Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 18.01.2023, 0:57 

Dołączył: 18.01.2023
Posty: 4
Cześć. Posiadam Macana 2.0 benzyna, 2017. Przy przebiegu 43 000 km w 2021 zaświecił się check engine. Samochód wstawiłam do ASO w Warszawie. Stwierdzono że trzeba wymienić wałek rozrządu (koszt 9 000). Obecnie robiłam przegląd tzw. "duży" na 60 000 km (samochód ma 53000 km) ale dodatkowo znowu zaczął pojawiać się i gasnąć check engine. Znowu stwierdzono że trzeba wymienić wałek rozrządu (strona ssąca) - poprzednio podobno była strona wydechowa.... Niby stwierdzono usterkę kola zmiennych faz rozrządu ale podobno trzeba wymienić cały wałek... bo samego koła nie można - oczywiście koszt wyższy niż rok temu w okolicach 11000 pln.... Czy te silniki mają jakąś wadę? Oczywiście duży przegląd dodatkowo płatny 6500 pln... Użytkowanie Macana okazało się bardzo drogie.... Czy ktoś z forumowiczów zna rzetelny serwis/mechanika od Porsche, który nie zawyża w kosmos cen i nie szuka usterki dwa tygodnie? Czy w ogóle jest to możliwe żeby jeździć rocznie 10 000 km bez kolizji i mieć takie usterki?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.01.2023, 7:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Czemu nie sprawdziłeś awaryjności i kosztów utrzymania przed zakupem auta? Nie rozumiem też, że serwisujesz auto w ASO, a nie masz gwarancji PA. Te naprawy i tak są „tanie”, co zrobisz jak padnie PDK?

To jest silnik 2.0 TFSI od VW i chyba takich niezależnych serwisów bym szukał.




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.01.2023, 11:09 

Dołączył: 18.02.2017
Posty: 219
Johnny napisał(a):
Czemu nie sprawdziłeś awaryjności i kosztów utrzymania przed zakupem auta? Nie rozumiem też, że serwisujesz auto w ASO, a nie masz gwarancji PA. Te naprawy i tak są „tanie”, co zrobisz jak padnie PDK?

To jest silnik 2.0 TFSI od VW i chyba takich niezależnych serwisów bym szukał.


Jak się ma "sprawdziłeś awaryjności i kosztów utrzymania przed zakupem auta" do opisywanego problemu ? Jest on znany, opisywany ?? Można się tego w tym modelu spodziewać i przewidzieć ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.01.2023, 17:19 

Dołączył: 15.03.2021
Posty: 106
BG79 napisał(a):
Cześć. Posiadam Macana 2.0 benzyna, 2017. Przy przebiegu 43 000 km w 2021 zaświecił się check engine. Samochód wstawiłam do ASO w Warszawie. Stwierdzono że trzeba wymienić wałek rozrządu (koszt 9 000). Obecnie robiłam przegląd tzw. "duży" na 60 000 km (samochód ma 53000 km) ale dodatkowo znowu zaczął pojawiać się i gasnąć check engine. Znowu stwierdzono że trzeba wymienić wałek rozrządu (strona ssąca) - poprzednio podobno była strona wydechowa.... Niby stwierdzono usterkę kola zmiennych faz rozrządu ale podobno trzeba wymienić cały wałek... bo samego koła nie można - oczywiście koszt wyższy niż rok temu w okolicach 11000 pln.... Czy te silniki mają jakąś wadę? Oczywiście duży przegląd dodatkowo płatny 6500 pln... Użytkowanie Macana okazało się bardzo drogie.... Czy ktoś z forumowiczów zna rzetelny serwis/mechanika od Porsche, który nie zawyża w kosmos cen i nie szuka usterki dwa tygodnie? Czy w ogóle jest to możliwe żeby jeździć rocznie 10 000 km bez kolizji i mieć takie usterki?

co ile wymieniany jest olej? co 30 tys km?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.01.2023, 9:18 

Dołączył: 18.01.2023
Posty: 4
Olej wymieniam jak tylko jest komunikat o wymianie (był już wymieniany 3-4 razy, pierwszy raz od razu po zakupie auta, jestem drugim właścicielem). Ostatnio był wymieniany w końcówce 2021, przy ok 43 000 km - jak robili poprzednio wałek rozrządu. A teraz w czasie dużego przeglądu najpierw podejrzewali czujnik zaworów, a ostatecznie wyszła usterka kzfw. I nie można podobno w ASO zrobić samego kzfw tylko trzeba cały wałek. Ktoś może to potwierdzić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.01.2023, 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Niestety trzeba kupić cały wałek.

Można by pokombinować w wałkiem od VW, ale to tutaj trzeba wiele ścieżek posprawdzać. Najlepszy byłby tutaj ktoś kto od lat serwisuje VW. Ja jeszcze nigdy takiego silnika nie rozkładałem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.01.2023, 10:04 

Dołączył: 31.08.2016
Posty: 72
Chłopaki ogarniają vw, porsche, audi, może będą umieli pomoc, doradzić.

VAGserwis
Adres: Na Ostatnim Groszu 112,
54-215 Wrocław


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2023, 16:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Coraz lepsze wieści na temat jakości "najtańszego, budżetowego" samochodu Porsche Macan... :banghead:




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2023, 20:57 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
To akurat jeśli już czyjaś wina to nie Porsche bo silnik nie jest Porsche tylko VAG. Produkują przecież tego na pęczki i wsadzają to Skody, VW, Audi i Cupry

https://de.m.wikipedia.org/wiki/VW_EA888

I nie ma złych opinii.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2023, 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Przepraszam, a co to Klienta obchodzi ?
Nie wina Porsche ? Trzeba było nie wieszać na tym swojej metki.
Jak powiesili, to odpowiadają... I budują nową (gorszą) reputację... :banghead:




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2023, 22:36 

Dołączył: 17.01.2023
Posty: 8
Czyli jak widać lepiej brać gwarancję na kolejne lata? Z tego co się dowiedziałem to kosztuje 5k + 8k (przegląd)? Zgadza się to?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.02.2023, 15:06 

Dołączył: 18.01.2023
Posty: 4
Zanim opiszę dalsze przejścia z Macanem w ASO, mam pytanie czy warto napisać do centrali Porsche z opisem tych usterek? 53 000 km i drugi raz wymieniany wałek rozrządu, raz strona ssaca raz wydechowa? Czy w ogóle jest sens? Czy ktoś z forumowiczów próbował ta drogą coś uzyskać od Porsche? I jak to napisać? Na co zwrócić uwagę?

A Macan odstawiony do ASO został odebrany po przeglądzie (podobno oczyścili wałek i testowali 50km i już się nie wyświetlał komunikat.... :)). Po przejechaniu 5 km od serwisu komunikat znowu się wyswietlił.... normalnie chcieli się pozbyć chyba samochodu i mieć z głowy. Samochod trafia jeszcze raz do tego samego serwisu ...
Cdn


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.02.2023, 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
centrala olewa totalnie - na moje pytanie po pół roku odpowiedzieli że podobne objawy / głośną pracę układu napędowego/ stwierdzili w dwóch innych egzemplarzach a to znaczy że ten typ tak ma.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum