Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 23.11.2007, 8:48 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
przyznam się, że zgłupiałem. Kilka miesięcy temu, przeczytałem w jakimś fachowym piśmie, że zostawiając samochód na dłużej najlepiej napełnić bak do pełna. Bo wtedy powstaje mnie opar benzyny, które mogą powodować korozję baku itp (mówimy oczywiście o okresie wielu lat).
A wczoraj kupiłem magazyn Porsche 911 i redakcja odpowiadając na list jednego z czytelników pisze, że najlepiej zostawiać jak najmniej benzyny. Bo w benzynie zachodzą różne reakcje chemiczne, które nie najlepiej wpływają (długofalowo) na jej strukturę. Dolewając potem świeżej benzyny powodujemy jej wymieszanie z niezbyt 'świeżą' już mieszanką :-).

i bądź tu człowieku mądry :-). Macie jakieś doświadczenia, porawdy w tej kwestii ?

inne rzeczy: to oczywiście odłączenie akumulatora, można go od czasu do czasu podładować. Zaleca się odpalenie samochodu co pewien czas, i jeśli nie da się wyjechać z garażu, to przynajmniej w nim zrobić kilka ruchów do przodu i do tyłu. warto przestawiać samochód, aby zmieniać ułożenie opon (przy naprawdę długich postojach warto pomyśleć o umieszczeniu samochodu na podnośnikach).

Ale co z tą benzyną :-) ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2007, 8:51 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Zbiorniki są już syntetyczne więc nie ma problemu z korozją. Ja bym się tym nie przejmował zbytnio :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2007, 9:29 

Dołączył: 13.03.2007
Posty: 827
faktem jest to co odpowiedziała redakcja, jeśli zatankujesz pełen zbiornik, to po jakimś czasie ta benzyna straci swoje właściwości i po prostu będzie gorszej jakości. Ja bym po prostu zostawił niewielką ilość w zbiorniku (taką, żeby starczyło na odpalanie co jakiś czas), a jak już będziesz chciał jeździć, to zatankować świeżego paliwka. Jeśli ci braknie paliwa do odpalania, to lepiej skoczyć z kanistrem i dolać świeżej benzyny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2007, 10:16 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
ja też bym się tym nie przejmował zbytnio, gdybym nie myślał o prosiaczku w kategoriach 'chcę się z tobą zestarzeć - najlepsze dopiero przed nami :-)', a wiec co okaże się lepsze dla samochodu za 20-30 lat ;-).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2007, 10:46 

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 380
Przy przestojach w naszych warunkach zimowych to nie jest to takie istotne. Jakies czas temu pytalem profesora na uczelni co on o tym sadzi i mowil jedynie ze "auto tak naprawde, co odkryto juz jakis czas temu, nie starzeje(niszczy) sie jak jest urzywane tylko wlasnie jak stoi", chodzi tu o elementy gumowe, ale takze o silnik itp.

Co zalecil, to odpalac wlasnie raz na jakis czas, ale nie na dlugo - byle by olej rozprowadzil sie w silniku i nasmarowal to i owo - jak dlugo auto stoi to olej splywa systematycznie to najnizszego punktu ukladu.

O benzyne nie pytalem. Ale z wlasnego doswiadczenia - a naprawde malo przez 3 lata jezdzilem 924, to mala ilosc benzyny niczego nie zmieniala, przy przestojach od 2-5tygodni. Nawet nie odpalalem auta w tym czasie. Zima jest jaka jest ostatnimi laty, wiec lepiej zalac 1/2 czy tam odrobine mniej i jak tylko pojawi sie fajna, sloneczna i sucha pogoda (drogi bez nadmiaru soli) wybrac sie na przejazdzke i potem oczywiscie na stacje (ja w zasadzie zawsze tankowalem za 20zl...wiec starczalo mi z garazu na stacje, ale...) i humor sie poprawi, a i Porschak sie ubawi. Czyli jak zwykle przyjemne z porzytecznym.

Nie wiem tylko jak to jest w nowszych autach z akumlatorem? Czy nie lepiej doladowywac raz na tydzien, czy 2tygodnie, niz odlaczyc - komputer, czujniki itp. Wiem ze juz w 996 byl taki inteligentny system czuwania co mnie strasznie zadziwilo. Ale tez wiem ze w takim 996T z systemem alarmowym opartym na gps, akumlator potrafi wyzionac ducha w ciagu kilku dni postuju...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2007, 16:32 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Dokladnie. Jesli ktos chce zadbac o zbiornik..zalewa do pelna jesli o silnik osusza bak na zime. Ale przejmowac sie tym to troche przesada.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2007, 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
co do akmulatora w czasie zimy to nabylem ladowarke firmy Porsche ktora sie podlacza z jednej strony do gniazdka z drugiej do zapalniczki w aucie. Ladowarka monitoruje stan akmulatora i podladowywuje w razie potrzeby.
koszt 100 euro.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.11.2007, 23:54 

Dołączył: 12.03.2007
Posty: 178
Im więcej mniej benzyny w baku tym więcej miejsca na pare wodną, która się czasem skrapla. Ale nie wydaje mi się by należało się tym zbytnio przejmować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum