkowo moim zdaniem ceny są niższe bo w Polsce ludzi nie stać na wydanie kasy na klasyka...przecież za takie same pieniądze można kupić nowego (!!) hyundai'a albo golfa... :(
w naszym kraju nie ma rynku na klasyki, może kiedyś.

popyt kształtuje ceny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 12:11 

Dołączył: 1.05.2012
Posty: 42
Czyli dla mnie jest tylko jeden wniosek - na wyjazd po samochód z mobile do niemiec musze mieć mechanika znajacego sie na bolączkach 964 bo inaczej to loteria .
Szukam na mobile bo wychodzę z zalozenia , że wole wydać wiecej przy zakupie niż potem zostawić tą kase w serwisie .
Najgorsze , że nawet wyzsza cena nie jest gwarantem braku " historii " - i tu znów ten sam wniosek - tylko jazda i dokonanie wyboru z osobą znajaca 964 moze ograniczyc ryzyko .
Czy w Poznaniu jest jakiś warsztat zajmujący sie Porschami - czy pozostaje tylko Serwis ASO .
pozdr marcin


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 13:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
pit: dodatkowa konkurencja dla klasykow sa o polowe nowsze 996, ktore czesto kosztuja mniej, niz 964.

MarcinM: mysle, ze warto patrzec na jakosc samochodu, nie cene. Wyzsza cena nie gwarantuje lepszej jakosci. Zaloz, ze kupujac 20-latka od razu bedziesz musial wydac kilka tysiecy na doprowadzenie drobiazgow do wymaganego przez Ciebie standardu. Chyba latwiej byloby Ci przeszukac z mechanikiem najpierw caly polski rynek 964, a dopiero potem ruszac na podboj Niemiec (chyba, ze juz to zrobiles).

Co do poznanskich mechanikow, to bedzie lepiej, jak sami napisza koledzy ujezdzacze klasykow z Poznania. Bylo o tym troche na forum...




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 13:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Swoja droga ten watek ma bardzo przyjemny tytul. O ile gorzej czytaloby sie watek pt. "Przygarne zajechane stare prosie po dzwonie z przeszczepami bez dokumentow..." :wink:




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 16:51 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
czyżby auto Pana Bartka na sprzedaż??
http://otomoto.pl/porsche-911-carrera-4 ... 13278.html

co się stało??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 17:59 

Dołączył: 11.06.2011
Posty: 859
pit napisał(a):
czyżby auto Pana Bartka na sprzedaż??
http://otomoto.pl/porsche-911-carrera-4 ... 13278.html

co się stało??

Jeszcze białe cabrio http://moto.allegro.pl/porsche-carrera- ... 79734.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 20:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
pit napisał(a):
czyżby auto Pana Bartka na sprzedaż??
http://otomoto.pl/porsche-911-carrera-4 ... 13278.html

co się stało??

To chyba nie Bartka, przebieg podobny, ale chyba radyjko inne, Bartku przyznaj się Twoje czy nie:)




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2012, 22:19 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Adi_rallye napisał(a):
pit napisał(a):
czyżby auto Pana Bartka na sprzedaż??
http://otomoto.pl/porsche-911-carrera-4 ... 13278.html

co się stało??

Jeszcze białe cabrio http://moto.allegro.pl/porsche-carrera- ... 79734.html


Koledzy czy ktoś coś wie o tym biały cabrio? Osobis od mi się podoba ale wieże ze tył od Europejczyka i chyba tapicerka nieoryginalna. Czy może powódź? Jak to się ma do clean tilte jak zapewnia sprzedający? Napiszcie please czy warto.....
Pozdrawiam,

Adam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum