Witam! Może ktoś zna problem?:
stwierdziłem luzy w piastach przednich kół mojego 928S4'97. Rok temu był luz w lewym kole - zlikwidowany. Od tego czasu przebieg ca 5-7 tys. km. Teraz luz w obu piastach. W manualu piszą o kontroli co 20 tys. Czy ten luz to norma, czy też coś nie tak z łożyskami?
Dołączył: 11.05.2009 Posty: 86 Lokalizacja: Piaseczno
Nr klubowicza: 321
Witaj SIMO,
mam podobny problem w 944 - troche inaczej zbudowany, ale przyczyna - na mój gust - ta sama tzn stawiałbym raczej na jakość naszych dróg (tarka, garby to masakra dla zawieszenia) chociac po kilku tys. to wyjatkowo szybko. Łożyska bym raczej wykluczył bo przeważnie wraz luzem pojawia sie wyraźnie słyszalny szum (wystarczy podnieśc auto i energicznie zakręcić kołem - jeśli coś nie tak z łożyskiem od razu to usłyszysz) Pytanie czy to faktycznie luzy piasty czy może jakas końcówka drążka, sworzeń wahacza. Najlepiej podlewarować, poruszać kołem na wszystkie strony dokładnie wypatrywać co się nienaturalnie rusza
pozdr i do zobaczenia
Tomas
na pewno luzy - sprawdzono na diagnostyce. W przypadku 928 jest dosyć specyficzny patent na blokowanie piasty i kasację luzu - jest obejma skręcana obwodowo (a nie nakrętka), a prawidłowość ustawienia kontroluje się swobodą ruchu podkładki. Dzięki za respond
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Moze sie myle ale nie widze zadnego patentu, w 44,24 jet identycznie. jezeli luzy powracaja po tak malym przebiegu to trzeba pomyslec o nowych lozyskach.
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
napisałem 'patent', bo do tej pory spotykałem się z nakrętkami (nie miałem innych Porsche). To rozwiązanie bardzo mi się podoba, bo praktycznie uniemożliwia przypadkowe 'wygniecenie' łożyska stożkowego przez za duży ścisk poosiowy.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników