Mój GTS fabrycznie wyszedł z oponami PZero. Przed kupnem, oczywiście przewaliłem cały internet na temat tego samochodu.
Z tego co wyczytałem na rynek amerykański w standardzie auto miało Michały Pilot Sporty, sugerowane do jazdy codziennej a jako opcja można było wybrać opony Pirelli PZero Corsa UHP (ultra high performance). Z tego co mi wiadomo u nas GTS wychodził domyślnie z PZero.
Choćby z tego artykułu wynika, iż PZero Corsa (ta z ostatnią homologacją Porsche) jest oponą bardziej na tor:
https://www.autocarindia.com/car-review ... ive-406079i też na takiej oponie 991.2 GTS zrobił 7:22 na Ringu.
Dodatkowo gdzieś na forach Rennlist wyczytałem, że ta opona znacznie szybcie się zużywa w jeździe codziennej, sam nie mogę potwiedzić, bo nie mam jeszcze doświadczenia w porównaniu do innych opon.
Co do PZero Corsa z dotychczasowej jazdy. Wilgotno i zimno, trzymanie jest bardzo słabe. To samo w deszczu, subiektywnie, miałem wrażenie, że opona nie radzi sobie za dobrze z odprowadzaniem wody.
Na torze, póki opona zimna to również trzymania nie ma, aż do pewnego momentu, gdzie dosłownie czuć skokowe złapanie gumy i jak już tej trakcji jest optymalnie to moja największa walka to utrzymanie się w fotelu (komfortowy fotel)
Co do zużycia to też nie podpowiem. Póki co pierwszy komplet przejechał około 15 tys. km po drogach (opony na tyle wymienione przy 10 tys.km) i następnie 3 track daye ( około 170km SPA, 200km Ring, 100km Poznań). I trochę upalania na tylnej osi.
W tej chwili do znaczników zostało około 2mm na obu osiach. No tak mniej więcej to wygląda, czy się szybko zużywają czy wolnie? Nie wiem, niedługo będzie drugi komplet(jeszcze nie wiem jakie opony, być może nawet te same).