Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.12.2022, 13:20 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
Kochani,
Po dłuższej nieobecności, postanowiłem przewietrzyć moje 964.
I zdziwienie - rozrusznik kręci (podłączony na czas postoju pod CETEK'a) samochód nie odpala.
Latem normalnie jeździłem, grzecznie odstawiłem do garażu. A tu tak lipa...

Gdzie szukać ?
Mam podejrzenie że to coś z pompą paliwa - była rezerwa w baku, choć oczywiście teraz dolałem ?
Z komory silnika nie czuć benzyny - gdyby elektryka szwankowała, myślę że czuć byłoby paliwo...

Słuszny trop ?

Za wskazówki z góry dziękuję...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2022, 15:01 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 171
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
do głowy przyszło mi, że jeżeli nie podaje paliwa to może się przekaźnik zawiesił przez długie nieużytkowanie? Może spróbuj delikatnie po nim postukać, np. śrubokrętem, albo zobacz czy "klika" przy włączeniu zapłonu/starcie silnika?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2022, 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
pompę słychać jak pracuje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2022, 15:11 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 171
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
Engine will not start
  • Engine temperature sensor II
  • Supply Voltage
  • Idle speed control activation
  • Control unit faulty
  • DME relay
  • Injection valve - injection control unit
  • Fuel pressure
  • Intake system leak
  • Ground and plug connections
  • Speed/reference mark sensor
  • Ignition system and output stage
  • Broken/malfunctioning dual distributor




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2022, 15:13 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
obstawiam przekaznik dme. podmień lub zmostkuj, trzymam kciuki ze to to!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2022, 15:51 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
Dzięki za podpowiedzi !
Samemu ciężko sprawdzić czy pompa startuje :D z kabiny nie jestem w stanie rozróżnić dźwięków które słychać po przekręceniu kluczyka...

Sprawdzę przekaźnik, w pierwszej kolejności...

Martwi mnie to, że długi czas pompa stała sucha (w baku paliwa było prawie "nic")
Z zasady nie zostawiam samochodu na dłuższy postój bez min. 3/4 baku...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2022, 22:08 

Dołączył: 25.03.2019
Posty: 307
Nigdy nie zostawiaj auta na dłuższy postój z pustym bakiem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.03.2023, 10:05 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
No niestety ciąg dalszy mojej zdalnej (bo na odległość) walki z nieodpalającym prosiem.

Według mechanika u którego auto stoi;
- nie ma iskry (cewki wymienione)
- pompa wydaje się działa (wymieniony przekaźnik na wszelki)

I teraz ciekawe - kręcąc rozrusznikiem obrotomierz ani drgnie...

Padło podejrzenie na czujnik położenia wału - dobry trop ?

Dalej nie rozumiem co się mogło spier@olić od stania w garażu...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.03.2023, 16:43 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 254
Zmień mechanika. Nie widziałem obrotomierz co pokazuje 20 obrotów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.03.2023, 20:12 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
Tak jak napisał Rafal zmień mechanika
A Czujnik położenia wału można sprawdzić bardzo łatwo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.03.2023, 22:34 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Z jakiego miasta jesteś ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.03.2023, 10:38 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
Z okolic Bielska Białej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.03.2023, 10:51 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
To daleko bo ja z Trójmiasta . mam dobrego mechanika do 964 ale on musi mieć "problem" u siebie . na odległość nie zrobi.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2023, 10:40 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
Szkoda, pewnie skończy się zdalną organizacją lawety do Rafała Duszy...

Jeszcze mam nadzieję na podpowiedzi...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2023, 15:06 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Jacku, trudne zadanie... "sprawdz wszystkie złącza/ styki elektryczne". Bo co innego od postoju ? Na zdrowy rozum. Pomysł z warsztatem od Porsche jest raczej właściwy bo tych punktów jest trochę i trzeba wiedzieć jak je sprawdzić. Jeżeli dotychczasowy mechanik tego nie zrobił (oby czegoś nie zepsuł) to...kierunek znasz.
Powodzenia.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2023, 20:35 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
Dziękuję wszystkim za pomoc i rady.
Dla porządku i statystyki winny był czujnik położenia wału.
Trudność polegała na tym że został przemierzony i nie wykazywał błędnych parametrów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum