Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.11.2008, 12:11 

Dołączył: 9.11.2008
Posty: 8
Witam!
Kupię prosiaczka w dobrym stanie. Wymagania :
- sprawny w pełni w stanie conajmniej dobrym z plusem (wiadomo na swój wiek)
- bezwypadkowe - tzn bez przesady po prostu nie składane z dwóch aut itp :) dopuszczam stłuczki i inne zdarzenia w skrócie nie szrot
- klima albo targa
- cena do 13-14 tys

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2008, 13:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
A w jaki model celujesz?
Kwota wygląda na 944. W tej cenie już raczej powinieneś trafić coś
w niezłym stanie, choć różnie to bywa. Ceny na allegro są od 5k do 18k :D
Ten najdroższy wygląda całkiem interesująco. Jak masz niedaleko to
jedź zobacz czy takie auto jest dla Ciebie :) A za kilka miesięcy właściciel
zejdzie do 15k i za 14k kupisz ;)

Ma klimę :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2008, 18:02 

Dołączył: 9.11.2008
Posty: 8
Ten najdroższy? Daj linka do aukcji czy cuś :) :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2008, 18:42 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Pewnie mowa o tym?
Egzemplarz wygląda na bardzo zadbany - takim prosiaczkiem warto się zainteresować.. 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2008, 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Tak, o tym myślałem.
Pamiętaj tylko, że zestaw startowy (paski, oleje, może tarcze i opony)
do tego dojdzie. Cenę zawsze warto negocjować, tym bardziej że tu jeszcze
są opłaty pewnie.

Jedź zobacz kilka egzemplarzy żebyś miał porównanie za co płacisz więcej/mniej. :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2008, 23:20 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
No i szukaj z klimą bez targi- cieknie :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.11.2008, 10:40 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
Duke napisał(a):
No i szukaj z klimą bez targi- cieknie :wink:


ee...ja bym nie generalizowal...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.11.2008, 21:57 

Dołączył: 9.11.2008
Posty: 8
Qbak napisał(a):
Tak, o tym myślałem.
Pamiętaj tylko, że zestaw startowy (paski, oleje, może tarcze i opony)
do tego dojdzie. Cenę zawsze warto negocjować, tym bardziej że tu jeszcze
są opłaty pewnie.

Jedź zobacz kilka egzemplarzy żebyś miał porównanie za co płacisz więcej/mniej. :)


Ile taki zestaw startowy z robocizną wyjdzie?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.11.2008, 2:07 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
A to już muszą koledzy z 944 i 924S się wypowiedzieć, bo nie chcę czegoś
palnąć :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.11.2008, 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Jakieś 5000 powinno na początek wystarczyć (tyle kosztuje rozrząd + pompa wody i np sprzęgło). Jeśli wydasz mniej to znaczy że kupiłeś dobry egzemplarz :)

Oczywiście można jeździć tak jak kupisz ale to trochę ryzykowne...




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.11.2008, 12:08 

Dołączył: 13.03.2007
Posty: 827
slonik napisał(a):
Qbak napisał(a):
Tak, o tym myślałem.
Pamiętaj tylko, że zestaw startowy (paski, oleje, może tarcze i opony)
do tego dojdzie. Cenę zawsze warto negocjować, tym bardziej że tu jeszcze
są opłaty pewnie.

Jedź zobacz kilka egzemplarzy żebyś miał porównanie za co płacisz więcej/mniej. :)


Ile taki zestaw startowy z robocizną wyjdzie?
Pozdrawiam


Paski - ciężko powiedzieć, bo najczęściej wychodzi wszystko w praniu, bo jak zmieniasz rozrząd, to widzisz, czy też zmienić pompę wody, czy nie - myślę, że koło 1 tys.

Olej - koszt zależy jaki, jeśli będzie to syntetyk 5/40W, to wiadomo, że 4 litry kosztyją 160/180 zł., a półsyntetyk 10/40W około 70 zł. - dużo zależy od ciebie.

Opony - Różne osoby stosują przeróżne opony, od Continental'a, po TOYO R888 - rozmiary 16-17".... popatrz sobie na forum, kto na czym jeździ, pomyśl co tobie będzie potrzebne, sprawdź na jakiejś stronie z oponami ile jaki rozmiar kosztuje.

Tak więc - nie ma prostej odpowiedzi, wszystko zależy jeszcze w jakim stanie kupisz auto ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Moje boje
PostNapisane: 12.11.2008, 22:05 

Dołączył: 6.05.2007
Posty: 66
Ja kupiłem swoje 944 16 miesięcy temu, szukałem z ogłoszenia w allegro i otomoto w sumie 6 miesięcy.
Oglądałem przed zakupem 5 różnych egzemplarzy, wszystkie to były 944 z lat 84-90, również S i S2.
Zależało mi przede wszystkim na dobrze utrzymanym silniku, jak najmniejszym przebiegu i braku śladów uszkodzenia w wypadku.
Z reguły trafiają się modele z lat 86-88 gdyż wtedy wyprodukowano najwięcej modelu 944, duża część produkcji powstała w USA.

Zazwyczaj trafiałem na auta z przebiegiem 220-320 tys. Miały przeważnie uszkodzony punktową korozją lub wręcz zardzewiały pas tylny. popękaną skórę tapicerki pod przednią szybą (norma w 944, wielokrotnie przytaczana na forum), posiadały klimę, która zwykle nie działała i wszystkie miały jakiś feler (hamulce do remontu, uszkodzone w wielu miejscach tapicerki - zwłaszcza fotel kierowcy, jeśli oryginalny to zazwyczaj sterany, nie działające opuszczanie/podnoszenie szyb, stary akumulator, zniszczone opony, brak rolety bagażnika, uszkodzona lub brak wykładziny bagażnika itp, itd)

Inny temat to bardziej lub mniej zajeżdżone silniki, auta zazwyczaj cechowały się brakiem mocy, słabym przyspieszeniem i hałasem dochodzącym z pod maski :-/

Kupiłem wreszcie od rodzinki z miejscowości Końskie k/Opoczna czarne 944 z 1986 z przebiegiem 190 tys, silnik 2,5 163 konie. Co prawda bez klimy i (!) wspomagania kierownicy ale targa nie cieknie, zamykana elektrycznie działa bez zarzutu. No i było to jedyne 944, w którym po naciśnięciu pedału przyspieszenia na 2 i 3 biegu wciskało w fotel a gęba cieszyła się szeroko :-)))

Cena zakupu 11.000 pln (wywoławcza 11.900)

Opony - przód Continental, ledwo żywe już, z tyłu jakieś badziewie koreańskie w niezłym stanie ale za to założone były na cztery nieuszkodzone felgi BBS RS.

Samochód ma elektryczne lusterka i szyby, elektryczne sterowanie fotelami i otwieranie bagażnika, wszystko działa.

Pakiet startowy w moim przypadku to było:
- hamulce przód (tarcze + klocki)
- remont układu kierowniczego z wymianą maglownicy, drążków, jabłek, łączników i paru innych elementów
- wymiana dźwigni kierunkowskazu przy kierownicy (nie wyłączała)
- naprawa ogrzewania (tylko grzało, nie chłodziło)
- klejenie zbiornika płynu spryskiwacza
- wymiana pompy wodnej, która padła po pierwszym przekroczeniu 200 km/h :-))

Kosztowało to: remont 2800 + pompa z wymianą 900
(wykonane zresztą w warsztacie p. Piotra Szafrańskiego bez czekania, opóźnień i solidnie)

Dodatkowo, w wyniku chwilowego nadmiaru gotówki ;-) zamieniłem stare opony na komplet nowych TOYO Proxes 1R (1800 PLN)

Razem 5500 i auto jest w pełni sprawne i od roku z powodzeniem używane do weekendowych szaleństw :-))))))) oczywiście tylko latem, zimą grzecznie czeka na pierwsze promyki wiosennego słońca.

Z przyjemnością odpowiem na pytania dodatkowe, jeśli takie się pojawią :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.11.2008, 22:50 

Dołączył: 9.11.2008
Posty: 8
Dzieki za super opis. Możesz mi napisać jak wygląda spalanie u Ciebie?
Ile dolewasz oleju między wymianami?
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2008, 0:59 

Dołączył: 6.05.2007
Posty: 66
Przez rok dolałem dwa razy po 500 ml oleju.

Spalanie 10-14 litrów na zasadzie - "ile ciśniesz - tyle masz", zarówno mocy jak i zużycia :-))

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum