Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.09.2012, 20:53 

Dołączył: 29.08.2012
Posty: 16
cześć, mam 4 pytania:
1. jaki olej leje sie do przedniego dyfra w 996 carrera 4 2000rok?
2. jaki olej leje się do wspomagania kierownicy w tym samym aucie?
3. wymieniałem 2 chłodnice wody, podczas BARDZO powolnego wlewania wody do zbiorniczka wyrównawczego podniosłem lewy tył auta, żeby powietrze miało łatwieszą drogę do wyjścia, odpaliłem auto, chodził sobie ładnie, termostaty pusciły wodę na chłodnicę chodził sobie dalej, zagrzał się, włączyły sie wentylatory, temperatura spadła, wentylatory wyłączyły się. niby wszystko tak jak być powinno. teraz pytanie- jak poznać że w układzie jest jeszcze powietrze? wygląda na to że nie ma, auto chodziło na wolnych obrotach około 40min, i nic sie nie gotowało, nie wyrzucało wody itp... mogę dla pewnośći pojezdzić trochę z podniesioną zawleczką od odpowietrznika?
4. dlaczego po odpaleniu auta świeci mi się czerwona kontrolka tylnego spojlera, a po ruszeniu gaśnie? tak ma być?
Trochę sie rozpisałem, ale mam nadzieję że pomożecie rozwiać moje wątpliwości.Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.09.2012, 21:40 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1196
Witaj,

3.
Układ w 996 napełnia się podciśnieniowo.

4.
Tak powinno być. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.09.2012, 22:27 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Ad2.
Oryginalnie Pentosin CHF11S
Sprawdz czy ktos wczesniej nie zalal "czerwonego" ATF do skrzyn biegow.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.09.2012, 22:40 

Dołączył: 29.08.2012
Posty: 16
tak,pentosin, ale chciałbym wiedziec na co się to zamienia, bo nie chce mi się kupować oleju w serwisie i płacić im 3 razy tyle tylko za to ze pisze na butelce "porsche" :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.09.2012, 23:16 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
o Pentosina możesz np. popytać kolegę maciejek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.09.2012, 23:45 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
BartekOpole napisał(a):
tak,pentosin, ale chciałbym wiedziec na co się to zamienia, bo nie chce mi się kupować oleju w serwisie i płacić im 3 razy tyle tylko za to ze pisze na butelce "porsche" :-)


Proszę cię... :?
Przecież da się go kupić również poza ASO.
Pentosin jest zamienny z jakims olejem VW - jutro mogę sprawdzić jakim. Ale różnica w cenie nie jest jakas giganyczna.
Z reszta gdyby go tam wchodziło kilka litrów to można by kombinować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2012, 0:11 

Dołączył: 29.08.2012
Posty: 16
no właśnie o to mi chodzi, żeby dowiedzieć się na jaki normalny dostępny w sklepie olej sie to zamienia. o Pentosinie nikt nie słyszał w całym opolu..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2012, 8:33 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
ad. 2 Nie lej zadnego innego płynu jak Pentosin. Nie uzywaj zamienników. Ja popełniłem ten bład dwa lata temu dolewajac zamiast Pentosinu "zamiennika" WV. W efekcie rozszczelniłem maglownicę i trzeba było ją wymienić . Pentosin bez problemu 60 zł/litr kupisz na Allegro.
ad. 3 Tak jak pisze Długi napełnia się podcisnieniowo
ad. 4 Tak dokładnie powinno być zgodnie z manualem 996


Pozdr
Wojtek
996 2000 3,4 manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2012, 22:45 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Z ciekawości: ktoś próbował LIQUI MOLY Zentralhydraulikol?
Wg kart katalogowych jest porównywalny z Pentosinem:
http://www.pentosin.net/pressreleases/C ... 11S_V3.pdf
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... 96l_EN.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.09.2012, 0:51 

Dołączył: 9.11.2011
Posty: 208
Pentosin też jest używany w BMW, może poprzez BMW będzie prościej dotrzeć do realnego wytwórcy i typu tego oleju


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.09.2012, 12:21 

Dołączył: 29.08.2012
Posty: 16
co do oleju, to okazało się że nie jest to żaden cud techniki zarezerwowany tylko dla porsche, zalałem olej Febi , który sełnia wymagania porsche, bmw, mercedesa, saaba, toyoty itd... Kosztuje 30zł za litr.
Co do napełniania układu chłodzenia to tak, w teorii napełnia się go podciśnieniowo, ale jak ktoś umie trzymać w ręku śrubokręt i ma IQ powyżej 80 to zrobi to bez problemów w domowym zaciszu i zaoszczędzi 750zł za robociznę w ASO, plus 784zł za płyn (22.5litra po 35zł za litr w ASO) śmiech na sali. Ja zrobiłem to tak: odkręciłem zderzak (chwila pracy) wjechałem tylnym lewym kołem na najazd na wysokść 40cm, zdjąłem górne węże z obydwóch chłodnic i zacząłem POWOLI lać płyn tak długo aż zaczął wylewać się górnymi wężami wtedy założyłem je, włączyłem auto, dolałem płynu, pojezdziłem, (na otwartm odpowietrzniku), dolałem znowu i do dzisiaj jest ok. Także nie dajcie sobie wmówić, że się nie da bo kosmiczna technologia, bo porsche i bo tylko serwis bo to bzdura. 20lat temu ludzie jezdzili skodami 120 z dokładnie takim samym układem chłodzenia i jakoś sobie radzili. ja tym sposobem wydałem na całą operację 90zł- kupuję płyn w hurtowni na litry do mnie do firmy, i trochę swojego czasu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.09.2012, 12:35 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Z tym olejem i atestami... Ja do 996 leje już tylko jeden - Mobil 1. Taki kazali w instrukcji obsługi i na naklejce na klapie, to taki leje. Ostatnie zabawy z olejem kosztowały mnie tyle co średnie używane audi i parę mikronów szkliwa na zębach od zgrzytania... tutaj nie szukałbym zamienników, bo koszty naprawy są nieproporcjonalne do ceny kilkunastu litrów oleju. Przed 996 nie jeździłem samochadami z silnikiem - boxer ale jasne jest, że warunki pracy są inne niż w widlakach. Atest atestem - ja nie ryzykuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.09.2012, 2:32 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Wymiana plynu chlodniczego w "normalnym" warsztacie metodą podciśnieniową kosztuje kilkukrotnie mniej i szczerze mowiac nie chcialo by mi się cudowac z podnoszeniem auta, sciąganiem zderzaka i ryzykiem zagotowania ukladu.
Po to ktos wymyslil taki sposob by uniknac chociazby zdejmowania zderzaka ktory podczas tej operacji jest narazony co najmniej na uszkodzenia powloki lakierniczej.
Droga na okolo i pozorna oszczednosc paru groszy...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.09.2012, 9:40 

Dołączył: 9.11.2011
Posty: 208
theshape napisał(a):
Z tym olejem i atestami... Ja do 996 leje już tylko jeden - Mobil 1. Taki kazali w instrukcji obsługi i na naklejce na klapie, to taki leje. Ostatnie zabawy z olejem kosztowały mnie tyle co średnie używane audi i parę mikronów szkliwa na zębach od zgrzytania...


ciekawe, a można wiedziec jaki to konkretnie olej spowodował opisane problemy ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.09.2012, 12:53 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
U mnie castrol magnatec - półsyntetyk. Ogólnie olej także poniekąd uszczelnia silnik - a magnatec ze względu na swój skład, wiąże brudy i wypłukuje wszystko do czysta. W nowych silnikach ten olej to podobno rewelka, ale nie do starych (!). Poszperaj w necie jest wiele informacji o poszkodowanych, którzy chodzili z tym nawet do sądu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.09.2012, 13:05 

Dołączył: 9.11.2011
Posty: 208
aaaa Castrol hehehe
Ja nie dotykam nawet olejów do kosiarki tej firmy,
to taki McDonald, z rozbuchanych marketingiem, sam niczego nie produkujący, korzystający ze znikomej wiedzy konsumentów.
W sportach czy bardziej wymagających autach nikt nie wspomina nawet o tym czymś :) to typ firmy która w sądzie wygrywa prawo do nazywania oleju półsyntetycznego hydrokrakowanego, syntetycznym.
Silniki są tak zaszlamione po tym dziadostwie że szkoda gadać.
Sa dziesiątki form produkujących najwyższej klasy oleje, jest w czym wybrac, ale jak ze wszystkim, najłatwiej dostepna informacja, jest najmniej warta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.10.2012, 13:51 

Dołączył: 12.10.2012
Posty: 18
a oleje Motula z serii 300V (15w50, 5w40) do silnika 911 ?

W Subaru się stosuje dla boxerów używanych w Track Day-ach.
Wszyscy zalecają i stosują, nawet w BMW czy EVO leją te same oleje.

Do skrzyni natomiast Motul 300V Gear 75w90.

Mobil1 w większości na rynku to podróbki, szczególnie na allegro.
Castrol jw., nikt tego nie poleca.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.10.2012, 11:42 

Dołączył: 3.08.2012
Posty: 14
Żeby tematu nie zakładać podłącze sie tutaj .
Miał ktoś z was kiedyś problem z przepływomierzem w 996 ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.10.2012, 13:28 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 469
Nie ale właśnie miałem problem ze stacyjka w 996 (jakby się zacierała) okazało się ze z tyłu stacyjki jest jakaś kostka która pasuje z audi wiec mi ja wymienili na zamiennik z VALEO i git


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.10.2012, 18:02 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
to tak jak w 944 z golfa :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum