Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.08.2015, 4:37 

Dołączył: 26.08.2015
Posty: 19
Witam po raz pierwszy na forum.

Mam nadzieję zostać wkrótce właścicielem Porsche 928S z 1983 roku, wersja USA.
Mam w związku z tym wiele pytań i wątpliwości, pierwsze moje pytanie dotyczy różnic pomiędzy wersją europejską i amerykańską np. skąd wynika tak duża różnica mocy (czy chodzi tu o stopień sprężania ?).
Byłbym wdzięczny poza tym za wszelkie uwagi dotyczące tego pojazdu, sugestie na co zwracać szczególną uwagę w czasie jego eksploatacji, gdzie najtaniej kupić części i czy warto zarejestrować pojazd jako zabytek.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów,

Janusz (Lublinianin z pochodzenia obecnie mieszkaniec Gdańska)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.08.2015, 9:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Hej,

W 928 wiele rzeczy zmieniało się na przestrzeni lat. Czasem co roku
jakaś część była z innym numerem nie pasuje od innego, ale są też
takie które przez cały proces produkcji pozostały zamienne między
sobą. Dopiero jak kupić 928 to zaczniesz odkrywać te różnorodności.
Między rynkiem europejskim a amerykańskim były głównie różnice
w silnikach (związane z przepisami w USA), ale to nie jest rzecz
na którą powinieneś zwracać uwagę. Te kilka koni mniej lub więcej
nie robi tutaj wielkiej różnicy. Jeżeli chodzi tylko o konie, to
szukaj GTSa ;)

Sporo konkretnych odpowiedzi na Twoje pytania:
http://rennlist.com/forums/928-forum/73 ... 928-s.html
http://rennlist.com/forums/928-forum/54 ... -spec.html

Co do zabytku, jest wiele za i sporo przeciw. Dla mnie najgorsze jest
to, że przestajesz być jedynym właścicielem auta i o ważne rzeczy musisz
pytać konserwatora (jak wyjazd/sprzedaż za granicę). Teoretycznie nie
jest to jedyna sztuka na świecie i problemów nie powinien robić, ale
różnie to może być. Możesz zrezygnować z OC i nie musisz jeździć na
przeglądy to chyba tylko te dwie rzeczy które działają na plus. Choć
na początku i tak pewnie będziesz chciał sprawdzać swoje auto i będziesz
jeździł nim często, więc najlepiej zarejestrować normalnie, a jak zmienisz
zdanie - zarejestrujesz na żółte :) Plusem statusu zabytkowego jest to,
że można rejestrować auta bez dokumentów lub wyrejestrowane, ale to
trudna droga choć możliwa.

Powodzenia w zakupie :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.08.2015, 9:50 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1196
Witaj,

Zapewne nie tylko o stopień sprężania,
Jeśli egzemplarz jest bezwypadkowy to połowa sukcesu.
Najczęściej 928 trapią awarie wyposażenia elektrycznego,
Problemy z k-jetem, wysokie spalanie,silnik i skrzynia jak i zawieszenia sa pancerne.
Silnika nie można przegrzać, trzeba pilnować oleju.
Na początek wymienić rozrząd z pompą wody, wszelkie płyny
I cieszyć się V8! :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2015, 10:34 

Dołączył: 26.08.2015
Posty: 19
Dziękuję wszystkim za cenne uwagi, już jestem posiadaczem „Rekina”.
Z góry przepraszam, nie znam zasad forum, nigdy nie pisałem na żadnym z nich.
Wytłumaczę się ze swoich głupich pytań.
Chociaż jestem fanem marki PORSCHE (jak połowa facetów) zawsze myślałem, że jest on poza moim zasięgiem, okazało się jednak jest, pokrótce przedstawię historię swego zakupu.
Od trzech lat (z przerwami) pracuję nad jeszcze starszym przedstawicielem niemieckiej motoryzacji Oplem GT rocznik 1972, w pewnym momencie trafiłem na ścianę (silnik i nadwozie OK. ale wnętrze totalnie spalone przez słońce i zdewastowane). Postanowiłem kupić na aukcji w USA „dawcę” udało mi się namierzyć taki pojazd, wpłaciłem wadium i przystąpiłem do licytacji. Niestety mimo początkowo niskiej ceny przedaukcyjnej nie udało mi się wygrać licytacji.
Zostało mi jeszcze trzy dni bezpłatnego licytowania zacząłem, więc szukać i marzyć.
Znalazłem tego „rekina” , miał atrakcyjną cenę i „Clean Title”. Ustaliłem cenę maksymalną i czekałem.
W dniu aukcji przegapiłem moment licytacji (trwa to kilkadziesiąt sekund).
Ku mojemu zaskoczeniu następnego dnia dostałem ” Emila” z informacją, że licytacje wygrałem.
Zaczęła się karuzela z formalnościami: płatność do USA, podpisywanie elektronicznej umowy i.t.d.
Rozpocząłem też poszukiwania literatury( znałem ten model tylko z odcinka Fanów czterech kółek) i części, tak też trafiłem na wasze forum. Otóż kolega o nicku „Długi jakiś czas temu oferował pompę wody do 928, nie zwróciłem uwagi na datę postu i zacząłem wydzwaniać -nieskutecznie. Postanowiłem zapisać się do forum tym bardziej że jest ono z mojego rodzinnego miasta które darzę wielkim sentymentem .
Wczoraj dostałem informacje że pojazd jest gotowy do załadunku.
To pokrótce wszystko, mam nadzieję, że będę uczestniczył w tym forum i zdobędę więcej informacji o tym samochodzie.

Pozdrawiam wszystkich,

Janusz


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2015, 11:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
No to gratulacje! Czekamy aż przypłynie do kraju :D
Silnik wygląda kompletnie, to plus! Nawet tu rury doprowadzające
powietrze do filtra potrafią być drogie z zakupie ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2015, 22:01 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Super! Gratulacje!
To teraz tylko wytrwałości życzę przy doprowadzeniu do stanu jezdnego...
Szybko działasz, to mi się podoba :-)
Pozdrawiam serdecznie
Mata




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2015, 23:53 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1196
Witaj,

ciekawy nabytek,
auto ma na pewno zmieniony silnik na nowszy z LH-jetroniciem.
moim zdaniem bardzo dobrze. :)
A nie! D w kodzie czyli 1984 MY czyli silnik M28/21 czy tam 22
Super! :) Wszystko się zgadza.
Jak auto będzie w PL daj znać, a jak będziesz w Lublinie to dzwoń
na PW mogę podać nr

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2015, 4:15 

Dołączył: 26.08.2015
Posty: 19
Witam Wszystkich,
Dzisiaj nadeszły pierwsze zamówione części: filtr oleju, filtr paliwa, pasek napędu alternatora i akumulator, zamówiłem na Ebayu przyrząd do pomiaru napięcia paska rozrządu (przeczytałem na jakimś forum, że to bardzo ważne i 928 ma jeden z dłuższych pasków i jest bardzo wrażliwa na jego napięcie). Szukam usilnie taniego filtra powietrza i zestawu (lub części) do wymiany paska rozrządu. Zastanawiam się też czy poradzę sobie sam z wymianą tego paska czy poszukać jakiegoś fachowca (ostatnio mam bardzo złe doświadczenia z warsztatami samochodowymi). Mam też inny dylemat, otóż poszukałem dalszych informacji o swoim pojeździe i zamówiłem „Car Fax” i „Auto Check”, w pierwszym nie było nic ciekawego natomiast Auto Check to wielka zagadka wynika z niego, że auto jeździło tylko w latach 1996 do 2002. Dołączam ten raport może bardziej obeznani z tematem koledzy pomogą mi go zinterpretować.

P.S. Na jesieni wybieram się do Lublina (jeśli się uda to pojadę "Rekinem") chętnie się spotkam z każdym z fanów.
Pozdrawiam Wszystkich.

Janusz


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2015, 22:18 

Dołączył: 26.08.2015
Posty: 19
Witam Wszystkich,

Napisał do mnie kolega o nicku chyba Kuba...? nie potrafię jednak
odczytać jego wiadomości, plik ma rozszerzenie CSV i otwiera mi się z
Excela.
Niewiele mogę z niego zrozumieć, proszę o pomoc.
(mój adres e-mail: japawl@poczta.onet.pl)

Pozdrawiam Wszystkich,
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron