Autor |
Wiadomość |
MarcinM
|
Napisane: 2.05.2012, 12:33 |
|
Dołączył: 1.05.2012 Posty: 42
|
Witam
Wczoraj pisałem moje pierwsze wpisy w temacie "ciekawe ogłoszenia " ale cóż
otrzymalem tylko jedną odpowiedż / bardzo dziękuje / - myśle , że to przez ten rozjechany weekend .
Pozwolę sobie podsumować moje wpisy . Od wielu wielu lat choruje na Porsche . Myslałem o 997 w automacie , ale jak automat to PDK , a jak PDK
to mamy ok. 300 tys - i tu odpadłem .
Podjełem więc decyzje - to bedzie 964 . Moim zdanien najładniejszy model Porsche .
Moja sympatia jest po stronie cabrio lub targi .
Przeglądałem wiele ogłoszeń i mam kilka pytan - bardzo proszę o opinię i pomoc
- dlaczego niektóre maja dwie rury wydechowe a niektóre jedną
- czy wybrać automat czy manual - troche sie obawiam o awaryjność tak starego automatu
Na mobile widzę duży wybór - załączam linki do dwóch aut które mnie zainteresowały .
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT
Jeśli to możliwe - proszę o Wasze opinie i podpowiedzi .
pozdrawiam marcinm
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 2.05.2012, 12:53 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Cześć,
964 to doskonały wybór.
Wbrew pozorom dach targa w 964 wymaga więcej uwagi i więcej z nim potencjalnych problemów niż z cabrio.
Odnośnie twoich pytań - w 964 fabrycznie wystepował tylko wydech z jednej (prawej) strony - te podwójne to "tuning"
Co do wyboru skrzyni musisz sam sobie odpowiedzieć do czego auto ma służyć - jeżeli to weekendowego cruzowania - tiptronic da super radę, jeżeli zamierzasz ścigać się na torze - wtedy tylko manual.
O awaryjność automatu się nie martw - to udana i bezawaryjna konstrukcja.
POWODZENIA!
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 2.05.2012, 13:42 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Potwierdzam uwagi 911Bart. Wybor skrzyni zalezy od Twoich upodoban. Milosnicy klasycznych 911 czesto kreca nosem na automat, ze za malo sportowy, ale poza lekko gorszymi osiagami to dobra konstrukcja i do tego mniejsze prawdopodobienstwo, ze ktos upalal 964 tiptronic na torze. Dla mnie klasyk moze byc tylko w manualu, ale tym sie nie przejmuj - kazdy z nas ma swoje preferencje.
Wydech fabryczny jedno-rurowy do 964 jest relatywnie drogi, komplet w okolicach 10000zl, wiec wlasciciele czasem robia "upgrade" na wydechy nie-seryjne, w tym dwu-rurowe. Moim zdaniem dobry wydech nie-seryjny nie dyskwalifikuje auta, ale musi byc dobrej jakosci. Ja jezdze na seryjnym i jest super.
Targi 964 miewaja przeciekajace dachy - wiem z autopsji. Wiecej Ci nie powiem, bo jezdze puszka i jest mi z tym dobrze. Nic nie przecieka, konstrukcja jest sztywna, itp.
Zwroc uwage na cieknacy lub pocacy sie silnik. To typowa przypadlosc 964. Znawca tematu (wlasciwy mechanik) szybko okresli, czy kwalifikuje to silnik do wiekszego uszczelniania, czy moze wystarczy wymiana uszczelki pod deklem zaworow (w ramach typowego przegladu co 20 tys km) lub simeringu. W moim to zostalo zrobione i auto nie gubi ani nie zuzywa oleju podczas normalnej jazdy.
Pierwszy z modeli, ktore rozwazasz, ma nieoryginalne felgi, ale to drobiazg. Zaraz i tak bedziesz mial ich kilka kompletow. Drugi model ma troche wymeczone fotele, a poza tym nie-seryjny wydech i kierownice. To tez drobiazgi, ale warto sprawdzic historie tych zmian. Takie auta warto przeswietlic w Porsche Centrum lub z mechanikiem znajacym model, chyba ze masz zaufanie do sprzedajacego.
Powodzenia - jeszcze raz gratuluje decyzji zakupu 964. Popatrz tez na 964 cabrio w Polsce - kilka modeli bylo wylinkowane w Ciekawe ogloszenia cz. 3.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
MarcinM
|
Napisane: 2.05.2012, 23:12 |
|
Dołączył: 1.05.2012 Posty: 42
|
witam
Serdeczne dzięki za wszystkie uwagi .
Sprawdzałem oczywiście otomoto ale chyba wszystkie cabrio są z USA z tym dziwacznym peryskopem z tył , targi żadnej .
Moim zdaniem ładne jest tylko http://otomoto.pl/porsche-911-964-c2-C23989202.html
Czy to nie auto klubowicza ?
Kilka lat miałem Mercedesa SLC W 107 i zawsze trochę załowałem , że nie
był w wersji cabrio czyli SL .
Może dlatego teraz preferuje trochę " wiatru we włosach " / puki jeszcze są / . Jednak najwazniejszy jest dla mnie stan techniczny - nie jestem mechanikiem amatorem i każda przyszła naprawa oznaczać będzie dla mnie serwis .
Jak zorganizować sprawdzenie tych samochodów z mobile - to ok 800 km od Poznania . Sprzedających oczywiście nie znam więc pozostaje zabrać mechanika z sobą - i tu kolejne pytanie - znacie taką osobę w Poznaniu lub okolicy ?
Pytanie dotyczące Targi - gdzie się chowa dach podczas jazdy - do bagażnika raczej nie wejdzie .
Proszę o cierpliwość i kolejne podpowiedzi .
marcin m
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 3.05.2012, 6:58 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
to auto forumowicza pit (ale z tego, co mi wiadomo, nie-klubowicza) http://www.porscheclub.home.pl/forum/viewtopic.php?t=7471
peryskopem nie przejmuj sie, mozesz szybko i w miare tanio zamienic na inny trzeci stop, np. taka belke zamocowana troche powyzej tylnej ruchomej lotki
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 3.05.2012, 8:56 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1378
|
Witaj, Na dach sa dwa miejsca...
W bagazniku i po zlozeniu tylnych siedzen
Pozdr, jacek
|
|
Góra |
|
MarcinM
|
Napisane: 3.05.2012, 9:02 |
|
Dołączył: 1.05.2012 Posty: 42
|
Cześć
Czyli mogę wnioskować , że to cabrio z mojego linku jest z USA bo ma właśnie taka belkę o której piszesz .
Ale w dokumentach które załączył są tylko niemieckie wpisy .
najprościej rozwieje wątpliwości jak napiszę do tego handlarza .
A wrócę do tematu mechanika z Poznania - jak sprawdzić te autka .
pozdr marcin m
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 3.05.2012, 9:18 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
BT napisał(a): peryskopem nie przejmuj sie, mozesz szybko i w miare tanio zamienic na inny trzeci stop, np. taka belke zamocowana troche powyzej tylnej ruchomej lotki
A co wam się tak nie podoba w peryskopie?
Dla mnie to jeden z fajniejszych amerykańskich akcentów i cieszę się że nie mam tego spoilera jak z Norauto...
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 3.05.2012, 9:29 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Mnie peryskop nie przeszkadza, tylko podsuwam rozwiazanie, jesli Marcinowi sie nie podoba. Chociaz belka podoba mi sie najbardziej... Jak na niebieskiej porsche 996 w kreskowce Auta.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
MarcinM
|
Napisane: 3.05.2012, 9:52 |
|
Dołączył: 1.05.2012 Posty: 42
|
Sorry , nie chciałem nikogo urazic " peryskopem " .
Może nie ma twardych argumentów i znaczących róznic między wersja z USA a niemieckim rynkiem , ale podświadomie moja sympatia jest po stronie tych za zachodniej granicy .
Jacek a co powiesz o tardze z mojego linku / pierwszy wpis / .
Jak logicznie wytłumaczyć dlaczego auta na polskim rynku sa tańsze od tych z mobile ?
marcin
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 3.05.2012, 10:07 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
MarcinM napisał(a): Jak logicznie wytłumaczyć dlaczego auta na polskim rynku sa tańsze od tych z mobile ? marcin
Tutaj otwierasz puszke Pandory... Na polskim rynku eufemistycznie rzecz ujmujac "zdarzaja sie" auta niespelniajace tych samych rygorow technicznych, co auta sprzedawane na rynkach bardziej rozwinietych (choc tam tez zdarzaja sie wtopy). Takie autka, np. skladane z kilku, prostowane w stodole, wodowane & przywracane do zycia, z nierzetelnymi wskazaniami licznikow itp. zanizaja wyceny na polskim rynku. Z tego powodu takze wyceny dobrych aut cierpia. Z reguly im starsze auto, tym dluzsza i czesto bogatsza historia.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 3.05.2012, 10:29 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Dokładnie, prawdopodobieństwo trafienia w niezajechany, niekombinowany, naprawdę wartościowy egzemplarz u nas (piszę o rynku samochodowym ogółem) to mniej więcej 1:100, odwrotnie jak w krajach cywilizowanych i nie mam tu na myśli handlarzy turków czy cyganów...
|
|
Góra |
|
pit
|
Napisane: 3.05.2012, 11:59 |
|
Dołączył: 25.11.2009 Posty: 678
|
dodatkowo moim zdaniem ceny są niższe bo w Polsce ludzi nie stać na wydanie kasy na klasyka...przecież za takie same pieniądze można kupić nowego (!!) hyundai'a albo golfa...
w naszym kraju nie ma rynku na klasyki, może kiedyś.
popyt kształtuje ceny.
|
|
Góra |
|
MarcinM
|
Napisane: 3.05.2012, 12:11 |
|
Dołączył: 1.05.2012 Posty: 42
|
Czyli dla mnie jest tylko jeden wniosek - na wyjazd po samochód z mobile do niemiec musze mieć mechanika znajacego sie na bolączkach 964 bo inaczej to loteria .
Szukam na mobile bo wychodzę z zalozenia , że wole wydać wiecej przy zakupie niż potem zostawić tą kase w serwisie .
Najgorsze , że nawet wyzsza cena nie jest gwarantem braku " historii " - i tu znów ten sam wniosek - tylko jazda i dokonanie wyboru z osobą znajaca 964 moze ograniczyc ryzyko .
Czy w Poznaniu jest jakiś warsztat zajmujący sie Porschami - czy pozostaje tylko Serwis ASO .
pozdr marcin
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 3.05.2012, 13:38 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
pit: dodatkowa konkurencja dla klasykow sa o polowe nowsze 996, ktore czesto kosztuja mniej, niz 964.
MarcinM: mysle, ze warto patrzec na jakosc samochodu, nie cene. Wyzsza cena nie gwarantuje lepszej jakosci. Zaloz, ze kupujac 20-latka od razu bedziesz musial wydac kilka tysiecy na doprowadzenie drobiazgow do wymaganego przez Ciebie standardu. Chyba latwiej byloby Ci przeszukac z mechanikiem najpierw caly polski rynek 964, a dopiero potem ruszac na podboj Niemiec (chyba, ze juz to zrobiles).
Co do poznanskich mechanikow, to bedzie lepiej, jak sami napisza koledzy ujezdzacze klasykow z Poznania. Bylo o tym troche na forum...
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 3.05.2012, 13:40 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Swoja droga ten watek ma bardzo przyjemny tytul. O ile gorzej czytaloby sie watek pt. "Przygarne zajechane stare prosie po dzwonie z przeszczepami bez dokumentow..."
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
pit
|
Napisane: 3.05.2012, 16:51 |
|
Dołączył: 25.11.2009 Posty: 678
|
|
Góra |
|
Adi_rallye
|
Napisane: 3.05.2012, 17:59 |
|
Dołączył: 11.06.2011 Posty: 859
|
|
Góra |
|
stach
|
Napisane: 3.05.2012, 20:22 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1897 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
|
pit napisał(a):
To chyba nie Bartka, przebieg podobny, ale chyba radyjko inne, Bartku przyznaj się Twoje czy nie:)
_________________
Staszek
958
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 3.05.2012, 22:19 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Adi_rallye napisał(a):
Koledzy czy ktoś coś wie o tym biały cabrio? Osobis od mi się podoba ale wieże ze tył od Europejczyka i chyba tapicerka nieoryginalna. Czy może powódź? Jak to się ma do clean tilte jak zapewnia sprzedający? Napiszcie please czy warto.....
Pozdrawiam,
Adam
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|