Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.07.2021, 20:52 

Dołączył: 3.07.2021
Posty: 3
Witam wszystkich, mam niecodzienne pytanie w imieniu znajomego, który nie jest zbytnio internetowy z uwagi na wiek. Byliśmy u niego na grillu, jeden z gości chciał obejrzeć jego Panamerę. Właściciel wyjechał tylko przed garaż i na zimnym silniku zrobił dłuższą przegazowkę na bardzo wysokich obrotach ku uciesze oglądających. Niestety w tym momencie silnik zgasł i nie chce już odpalić. Czy takie obroty na zimnym silniku (pewnie olej nie zdążył wszędzie dotrzeć) zabiły motor? Teraz nie odpala, nawet nie kręci rozrusznik.
Proszę o poradę jak do tego podejść - podłączyć komputer czy od razu zamawiać nowy silnik? Z góry dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.07.2021, 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Na start potrzebujesz jakiegokolwiek mechanika który "rzuci okiem" potem jak już będziesz wiedział czy silnik w ogóle się kręci (chyba, że sami potraficie to sprawdzić), serwis specjalizujący się w Porsche.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.07.2021, 9:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Coś niewiarygodnego... Myślałem, że takie rzeczy to tylko w bajkach... :shock:




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.07.2021, 11:52 

Dołączył: 3.07.2021
Posty: 3
Przyznaje, ze historia wydaje się aż zmyślona, jednak zaręczam że jest prawdziwa - właścicielowi nie jest do śmiechu ani trochę :D Jednak obawiam się, że ta lekcja będzie wyjątkowo droga.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.07.2021, 13:35 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Przecież w nowszych autach nie da się na postoju przekroczyć pewnych obrotów. Typu 3-4 tys.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.07.2021, 13:44 

Dołączył: 19.06.2021
Posty: 29
kuba6553 napisał(a):
Przyznaje, ze historia wydaje się aż zmyślona, jednak zaręczam że jest prawdziwa - właścicielowi nie jest do śmiechu ani trochę :D Jednak obawiam się, że ta lekcja będzie wyjątkowo droga.


Może być jak mówisz. Na moje oko, ( oby tak nie było )
Panamerka 4.8 ma rozrząd na łańcuchu, czyli smarowany olejem. Są dwa scenariusze.

Pompa oleju na zimnym dostała w dupsko, olej był stary i coś się jej popsuło, auto daje komunikat do ecu o blokadzie zapłonu z powodu uszkodzenia pompy. Albo daje ten sam komunikat, bo.... ściągnął dane z czujnika położenia wałka rozrządu.... ten dobrze nie był posmarowany/ rozgrzany i mu pojechało po garach.

Mój ojciec, może nie w panamerce, tylko trochę innym aucie na łańcuchu, odstawił podobny numer, zakopał się autem w błocie, pojechał do domu, wrócił 4 godziny później i zamiast delikatnie próbować go wyrwać, na zimnym silniku z 5 minuty robił ŁUTUTUTUT i 7 tyś zł później, do dzisiaj przeżyć tego nie może.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum