Driv3rrrr napisał(a):
Wyczyścić zacisk, dac minimalnie smaru ceramicznego na plecki klocka i jest szansa ze pomoże. Pisk to nie twardy klocek, pisk bierze sie z drgań klocka a drgania powoduje zbyt duzy jego luz w zacisku. Jakby to zależało od mieszanki klocka piszczaloby przy każdej prędkości z której sie hamuje
Ale, ale..to samochód nowy, więc jakie luzy w zacisku, klocku ?
Tak jak nagle się ten pisk pojawił, tak nagle może zniknąć, zatem za wcześnie na jakiekolwiek smarowanie. Reakcja serwisu może irytować, ale tak jest jak mówią i my też tak mówimy.
Proszę nie muskać hamulca,zwłaszcza tuż przed zatrzymaniem, a hamować jednolitą siłą, albo nawet rosnącą, zależną od potrzeby, aż do zatrzymania. Tak, pisk to wibracje,to odgłosd walki obracającej się tarczy hamulcowej ze sztywnym klockiem, który ją chce zatrzymać.