Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.12.2019, 16:04 

Dołączył: 4.10.2016
Posty: 119
Czy miał ktoś może okazję jazdy nowym Macanem Turbo 2.9? jakiś czas temu go wypuścili ale coś cicho o nim.

Z kilku recenzji znalezionych w necie wygląda, że opinie są ok ale rewelacji nie ma.
Różnica do Macana S jest na tyle mała, że nie opłaca się kupować, chyba że chcemy dużo opcji. Dźwięk podobno też średni (w stary modelu zresztą też)

Te same opinie są pomiędzy nowym Audi S5 i RS5 (ten sam silnik co Macan Turbo)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.12.2019, 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
A S5 to nie diesel ?? :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.12.2019, 12:49 

Dołączył: 28.07.2016
Posty: 214
Diesel


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.12.2019, 11:00 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 182
Zależy kiedy planujesz zakup, jeśli Ci się nie śpieszy,
polecam udział w wiosenym Porsche On Track,
do tej pory byłą tam też dostępna pełna gama modelowa Macanów,
wiadomo, że tor to specyficzne środowisko, ale nie sądze,
by któryś dealer rejestrował Turbo na DEMO.
Końcem roku ma się pojawić GTS, robiony raczej na 3.0, niż 2.9,
więc może ten kierunek :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.12.2019, 11:36 

Dołączył: 4.10.2016
Posty: 119
ok, dzięki za info. Byle do wiosny..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.12.2019, 12:20 

Dołączył: 27.01.2016
Posty: 45
Badałem temat w Listopadzie i wnioski podobne, niby lepiej startuje z dołu ale motor to eko downsizing bez brzmienia, dla mnie mało Porsche w Porsche. 3.6 chyba jest lepszą opcją plus można znaleźć wzmocnioną wersje PP, u mnie staneło na Stelvio które z podobnej pojemności bardziej podbija puls.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.12.2019, 12:31 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 182
Jutro w konfiguratorze powinien się pojawić Macan GTS.

PS. Ostatnio miałem Klienta, Stelvio 16 000 km, 12 wizyt serwisowych.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.12.2019, 18:13 

Dołączył: 4.10.2016
Posty: 119
W przeciwieństwie do Alfy, Porsche nie podkręca silników aż tak, aby zwiększyć niezawodność. Tutaj masz filmik Macana Turbo 2.9 podkręcony do 530hp. 0/200 w 13.9s - bez launch control bo skrzynia nie wytrzyma..



Tomm napisał(a):
Badałem temat w Listopadzie i wnioski podobne, niby lepiej startuje z dołu ale motor to eko downsizing bez brzmienia, dla mnie mało Porsche w Porsche. 3.6 chyba jest lepszą opcją plus można znaleźć wzmocnioną wersje PP, u mnie staneło na Stelvio które z podobnej pojemności bardziej podbija puls.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.12.2019, 19:01 

Dołączył: 27.01.2016
Posty: 45
Pełna zgoda, natomiast od jakiegoś czasu biore auta na 2-3 lata, przez co nie mam specjalnie sentymentów co do ich losu.
Pamiętam też że Alfa jest tańszym brandem niż Porsche, byłem na premierze Gulia QV w USA i jeden dziewiczy egzemplarz odpadł po trzech okrążeniach.. Co nie zmienia faktu że silnik Stelvio moim zdaniem daje super odczucia, na pewno lepsze niż 2.9 z VAG, a kto nie ryzykuje.. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.12.2019, 10:14 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 182
Mamy już wiedzę co do GTS'a

Cytuj:
The 2020 Macan GTS uses a twin-turbocharged 2.9-liter V6 that produces 375 horsepower (280 kilowatts), 15 hp (11 kW) more than the last Macan GTS. The mill makes 383 pound-feet (519 Newton-meters) of torque with power routing through Porsche’s PDK dual-clutch gearbox. Porsche claims the Macan GTS can sprint to 60 miles per hour (96 kilometers per hour) in 4.7 seconds, though that drops to 4.5 seconds when the model is equipped with Porsche’s Sport Chrono package. The top speed is 162 mph (260 kph).


Więcej :

https://www.motor1.com/news/388275/2020-porsche-macan-gts-debuts/

Cena bazowa w niemiecki konfiguratorze - 77 880 E (wobec 64 385 E za S)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.12.2019, 13:10 

Dołączył: 27.01.2016
Posty: 45
380k wyjściowo, pewnie z rabatem rozsądnie doposażony wyjdzie 420-430k. Jak mówił Nick Murray w całej gamie GTS stał się obecnie po prostu kolejną wersją wyposażenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.12.2019, 13:25 

Dołączył: 4.10.2016
Posty: 119
Nick sobie teraz nową S-ke kupił, chyba będzie żałował.

Swoją drogą ciekawe czy w GTS-ie zrobią coś z dźwiękiem, jeśli tak, to będzie to ciekawa opcja. A silnik zawsze można podkręcić do tych bezpiecznych 440hp..


Tomm napisał(a):
380k wyjściowo, pewnie z rabatem rozsądnie doposażony wyjdzie 420-430k. Jak mówił Nick Murray w całej gamie GTS stał się obecnie po prostu kolejną wersją wyposażenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2019, 11:15 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 68
GTS jest już w konfiguratorze PL. Startuje od 366 tysięcy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2019, 11:51 

Dołączył: 4.10.2016
Posty: 119
Jeśli ktoś nie chce dużo opcji to jest to super okazja, natomiast przy wielu dodatkach warto wziąć turbo (u mnie różnica 35tys).

czekamy teraz na pierwsze recenzje i porównania być może zestroili go lepiej niż turbo pod względem dźwięku, obniżonego prześwitu (15mm), reakcji pdk


profi napisał(a):
GTS jest już w konfiguratorze PL. Startuje od 366 tysięcy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.12.2019, 2:01 

Dołączył: 6.12.2018
Posty: 30
Mam Macana S i Audi S5 oba z tym samym silnikiem. Generalnie to w przypadku Audi nie opłaca się dopłacać 100 kpln do RS5. Oczywiście RS5 jeździ lepiej i w serii brzmi lepiej ale nie jest to warte 100kpln. Silnik 3.0 TFSI jest na boschu MG1 wiec jest możliwość zrobienia mapy na 420/430 KM. W przypadku RS5 jest to około 520/530 KM. Problemem w Porsche jest skrzynia biegów. W Audi jest pancerny 8 biegowy tiptronic, który spokojnie zniesie i 750Nm ( w obecnym S5 jest diesel i ta sama skrzynia). Myśle, że PDK jednak może się poddać przy takich wartościach momentu obrotowego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.12.2019, 11:54 

Dołączył: 27.01.2016
Posty: 45
Jesli sie nie myle mowisz o silniku 3.0 a nie 2.9, to jest inna bajka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.12.2019, 22:50 

Dołączył: 6.12.2018
Posty: 30
Tomm napisał(a):
Jesli sie nie myle mowisz o silniku 3.0 a nie 2.9, to jest inna bajka


Macan S ma 3.0 a Turbo i GTS 2.9. Oba są V6 ale 2.9 jest biturbo. Jeżeli nie bierzemy pod uwagę modyfikacji to moim zdaniem dopłata 100 kpln jest absurdalna bo różnica w osiągach nie jest drastyczna. Do tego nie wiem czy skrzynia PDK z Turbo i GTS zniesie 700Nm.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum