Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.09.2021, 11:38 

Dołączył: 21.09.2021
Posty: 42
Witam wszystkich!

Za rok kończy mi się leasing obecnego auta (GLA 250 211 KM) i powoli rozglądam się za czymś następnym. Zaraz przed urodzinami dziecka zachorowałem, że auto musi być większe ale rzeczywistość zweryfikowała, że jak się chce to można do tego podwyższonego hatchbacka się spakować na dwa tygodnie do Włoch :) Macan i tak jest większy więc spełniałby wszystkie wymagania jeśli chodzi o możliwości bagażowe.

Wypożyczyłem 2.0 po liftingu na dzień aby pojeździć, prowadzenie fenomenalne ale silnik to mniej więcej przy tej masie odpowiednik mojego przeciętno/w miarę dynamicznego auta ale nic poza tym.

Nie chce przesadzać z budżetem i chciałbym aby to były okolice 300.000 zł, oczywiście mówimy o używanym, najlepiej max 50-60 tyś km. Ogłoszenia jednak pokazały, że z taką kasą to mogę myśleć o przedliftowych GTS i Turbo :/ A takim planem minimum co bym chciał to chociaż S po lifcie aby były już te światła łączone i monitor godny aktualnych czasów a nie XX wiek...

Wątpię aby za rok sytuacja się zmieniła i wpadło dużo ogłoszeń w związku z nową generacją, bo przecież nikt nagle nie będzie się przesiadał dla szklanej pokrywy przycisków do nowego auta :)

Pytanie, czy z takim budżetem jest sens szukać mocniejszego Macana, czy jednak za wysokie progi? Auto będzie na leasing więc zostaje mi mniejszy wybór, bo odpadają wszystkie bez pełnej F.Vat. Druga sprawa - koszty. Już na tym forum przeczytałem, że starsza Panamera to niezła studnia. GLA przyzwyczaił mnie od przebiegu 20.000 km jak go kupiłem do teraz do 100.000 km że jedynie jeździłem na przeglądy do lepszego serwisu (nie ASO) i płaciłem 2-4 tyś w zależności od zakresu prac co 20.000 km - tyle robię w rok.

W tej kasie będę miał pewnie nówkę z salonu GLC jak wyjdzie nowa generacja za rok ale to będzie nic poza kolejnym "tatowozem".

Albo pójść śladem 90% sprzedanych Macanów i jednak kupić 2.0 i tu też pytanie do forumowiczów, bo odsetek posiadaczy mocniejszych aut w tej marce jednak większy niż gdzie indziej :) Czy faktycznie posiadanie dużo mocniejszego silnika jest warte dokładania 100.000 zł? Jeździłem z mocniejszych aut C63AMG, CLA45 i Teslą 3 Performance, wszystko to okolice 4sek do 100 no i oczywiście frajda przez pierwszych parę godzin jest super ale później przychodzi proza życia jak korek w Warszawie, zapchana trasa gdzie i tak wszyscy jadą lewym pasem 80 km/h, dziecko w foteliku albo tort w bagażniku, wszystko to = się i tak nie pozapierdzielasz :P

Wiem, że co człowiek to inne zdanie, ktoś z milionem na zakup auta nie będzie się nawet zastanawiał ale przecież po to jest forum aby podyskutować i posłuchać opinii innych.

Pozdrawiam
Mateusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.09.2021, 13:48 

Dołączył: 25.06.2019
Posty: 57
Biorąc pod uwagę fakt, że nawet w skali całej Europy, większość sprzedanych Macanów to 2.0, to wydaje mi się, że znalezienie na rynku aut używanych S/GTS/Turbo będzie bardzo trudne. Jak jeszcze do tego dodasz to, żeby to było auto w dobrym stanie i z fv, to w ogóle będzie ciężko.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.09.2021, 20:33 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Sprawdź w AutoCar Concierge na Łopuszańskiej w Warszawie.
Powołaj się na kontakt z forum, może coś dla Ciebie znajdą :-)
Tutaj masz od nich co prawda 2,0l ale absolutnie piękny…
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-m ... 8f508eef3d




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.10.2021, 12:23 

Dołączył: 18.12.2018
Posty: 39
Spokojnie da się kupić fajnego Macana S z małym przebiegiem. Na pewno warto poszukać mocniejszego niż podstawowy 2.0. Komfort jazdy zdecydowanie inny a spalanie na takim samym poziomie. Pomijam fakt dźwięku silnika. Fakt że takie auta pojawiają się rzadko, ale się pojawiają. Ja np. powoli zastanawiam się nad sprzedażą (w przyszłym roku zapewne) swojego, który ma obecnie 35 tyś km przebiegu i będzie zdecydowanie mieścił się w Twoim budżecie. Oczywiście salon Polska, bezwypadkowy, oklejony PPF, konfig za 475. Dwa komplety felg (21" lato, 20" zima). Jak będziesz już szukał, daj znać.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum