|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
zaycev82
|
Napisane: 20.04.2016, 11:17 |
|
Dołączył: 20.04.2016 Posty: 4
|
Witam wszystkich, Jestem tu nowy poniewaz niedawno wszedlem w posiadanie mojego pierwszego PORSCHE 911-997.1. Mam go od miesiaca a juz mam klopoty. Samochod pali olej jak smok. Na 2000 km dolalem trzy litry co wydaje mi sie iloscia kosmiczna. Poczatkowo myslalem ze jest nie sprawny system kontroli ilosci oleju wiec wybralem sie do ASO zeby to sprawdzic- okazalo sie ze jest sprawny tylko oleju faktycznie w silniku brakuje. Silnik chodzi ladnie, opilkow w filtrze nie ma, cisnienie oleju tez zachowuje sie dobrze. Jestem w kropce. Czy ktos moze jest w stanie mi pomoc?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 20.04.2016, 11:26 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Trzeba sprawdzić w jakim stanie są gładzie cylindrów. Podane "wyniki" wskazują na konieczność remontu
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
zaycev82
|
Napisane: 20.04.2016, 11:30 |
|
Dołączył: 20.04.2016 Posty: 4
|
a kto wykonuje takich ogledzin cylindow? Moze ktos wie ile kosztuje remont takiego silnika?
|
|
Góra |
|
otto
|
Napisane: 20.04.2016, 11:38 |
|
Dołączył: 21.07.2015 Posty: 81
|
Remont silnika w 997.1? Pierwsze słyszę o takiej możliwości. Zdradz od kogo kupiłeś bo przecież ktoś za to moralnie odpowiada.
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 20.04.2016, 12:07 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
Gładzie sprawdzisz boroskopem np u p. Irka na Osowej lub w ASO. Pewnie każdy mechanik, który ma boroskop będzie w stanie Tobie pomóc.
Remont silnika to kwestia tego co jest do zrobienia. P. Irek kiedyś rzucił kwotą 40tyś. Jest to w mojej ocenie kwota z kosmosu. W PorschePana pamiętam, że były to kwoty rzędu 20-22 tysięcy. Blok jest tulejowany tulejami z materiału zbliżonego do oryginału (sorry za mało fachowe określenie) Najtańszą opcją jest tuleja stalowa-np. u Rafała Duszy. Koszt zalezy od tego ile układów jest do roboty...Rozmawiałem zimą z kolegą z forum, który był 2-3 tyś po remoncie silnika chyba w Krakowie-także stalowe tuleje (wszystkie) i był zadowolony. Rafał Dusza kiedyś opowiadał mi, że mają jedno z aut na tor (997.1) po wymianie tulei na stalowe i po tych 2 latach zrobili weryfikację silnika i wszystko ok. Ale jak wspomniałem wcześniej-na forum spotkasz się ze skrajnymi oponiami... Zwróć jednak uwagę, że duże zużycie oleju jest w przypadku 997 częste. Wystarczy poczytać rożne zagraniczne fora. Porsche nawet dopuszczał ponad 1l oleju na 1000km jako normalne zużycie w modelu 997 (mam gdzieś taki druk zapisany, mogę odkopać). Tuleja stalowa też będzie powodowała nieco zwiększone zużycie oleju...
To tyle-daj znać jak się sprawy potoczą. Powodzenia!
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 20.04.2016, 12:20 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
Mówimy oczywiście o jednostce 3,6litra... Z tego co mi wiadomo to 3,8 lubią sobie konkretnie łyknąć. O 3,6 nie słyszałem by tyle przepalała. Głowa do góry! Życzę byś nie wpadł w koszty. Pozdrawiam!!!
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 20.04.2016, 12:39 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
o tak zdecydowanie pisałem o 3,8. Nt 3,6 nie mam informacji
|
|
Góra |
|
zaycev82
|
Napisane: 20.04.2016, 13:21 |
|
Dołączył: 20.04.2016 Posty: 4
|
Kupilem auto od pewnego gentlemana ze stolicy o niecodziennym imieniu. Nie chcialbym zdradzac konkretnie bo nadal mam nadzieje ze uda sie jakos z tego wyjsc obronna reka... Chociaz moj prawnik sugeruje proces bo z pewnoscia stan auta zostal zatajony. No nie wazne, to nie na teraz. Czy jest szansa zeby ktorys z Was panowie dal mi namier na tych magikow ktorzy robia to poza ASO. Cena roboczogodziny w Porsche Sopot zabila mnie- 535 zl. Jako ze jest to moj samochod prywatny a nie firmowy nie widze mozliwosci placenia az tyle.
Ktos pytal co to za model: 911 carrera 4S. 2006 rok.
|
|
Góra |
|
///MM
|
Napisane: 20.04.2016, 13:43 |
|
Dołączył: 30.01.2014 Posty: 342
|
Nie robiłeś wizyty przed zakupem?
Mi 3.6 996 brało może 1litr na 10.000km - naprawdę niewiele a straszyli że może być i do litra na 1000km - wiadomo styl jazdy choć nie zamulałem.
3.8 997.2 praktycznie nie bierze nic. Po wariowankach na torze dolewałem jakieś bardzo niewielkie ilości
Życzę szybkiego rozwiązania problemów
|
|
Góra |
|
explosiv
|
Napisane: 20.04.2016, 13:43 |
|
Dołączył: 11.05.2015 Posty: 347 Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
|
Firma AutoNek Ireneusz Szczepanek Gdansk-Osowa Ul.Nowy Swiat 15 80-229 Gdansk Najlepiej wjazdem pod selgrosem i na radzie na nowy swiat (jest znak). Skonczy sie asfalt pojedziesz po plytach znowu bedzie asfalt i zwezenia drogi z wyspekami jak miniesz piewrsza wyspeke patrz uwaznie na prawo zeby nie minac bramy wjazdowej na ktorej jest malo widoczny z drogi/samochodu szyld Auto nek. Wjedz w brame i pod warsztat. Pozdrawiam P.S. Cena 535PLN nie jest jakas maga wysoka....
_________________
eXpL@S!V In: 718 Cayman GT4RS In: E3 Cayenne II [9YAAI1] Out: Macan FL [95BAA1] Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672 Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 20.04.2016, 13:53 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
zaycev82 napisał(a): Cena roboczogodziny w Porsche Sopot zabila mnie- 535 zl. Byłem ostatnio w PCS na przeglądzie wiosennym i cena o której mówisz to dla najnowszych modeli. dla 997 jest nieco niższa, poniżej 300 z tego co pamiętam. Natomiast PCS nie zrobi Tobie remontu silnika jak trzeba będzie" Panowie widzę, że tu znowu jakieś teorie spiskowe się pojawiają-zatajony stan itp itd. Polecam lekturę forum z ubiegłego miesiąca jak kolega opisywał sytuację, kiedy sam był użytkownikiem 997 przez ileś tam lat, dbał, chuchał wszystko było perfect. Sprzedał auto i po jakimś czasie widział się z nowym właścicielem a ten po 2 miesiącach musiał remont robić! Dajmy szansę też sprzedawcy. Nie każdy przecież to krętacz i złodziej! Dla ciebie zaycev82 moja rada. Sprawdzić rzeczywiście co sie dzieje z tulejami i dopiero wtedy podejmować działania...W przypadku jakiś pytań o 997 służę pomocą. Mam doświadczenie zarówno z PCK jak i PCS oraz byłem na serwisach u Rafala Duszych, w PorschePana i u p. Irka
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 20.04.2016, 14:04 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
voila! polecam lekturze
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 20.04.2016, 14:08 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
Jeszcze jedno. Pilnuj tego poziomu oleju bo te silniki są bardzo na to czułe. Ja przy każdym uruchomieniu sprawdzam poziom i zawsze mam butelkę w bagażniku w zapasie. I tyle. Pamiętaj, że to jednak 10 letni samochód, pewne wady trzeba zaakceptować, bo nawet remont silnika nie da gwarancji, że nie będzie w ogóle oleju brał... (prowadziłem na ten temat godziny dyskusji z wymienionymi wcześniej serwisami ASO i nieASO ). Jeżeli nie jesteś w stanie tego zaakceptować to pozostają silniki DFI...
|
|
Góra |
|
kemot266
|
Napisane: 20.04.2016, 18:14 |
|
Dołączył: 7.12.2014 Posty: 345
|
Jeżeli zużycie oleju mieści się w normie wskazanej przez producenta ( co wskazał kolega Maciej załączając specyfikację) - to marne szanse przy ew. roszczeniu. Potwierdza się teza ,iż nie warto żałować kilkuset złotych na dokładną inspekcje przed zakupową . Unika się wtedy rozgoryczenia i stresów. A tak na zakończenie , jeżeli sprzedający nie jest profesjonalistą w sprzedaży samochodów , naprawdę nie musi się znać na stanie technicznym pojazdu - typowy laik , jak na przykład ja . Sprawa udowodnienia celowego zatajenia stanu technicznego w takim przypadku bardzo trudna pomijając już ewentualne założenie ,że przez miesiąc to silnik też można "załatwić". Ps. Cena obsługi w ASO 997 rzeczywiście oscyluje ok. 500 zł brutto /rbg.
|
|
Góra |
|
zaycev82
|
Napisane: 20.04.2016, 19:05 |
|
Dołączył: 20.04.2016 Posty: 4
|
Nadal wydaje mi sie to wszystko dziwne. Napisze tu wiecej jak cos sie wyjasni. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 20.04.2016, 20:48 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
Az sprawdzilem fre a PCS z ostatniej wizyty 2 tyg temu-rzeczywiscie 553,50 PLN brutto. Wracajac do tematu-samochod piszesz ze jezdzi ok, silnik pracuje rowno, nie ma zadnych innych objawow-pilnowac oleju i jezdzic. PS-masz okopcone rury z ktorejs strony?
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 20.04.2016, 21:10 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Ja jestem zdania, że najbardziej do problemów przyczynia się element ludzki, silniki 3.8 w 997.1 nie lubią katowania gby są zimne, to wedlug mnie pierwsza zasada, druga to olej, stan, wymiana i minimalizujemy takie zjawisko jak awaria silnika, nie wykluczamy go tylko minimalizujemy, jak patrzę się na 911 996 lub 997 z bardziej awaryjnymi silnikami 3.4 i 3.8 to porównując je do Ferrari Modeny 360 to można powiedzieć, że to ultratrwałe silniki z małym odsetkiem awarii. Cały czas 911 w samochodach sportowych w grupie wiekowej 10-15 lat w DEKRA zajmuje 1 lub 2 miejsce. Jako punkt odniesienia biorąc inny sporowy samochód 911 to według mnie rewelacja, którą można użytkować codziennie bez wyrzeczeń, moje 3.8 przy normalnej jeździe, nie toczeniu się na rok, czyli przebieg około 5 tys. praktycznie nie spala oleju, życzę powodzenia i nie zrażaj się, takie rzeczy sie zdarzają.
Wysłane z LG G4
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|