Faster napisał(a):
pomysł niezły ale zaprezentowany materiał jako instruktaż bardzo słaby
To naprawdę prosta wymiana.
Wystarczy nam wolna godzina i 1 śrubokręt Torx t-20.
Na zdjęciach pokazałem co należy zdemontować, żeby okręcić wszystkie 4 mocowania licznika. Tu naprawdę niepotrzebne elaboraty.
1. demontujemy czarny plastik nad licznikami (daszek, ma 2 zapięcia na bokach)
2. demontujemy lewą osłonę bezpieczników (zapięcia dookoła)
3. demontujemy lewy nawiew (najlepiej dojść od bezpieczników)
4. ściągamy gumkę przy stacyjce
5. demontujemy listwy ozdobne przy stacyjce (połączone z osłoną stacyjki)
6. odkręcamy ring przy stacyjce i wsuwamy stacyjkę w otwór, żeby nam nie przeszkadzała
7. kierownicę przesuwamy maksymalnie do przodu i na dół, żeby ułatwić dostęp.
8. ściągamy plastikową osłonę nad kolumną kierownicy (przylegająca do liczników)
9. ściągamy prawą listwę ozdobną (przy kierownicy)
10. odpinamy dolną część tapicerki
11. odpinamy daszek liczników (tapicerkę) podnosząc go na ok. 1 cm (wystarczy, żeby swobodnie wysunąć liczniki)
12. odpinamy 2 wtyczki: zieloną i niebieską, przesuwając fioletowe zabezpieczenie.
Montaż w odwrotnej kolejności
Przed montażem radzę sprawdzić czy nowy licznik działa.
Z tego co pamiętam do odkręcenia jest w sumie 11 śrubek (Torx T-20)
Daszek liczników i tapicerkę odpinamy palcami, nie używamy do podważania ostrych narzędzi, żeby nie zostawić śladów wymiany.
Nawiew ma podświetlenie, dlatego odpinamy połączony kabelek.
Dół licznika przykręcony jest dwoma dłuższymi od pozostałych pozostałych śrubkami.
Nowy licznik (turbo, silver premium) kosztuje w ASO ok. 4.000 EUR
Na Allegro poniżej 1000 PLN
PS.
Zauważyłem, że na moim filmie termometr pokazuje 42 st. C.
Przy pierwszym uruchomieniu pokazał 48. Po kilku chwilach termometr pokazał rzeczywiste wskazanie. Licznik zapamiętał ostatnie wskazanie przed demontażem, bo dawca pochodził z gorącej części Włoch