Bardzo niedawno przerabiałem temat wymiany oleju w Tiptronic'u w 997, przy okazji wymiany czujnika obrotów . Czujnik znajduje się na płycie sterującej wewnątrz skrzyni, więc aby się do niego dostać trzeba było wylać olej i odkręcić miskę. Ponieważ ponowne nalanie tego samego oleju było by mało poważne , dlatego mechanik , który z tym robił zamontował nowy filtr oleju i wlał nowy olej.
Na podobne do Waszych pytanie "czy warto i kiedy należy wymienić olej w Tiptronic'u" mechanik powiedział mi , że każda wymiana oleju na nowy ma sens , a im częstsza tym lepiej (oczywiście w granicach rozsądku).
Wymiany oleju w automacie, należy unikać jedynie w starych skrzyniach z dużym przebiegiem, gdzie wypłukanie wszystkich "syfków" które trzymają ją w całości , może doprowadzić do szybkiej agonii
.
W serwisie Porsche odpowiedzią na awarię mojej skrzyni była propozycja wymiany na nową
, więc przypuszczam, że propozycja wymiany oleju przy 160tys km jest tyle samo warta
- przy 160tys wymienią wam skrzynię a nie olej
(albo pierwsze olej , a po 1000km skrzynię)
Tiptronic w 997 jest produkcji Mercedes'a i zarówno filtr jak i olej jest taki sam jak do Mercedesa.
W ASO Porsche ten olej kosztuje 170PL/l a do Mesia coś koło 60PLN/l
Jak napiszecie do mnie na Priv'a to podam wam kontakt do najlepszego speca od automatów na południu polski (widzę po Waszej lokalizacji, że będziecie mieć do niego blisko).
Całą wymianę zrobi Wam na miejscu w Waszej obecności i dodatkowo ma szybki dostęp do oleju i filtrów (jak robił z moim autkiem to jego kierowca przywiózł wszystko w 30min z Krakowa). Ceny normalne a nie made in Porsche
Awarię o której wspomniałem, a która dla ASO była nie do naprawienia , gość zrobił mi za kilkanaście stówek razem z kosztami wymiany oleju (materiały i robota).
Teraz skrzynka odwdzięcza mi się za to, że o nią zadbałem i działa wzorcowo