Autor |
Wiadomość |
ledakar
|
Napisane: 12.06.2018, 19:35 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
Wydaje mi się (chociaż mogę się mylić), że te 300 KM z 2.0T, to kwestia tylko i wyłączenie oprogramowania silnika. Zatem zakładam, że normalnie będzie można zmienić to oprogramowanie również w Macanach przed liftem. Ja swojego odbieram za 3 tygodnie i szczerze nie mogę się doczekać. Nawet jeśli będzie miał tylko 250 KM
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 12.06.2018, 20:10 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
2.0T 300KM to inny silnik. On samym softem idzie na 360KM, a po wymianie turbo i intercoolera bez problemu 450KM.
2.0T 252KM na samym sofcie chyba ledwo 300KM robi. I ZTCW to chyba nawet jeszcze nie stroją go przez OBD2, tylko na boxie (co ma tą zaletę, że możesz włożyć mając PA i wyjmować przed serwisem).
Trzeba by się w CompSporcie albo Sportmile/Master's podpytać.
|
|
Góra |
|
ledakar
|
Napisane: 13.07.2018, 0:12 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
W trakcie odbioru mojego Macana, dowiedziałem się, że Macan FL zostanie zaprezentowany pod koniec roku (październik pewnie) i nie będzie miał silnika 300 KM w 2.0. Silnik zostaje ten sam. Szykują dużą zmianę na nowy model w 2022.
M.
|
|
Góra |
|
mani3ck
|
Napisane: 13.07.2018, 8:09 |
|
Dołączył: 26.12.2011 Posty: 88
|
Czyli jak zwykle Porsche ma słabsze silniki niż inne marki z tego samego koncernu. Nie wspominając już o wyposażeniu od m.in. oświetlenia po szeroko rozumiany infotainment. Też to zauważyliście ? Porsche zawsze kroczek z tyłu.
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 13.07.2018, 8:45 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
mani3ck napisał(a): Czyli jak zwykle Porsche ma słabsze silniki niż inne marki z tego samego koncernu. Nie wspominając już o wyposażeniu od m.in. oświetlenia po szeroko rozumiany infotainment. Też to zauważyliście ? Porsche zawsze kroczek z tyłu. Macan to konstrukcyjnie auto sprzed 4 lat. Nowe bajery, o których wspominasz, wychodzą praktycznie co kwartał, wraz z pojawianiem się nowych modeli koncernu VAG. Ale i tak z ilością bajerów nie jest źle. Problem w tym, że dostępne są opcjonalnie i ich szaleńczy koszt. Dam przykład: światła full LED do Macana kosztują 12kzł (do tego dostępne są tylko w komplecie z nawigacją @ 18kzł). Tymczasem w Seacie Ibiza są w pakiecie z kilkoma jeszcze bajerami za ... 999zł (!!!). W Macanie z gorsze bixenony (tym razem dostępne solo) trzeba dopłacić ... 8000zł. A jak nie dopłacisz to masz żarówki H7, jak w skodzie Fabia ! I tak jest z każdym dodatkiem. Schowek na telefon z bezprzewodowym ładowaniem i anteną: Porsche 3000zł, Skoda 600zł. Można by wyliczać w nieskończoność.
|
|
Góra |
|
ledakar
|
Napisane: 13.07.2018, 13:13 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
@Elberoth
Była taka opcja z beprzewodowym ładowaniem telefonu w Macanie? Jak pytałem w salonie, to mówili, że czegoś takiego nie ma, a chętnie bym to dorzucił. Która to pozycja w konfiguratorze?
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 13.07.2018, 14:02 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
To chyba było akurat w Cayenne III. Zamawialiśmy na początku roku Cayenne, więc bawiłem się obydwoma konfiguratorami. Chodziło mi jednak o pokazanie absurdów związanych z cennikiem wyposażenia dodatkowego Porsche vs siostrzane brandy VAG. Czyli dokładnie te same części, ta sama technologia i te same moduły, a cena 6-12x wyższa. Swoją drogą ciekawostka: widzę że Porsche właśnie wprowadził 3 pakiety wyposażenia dodatkowego do Cayenne: Expedition, Sport, Exclusive. Myślałęm, że to jakaś okazja, i nawet przez chwilę się zmartwiłem, ale wtedy zobaczyłem ceny: 161tys., 177tys. i 158tys. PLN
|
|
Góra |
|
ledakar
|
Napisane: 13.07.2018, 16:42 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
Wiadomo, że wszystko co ma logotyp Porsche musi być 300-400% droższe Nie ubolewam nad tym. Jak kogoś stać na Porsche to musi zaakceptować taką a nie inną cenę
|
|
Góra |
|
ledakar
|
Napisane: 25.07.2018, 11:46 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 25.07.2018, 12:47 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Myślałem, że będzie gorzej. Ale fajny ten tył zrobili. Wyświetlacz w środku mega. Ciekawe, czy aby zrobić facelifting tyłu wystarczy tylko zderzak, klapę i światła wymienić, jak w Cayenne II przed i po lifcie
|
|
Góra |
|
ledakar
|
Napisane: 25.07.2018, 13:15 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
Wg mnie szkoda, że 2.0 nie będzie miał 300 KM, bo to byłaby znaczna różnica. Tak to mamy kosmetykę głównie i kilka nowych funkcji (podgrzewana przednia szybka, jonizacja powietrza). Podobno bazowa wersja ma podrożeć z 239k na 259k. Jestem ciekaw jak się zmieni nowy model przewidziany na 2022. Ma być na pewno całkowicie elektryczny Macan i to będzie różnica
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 25.07.2018, 13:48 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Jeszcze nie podali szczegółów dotyczących wersji silnikowych. Ale jeżeli macan S ma mieć 333KM, to na pewno zwykły nie będzie maił 300KM. Jeżeli dobrze zrozumiałem wypowiedź człowieka na filmie, to światła LED mają być teraz standardem (zwykłe, nie matrycowe). To by przynajmniej częściowo tłumaczyło wyższą cenę. Do tej pory w podstawie były żarówki H7 W nowym Cayenne też LEDy są teraz w podstawowej wersji, więc może tu będzie podobnie. Zaskoczeniem jest brak dynamicznych kierunkowskazów - standardu w nowych modelach VW oraz Audi.
|
|
Góra |
|
ledakar
|
Napisane: 25.07.2018, 14:54 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
@Elberoth Jak byłem u dealera 3 tygodnie temu jak odbierałem swojego Macana, to pokazał mi informację o wersjach silnikowych, 2.0 na Europę będzie miał dalej 252 KM. Dodany został jedynie filtr cząstek stałych do benzyny i stąd ten przestój. LEDy faktycznie mają być w standardzie. Jestem ciekaw co faktycznie będzie jako opcja, a co jako standard. Pewnie z 2 miesiące i będą cenniki. M. P.S. Potwierdzone silniki: 2L I4 - 245hp 3L V6 - 354hp 2.9L V6 - 440hp P.S.S. W standardzie będzie już Porsche Connect Plus
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 25.07.2018, 15:53 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Czy ktoś wie, czy ten silnik V6 3.0T 354KM to ten sam co w Audi ?
Jeżeli tak, to łatwo go zrobić na 440KM, czyle tyle co w wersji Turbo w serii. Ciekawe ile czasu zajmie firmom tuningowym opanowanie filtra cząstek stałych w benzynie (i czy w ogóle będzie to stanowić jakiś problem).
|
|
Góra |
|
ledakar
|
Napisane: 25.07.2018, 15:58 |
|
Dołączył: 16.04.2017 Posty: 191
|
Jestem ciekaw skąd w 2.0 downgrade do 245 KM. Myślicie, że to przez filtr?
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 25.07.2018, 17:14 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Na to wygląda. Z pewnością układ wydechowy nie ma przez to lepszego przepływu.
|
|
Góra |
|
maja22
|
Napisane: 26.07.2018, 7:44 |
|
Dołączył: 1.07.2016 Posty: 232
Nr klubowicza: 517
|
Filtr cząstek nie będzie problemem dla tunerów problem będzie z ograniczeniem podnoszenia mocy zamiast 25%będzie 20% ...można oczywiście wyciąć to urządzenie
_________________
911 991.2 TTS and 718GTS RS
|
|
Góra |
|
porsche-fanatic
|
Napisane: 26.07.2018, 17:03 |
|
Dołączył: 4.10.2016 Posty: 119
|
Tylnie światła zwężyli pewnie aby nie wyglądał jak Kia Sportage.
Ciekawe jak to będzie wyglądać w czarnym kolorze - te nowe kolory to ewidentnie na rynek chiński
|
|
Góra |
|
adi131990
|
Napisane: 27.07.2018, 10:50 |
|
Dołączył: 20.06.2018 Posty: 6
|
Kiedy Macan po FL ma pojawić się w polskich salonach?
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 27.07.2018, 11:44 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Najpierw Chiny, Europa za kilka miesięcy...
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|