Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.06.2015, 21:16 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Panowie,

Mam pytanie, czy to moze byc normalny objaw w manualu ze dopóki olej w skrzyni sie nie zagrzeje to przy dynamicznych zmianach biegów słychać lekkie zgrzytnięcia?
Jeden ze sprzedających swoją Carrere powiedział mi ze tak mu mechanicy mówili w tym słynny Ryszard Radwański. Czyli ze to norma.
Pytałem o to ponieważ w swojej 997 S tez tak miałem ale tylko przy zmianach z 3 na 4 bieg i z 4 na 5.
Pan mi powiedział jednak ze u niego na wszystkich ale tylko jak jest zimny i jak robi te
zmiany szybko, jak normalnie to nie zgrzyta.
Mnie sie nie chce wierzyć ze to normalne. Moze ktoś z Was wie co to moze byc? I czy z tym mozna dluzej żyć czy nie bardzo? z czym mozna sie liczyć w przyszłości? Wymiana skrzyni? Remont? Jakiego są koszty?

Bardzo dziękuję za ewentualne rady.

Adam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2015, 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.07.2011
Posty: 190
Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
U mnie (997, 3.6, 2006, fabryczny short-shifter, skrzynia 4tyś km, sprzęgło 50tyś km) czuję (choć raczej tego nie słychać) lekki opór/zgrzytniecie na ręce (nie wiem jak to opisać), przy wrzucaniu 1 i 2 biegu, własnie na zimnym oleju (9/10 przypadków), a na rozgrzanym (po kliku min) znacznie rzadziej (1/10 przypadków). Bynajmniej nie na tyle żeby sie tym jakoś przejmować. Biegi od 3 w górę, wchodzą w każdym przypadku rewelacyjnie (miekko, precyzyjnie, pewnie)
Dodam, ze poprzedni właściciel wymieniał na gwarancji skrzynię 2 razy bo coś mu przeszkadzało przy wrzucaniu 5-tego biegu, wiec moze kazda skrzynia ma jakis swoj kaprys ;)




_________________

Mikołaj
---
jest: 991.2 4S
było: 997 C4, 986 2.7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2015, 22:32 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
No i kupił 997 i nawet się nie pochwali :) Chyba że nie zauważyłem :D




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2015, 22:35 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
No wlasnie czy to moze byc normalne? Nie uważam ze tak moze byc :-(
Poproszę technicznych ekspertów o zabranie głosu.
Ile ewentualnie przy takim objawie przewidywać na naprawę?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2015, 14:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
U mnie w 996 przez pierwsze kilkaset metrów biegi ciężko chodzą - zwłaszcza przełączenie 1 na 2, gdyby zrobić to zbyt szybo to pewnie by zgrzytnęło.
Po zagrzaniu jest ok, można wbijać biegi agresywnie.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2015, 15:35 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Rozmawiałem innym z Michałem (Porschepana) i powiedział ze tak moze byc. Mówił ze w boxach tez sie to zdarza. Dla mnie to nadal dziwne ale skoro nie dyskwalifikuje auta to moze wreszcie cos kupię ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2015, 16:08 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Kup automat i nic nie będzie zgrzytać... ;)
A tak serio - POWODZENIA! 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2015, 16:13 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Tak jest - bierz PDK :D




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2015, 20:05 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Łatwiej powiedzieć trudniej zrobic ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2015, 22:03 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Musimy się spotkać, to się zarazisz wirusem PDK :D




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2015, 22:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
wit007 napisał(a):
Musimy się spotkać, to się zarazisz wirusem PDK :D


PDK - nuda... Dzisiaj jezdzilem jednym czarnym GT3 z reczna skrzynia... Miodzio. Nic nie zgrzytalo. :wink:




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2015, 17:58 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Witek Ty masz u siebie procedurę startu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2015, 18:37 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Tak. PDK i Sport Chrono = LC :D

Ale nie sprawdzałem.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum