|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
telefonyminsk
|
Napisane: 12.09.2009, 21:21 |
|
Dołączył: 12.09.2009 Posty: 63
|
Witam ,
Mam jedno zapytanie do fachców ....
Mając napęd na 4 koła , czy na osiach powinne byc opony o takim samym bieżniku oczywiście z zachowaniem obwodu opony zgodnego z zaleceniem producenta. Oczywiście porsche jak kazdy producent aut zaleca taki sam bieznik ale poprosze o info użytkowników
Dzięki
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 13.09.2009, 18:43 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
w napędzie na 4 koła muszą być takie same
|
|
Góra |
|
telefonyminsk
|
Napisane: 13.09.2009, 19:57 |
|
Dołączył: 12.09.2009 Posty: 63
|
Jasna sprawa ale jakie jest na to logiczne wytłumaczenie? to że zaleca porsche to jasne ale to tak jak kazda firma nawet przy autach z napedem na jedna oś. Kupiłem auto i juz były założone dwa różne kpl. i stad moje przemyślenia i pytanie.
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 14.09.2009, 9:12 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Opony różnych producentów mają różny skład mieszanki, w związku z tym inne parametry trakcyjne.
Z tego powodu zaleca się stosowanie jednakowych opon na osiach.
Ponadto przy 4x4 ważna jest jednakowa głębokość bieżnika na osi, ze względu na poprawną pracę mechanizmów różnicowych.
|
|
Góra |
|
telefonyminsk
|
Napisane: 14.09.2009, 10:20 |
|
Dołączył: 12.09.2009 Posty: 63
|
Dzięki Bart za odpowiedz , myślę natomiast że opony które juz były na aucie o różnych bieżnikach ale odpowiednich rozmiarach nie zrobią spustoszenia w mechaniżmie 4x4
|
|
Góra |
|
JohnyBoxster
|
Napisane: 14.09.2009, 12:10 |
|
Dołączył: 27.06.2009 Posty: 79
|
w mechanizmie moze nie, ale na pewno w trakcii samochodu, czi juz napewno na sniegu, albo mokrej nawierschni.
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 14.09.2009, 21:36 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
jak widzę masz 996 c4
moment obrotowy przekazywany jest poprzez wiskoze - czyli zestaw płytek.
różnica w szybkości obrotowej przód/tył powoduje wzrost temperatury powyżej 160 stopni to gęstnienie oleju i transfer momentu na przód...
wszystkie opony testowane do Porsche (N1,N2....) mają minimalna różnice w obwodzie ( 5%) co powoduje "stały" transfer części momentu na przód...
stąd tak ważne by opony były takie same - inaczej zakłócasz rozdział momentu..
tyle "teorii"
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 14.09.2009, 21:45 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Im nowsze generacja 993 ---996--997 tym napęd lepiej znosi różnice obwodu między osiami( dopuszczalna procentowa od zalecień fabrycznych) różnica .
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
telefonyminsk
|
Napisane: 16.09.2009, 15:08 |
|
Dołączył: 12.09.2009 Posty: 63
|
Witam ,
duck wydaje mi się że opona o tym samym rozmiarze ma ten sam obwód... Czy bieżnik moze miec różnicy powyżej 5 % obwodu koła ??
|
|
Góra |
|
telefonyminsk
|
Napisane: 16.09.2009, 15:12 |
|
Dołączył: 12.09.2009 Posty: 63
|
Dodatkowo jeszcze mysl wpadła mi to głowy.... mysle ze obwód jak najbardziej i rozmiar wg katalogu ok natomiast wiadomo ze auto jest tylno napedowe z dopinanym przodem podczas poslizgu wiec logicznie opony tylnie wycinają się szybciej i co wtedy ??
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 16.09.2009, 16:48 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
telefonyminsk napisał(a): Witam ,
duck wydaje mi się że opona o tym samym rozmiarze ma ten sam obwód... Czy bieżnik moze miec różnicy powyżej 5 % obwodu koła ??
Ale z przodu i z tyłu masz inne opony. Jeśli chodzi o szerokość i profil. Więc i obwód jest inny.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
telefonyminsk
|
Napisane: 16.09.2009, 18:05 |
|
Dołączył: 12.09.2009 Posty: 63
|
Jasne inne ale zgodne z rozmiarówką podaną przez producenta i doboru katalogów ... swoją drogą polecam fajną stronę z oponkami jesli potrzeba pomoge sprowadzić www.tirerack.com.
Katalogowo przód 225x40x18 , tył 265x35x18.
Sprawa opiera sie tylko i wyłącznie o różny rodzaj bieznika na osiach wiec gdzie tu mowa o różnym obwodzie koła, tolerancji 5 % chyba że czegoś Panowie nie rozumiem no bo w końcu nie jestem fachmanem
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 16.09.2009, 19:10 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Sam napisales:
"duck wydaje mi się że opona o tym samym rozmiarze ma ten sam obwód..."
wiec nie rozumiem o co chodzi.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
telefonyminsk
|
Napisane: 17.09.2009, 11:59 |
|
Dołączył: 12.09.2009 Posty: 63
|
Sprawa sie opiera tylko i wyłącznie o rodzaj bieznika... logiczne że rozmiary są inne z tyłu i z przodu ale takie jakie wymaga producent. Wiec pytanie jest czy opona różnych producentów w tym samym rozmiarze moze miec wiekszy obwód z powodu innego bieżnika ??? I czy wiecej niż 5 % obwodu jak pisali koledzy ?? nie chce mi sie w to wierzyć !! Pomijam w tej chwili sprawy trakcji itd bo to jasne że co producent to inna guma twardość opony itd ale chodzi o sam obwód
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 17.09.2009, 13:24 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
Najlepszym rozwiazaniem jest pomiar bo z moich obserwacji opony roznych producentow o identycznym oznaczeniu moga znacznie roznic sie rozmiarem..pamietaj ze 5% w naturze daje ok 10 centymetroa roznicy w obwodzie wiec zniszcenie bierznika na tylnych oponach nie wplynie znaczaco na roznice obwodu...Co do roznic to michellin mxx produkowany we francji i niemczech znaczco sie roznil ale to zamierzchle czasy. Wez do serwisu miarke (2m) i pomierz obwody.
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
telefonyminsk
|
Napisane: 22.09.2009, 12:03 |
|
Dołączył: 12.09.2009 Posty: 63
|
Dziękuję tona bardzo za odpowiedż.
Z pozdrowionkami
|
|
Góra |
|
pk
|
Napisane: 23.09.2009, 20:39 |
|
Dołączył: 11.03.2007 Posty: 76
|
Ja sobie chwale uklad - F: opony kierunkowe, R: symetryczne, ale nie mam na to teorii.
|
|
Góra |
|
telefonyminsk
|
Napisane: 24.09.2009, 11:00 |
|
Dołączył: 12.09.2009 Posty: 63
|
LOgicznie jest to nie głupie rozwiązanie biorąc pod uwagę nadsterowność tyłu auta.
Zakupiłem na zimę kpl przód pirelli i tył pirelli z innym bieznikiem
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 24.09.2009, 11:06 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
pk napisał(a): Ja sobie chwale uklad - F: opony kierunkowe, R: symetryczne, ale nie mam na to teorii.
A ja z kolei kupiłem na zimę cztery jednakowe opony 205/55 16. I też sobie chwalę takie rozwiązanie
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
pk
|
Napisane: 24.09.2009, 19:06 |
|
Dołączył: 11.03.2007 Posty: 76
|
na zime mam tak samo
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|