Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.02.2015, 1:05 

Dołączył: 5.02.2015
Posty: 11
Witajcie!

Na imię mi Adrian, pochodzę z Torunia. Jestem długoletnim fanem motoryzacji i chciałbym nabyć swoje pierwsze Porsche. Będzie to, mam nadzieję, już szóste moje auto (spokojnie, żadnego nie skasowałem :P ) pierwsze bardziej sportowe. Ostatnie dwa auta były to co prawda Hyundaie Coupe (2000 i 2006) lecz poza usportowioną linią nadwozia... no nie ukrywajmy, udawały zaledwie sportówki.

Do mojego gustu już od dawna przypadł Cayman S, z wielu powodów. Zdaję sobie dalej sprawę, że nie jest to samochód sportowy, w takim stopniu jak oznacza słowo "sportowy". To auto seryjnie produkowane, lecz więcej w nim sportu i klasy niż we wszystkich moich autach razem wziętych :P W każdym razie, uparłem się na Caymana.

Do was zatem kieruję moją prośbę i pytania. Użyłem forumowej szukajki oraz internetu i przejrzałem dostępne tematy, lecz nadal kilka pytań pozostaje niewyjaśnionych.

1. Jak wielka jest przepaść między 2.7 a 3.4?
2. Kiedy wysuwa się spoiler? Jak sprawdzić jego prawidłowe działanie?
3. Na jakie kluczowe, lub najbardziej awaryjne elementu tego modelu zwracać uwagę przy oglądaniu danego egzemplarza? Na co ogólnie patrzeć to wiem, pytam raczej o jakieś szczególnie newralgiczne punkty, najczęstsze usterki, itd.

Prosiłbym was również o wypowiedzenie się krótko na temat poniższych egzemplarzy:

1. http://allegro.pl/show_item.php?item=5023351682
2. http://otomoto.pl/porsche-cayman-2-7-24 ... 05254.html
3. http://otomoto.pl/porsche-cayman-porsch ... 40505.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.02.2015, 16:08 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Cześć

ad.1 subiektywnie Cayman S 3.4 to samochód poliftowy więc różnica jest, pytanie jaka konfiguracja Ciebie interesuje - skrzynia PDK, pakiet sport chrono ? itp. bo trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, jeśli nie jedziesz na tor, to moim subiektywnym zdanie podstawowy model daje radę, niezależnie czy jest to zwykły, czy S, to super zwarty, genialnie prowadzący się samochód
ad.2 spojler wysuwa się powyżej 120 km/h, na konsoli środkowej masz przycisk, którym możesz wysunąć spojler w dowolnej chwili
ad.3 jak jesteś poważnie zainteresowany kupnem, sprawdź VIN, sprawdź lakier, sprawdź szyby, sprawdź ogólnie auto i jak wstępnie jesteś na tak to proponuję umów się w serwisie Porsche lub tych polecanych przez forumowiczów, unikniesz problemów w przyszłości, przegląd przed zakupowy kosztuje w granicach 800 PLN, to nie jest dużo, byłem ostatnio zdziwiony jak uzupełniałem wolne miejsce w garażu kupując Mazdę RX 8 i zapłaciłem 700 PLN za kompleksowy przegląd, więc jak na markę premium 800 PLN to okazja !
- pierwsze ogłoszenie wisi już długi czas i jest odnawiane, ja zwróciłem uwagę na zdjęciu otwartego przedniego bagażnika na brak plastikowych maskownic, które powinny zasłaniać śruby błotników, brak klapki zasłaniającej zbiorniczek płynu hamulcowego, brak śruby mocującej osłonę zmieniarki, nie chcę wyrokować, ale tutaj coś było robione a i raczej jest pęknięta osłona plastik zmieniarki ?, to kosztuje 300 PLN w Porsche, więc........... to co wcześniej pisałem inspekcja przed zakupowa
- drugie ogłoszenie - brak znaczka Cayman na tylnej klapie, brak w prawnej wnęce naklejki Air Bag, na moje oko zbyt duża szpara pomiędzy maską a zderzakiem z przodu..........więc inspekcja przed zakupowa w Porsche
- trzecie ogłoszenie wersja USA, zderzak tył od europejskiej, oryginalny z kwadratową tablicą wygląda źle, może dlatego przełożony, świecą się przednie światła obrysowe, fajne felgi z Carrery, ale 18 tys. to lekka przesada, bo tyle nie kosztują..... więc inspekcja przed zakupowa w Porsche

Mało jest na rynku Caymanów godnych uwagi, jak się pojawiają szybko znikają, wszystko co napisałem to moje subiektywne uwagi.

Radość z jazdy tym samochodem jest fantastyczna.
Chcąc kupić taki samochód nie popełnij jednego zaprzeczenia - jego zakup nie ma nic wspólnego z rozsądkiem, ale przy wyborze postępuj rozsądnie tzn. sprawdź w serwisie abyś mógł się nim cieszyć i nie dołożyć na początek 25k.

Pozdrawiam

Krzysiek
:?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.02.2015, 16:43 

Dołączył: 5.02.2015
Posty: 11
Dodaję jeszcze jedno pytanie: Mam 186cm wzrostu, czy siedząc w środku nie będę walił głową o podsufitkę? W obecnym Coupe mam 3cm do dachu, jak to wygląda w Porsche?

Interesuje mnie manualna skrzynia, a co do pakietu sport, to nawet nie wiem o co chodzi :P chciałbym też posiadać w środku nawigację (cały ten śmieszny ekranik).

O przeglądzie w serwisie oraz tym co pisałeś już wiem. Dzięki za ocenę, powiem szczerze że ja nic z tego nie zauważyłem. Odnośnie pierwszego ogłoszenia z allegro, odnawianego już długo, czy napis "Cayman S" na tylnej klapie nie jest krzywo naklejony? Odnoszę całkiem spore wrażenie, że jest, mógłby to również ktoś ocenić? :)

Odnośnie tego że mało jest Caymanów, to niestety boleśnie to również zauważyłem...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.02.2015, 17:34 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Miejsca dużo miał nie będziesz, musisz sprawdzić, na oko nie powiem, ja mam 180 i jest ok.

Pisałem o szczegółach, dlatego, że jeśli przy naprawie oszczędzamy na spinki, plastiki i inne to jak naprawiamy ?, niedbale, co do nawigacji to raczej zwróć uwagę na stan auta, niż na to czy koniecznie ma nawigację, nie proponuję nawigacji z samochodem, a raczej samochód z nawigacją.

Powodzenia w poszukiwaniach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.02.2015, 17:54 

Dołączył: 5.02.2015
Posty: 11
Wydając całkiem sporo na samochód chciałbym, żeby był taki jak sobie wymarzyłem ;) Jednak jeśli trafi się dobry egzemplarz w uboższej wersji... też się go rozważy. Dzięki za pomoc, teraz już choć trochę wiem na co zwracać szczególnie uwagę.

Proszę też o wypowiedź inne osoby odwiedzające wątek :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.02.2015, 19:23 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1036
Pierwszy jest bity. Rozmawialem ze sprzedajacym. Nie ukrywal.

Ja dolacze pytanie - do znajacych rynek - trafiaja sie czasem krajowe auta 987.2. Ja jeszcze nie widzialem, a taki najbardziej by mi odpowiadal.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.02.2015, 0:24 

Dołączył: 5.02.2015
Posty: 11
Dokładnie, rozmawiałem z nim dziś. Jutro do niego jadę, to najbliższy Cayman w okolicy, przymierzę się i zobaczę co w trawie piszczy. Spróbuję wyczuć jak bardzo był bity.

Do serwisu jutro jeszcze nie zajrzę. To dopiero wstępne oględziny modelu. Może jutro okaże się, że walę głową w dach na najmniejszej dziurze... :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.02.2015, 1:10 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
mam 190cm i mieściłem się w Caymanie w kasku, więc nie będziesz miał problemu jeśli chodzi o Twój wzrost. Wersja S z manualną skrzynią biegów świetnie sobie radzi i mogę zdecydowanie polecać. oczywiście z PDK to będzie bajka :). pakiet sport utwardzi zawieszenie po wciśnięciu odpowiedniego przycisku. jak planujesz zawitać na klubowe slalomy, to warto to mieć. szukałbym wersji 3.4 jeśli mogę polecać - jednak więcej mocy, chociaż tej po pół roku i tak Ci będzie brakowało ;-)...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.02.2015, 19:41 

Dołączył: 5.02.2015
Posty: 11
Byłem, obejrzałem. Mam mieszane uczucia, prawdę mówiąc. Właściciel nie ukrywa że był bity, opisał zdarzenie, jednak nie miał żadnych zdjęć czy tez faktur, rachunków, czegokolwiek potwierdzającego jakie naprawy zostały dokonane. No i poduszki regenerowane, albo i wcale...

Mieścić się mieszczę, chociaż przydałoby się jeszcze kilka cm na długość, odrobinki brakuje. Ale do zniesienia :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2015, 14:12 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
no to jeśli brakuje Ci miejsca w Caymanie, to 911, aczkolwiek na "wysokość" chyba jest podobnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2015, 14:44 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 760
w 997 cabrio jest nieco wyżej niż w boxie 987 , nie wiem jak w caymanie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2015, 21:47 

Dołączył: 5.02.2015
Posty: 11
911 nie leży mi linią...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2015, 22:25 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Dante. napisał(a):
911 nie leży mi linią...

:shock:

Chyba pierwszy taki przypadek na forum. Pojeździsz trochę i zmienisz zdanie :-)
Jeśli masz budżet to zdecydowanie Cayman S - czyli 3,4. I zdecydowanie poleciłbym jednak PDK i koniecznie ze sport chrono - jeśli chcesz bawić się na torze.
A potem przesiądziesz się na 911 i zobaczysz pewne różnice.
Albo przed zakupem Caymana wsiądź na wszelki wypadek w 911 żebyś poczuł róznicę i wtedy ocenisz co ci bardziej pasuje.
Nie kupuj wersji z siedzieniami adaptacyjnymi. Cięzkie i siedzi się trochę wyżej.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2015, 22:28 

Dołączył: 5.02.2015
Posty: 11
Wybaczcie za odmienne zdanie :P Jedne z najnowszych wersji 911 są poza moim zasięgiem, a tyłek tych nieco starszych po prostu średnio przypadł mi do gustu. Za to w Caymanie zakochałem się od pierwszego wejrzenia :D

Dzięki za podpowiedzi, choć obserwując rynek jeszcze sobie chyba poczekam, albo sprowadzę jakiś na zamówienie. Nie ma nic ciekawego aktualnie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2015, 22:36 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Sport chrono ma kilka przydatnych i kilka niepotrzebnych specjalnie funkcji:
najważniejsze to:
zmienia się nieco przebieg mocy i reakcja na pedał gazu
przy PDK skrzynia przełącza później biegi i co najważniejsze przy dohamowaniu do zakrętu nie wrzuca wyzszego biegu. PDK będzie znacznie szybsza od manuala.
mniej potrzebne
stoper na środku konsoli - do niczego niepotrzebny ale można korzystać do porównywania czasów, analizy poszczególnych okrążen na ekranie PCM
dodatkowe opcje w ustawieniach auta - sporo tego jest.
Za utwardzenie zawieszenia odpowiada PASM ale chyba tak jest, że sport chrono występuje w połączeniu z PASM - nie wiem. Można jednak włączyć sport a pozostawić zawieszenie na 'miękko' - na przykład na mokrym asfalcie.

Nie wiem od którego rocznika Cayman ma szperę z tyłu. Na pewno w pierwszych latach nie miał. Przydatna rzecz.
Stare czasy więc nie pamiętam już wiele.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2015, 22:44 

Dołączył: 5.02.2015
Posty: 11
Rozumiem, że PDK rozróżnia się po łopatkach na kierownicy oraz innym wyglądzie drążka?

Występują auta z pakietem sport chrono bez zegarka na konsoli?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2015, 22:52 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
W sumie tak :-)
A sport chrono po stoperze na środku konsoli.
PASM, PDK, Sport Chrono to zestaw obowiązkowy.
Większość konfiguracji S z PDK ma pozostałe opcje.
Reszta to już tylko gust i osobiste potrzeby.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2015, 22:55 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Dante. napisał(a):

Występują auta z pakietem sport chrono bez zegarka na konsoli?

Fabrycznie nie. Ale opcję sport można dokupić jako zmianę oprogramowania i uzupełnienie jednego przycisku. Wtedy nie ma problemu ze stoperem.
Więc jak ktoś ma PDK bez sport chrono to można zaradzić. Koszt tego oprogramowania i guzika to jednak ładnych parę tysięcy. Nie wiem dokładnie ale możesz się spytać w ASO.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2015, 23:10 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Dante. napisał(a):
Rozumiem, że PDK rozróżnia się po łopatkach na kierownicy oraz innym wyglądzie drążka?

Występują auta z pakietem sport chrono bez zegarka na konsoli?


PDK pojawiło się przy okazji liftu. Wcześniej był Tiptronic, po lifcie - wyłącznie PDK.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.02.2015, 11:44 

Dołączył: 27.05.2009
Posty: 871
Mój Cayman S 2008 pojechał w tamtym roku do Torunia za jakieś 70kilka tysięcy.

Moja opinia jest taka, że ten model się bardzo ciężko sprzedaje. Ktoś tu pisał, że dobre egzemplarze schodzą na pniu. Mój był dobry i doinwestowany i sprzedawał się dwa lata. I to nie dlatego, że ktoś miał zastrzeżenia, tylko nikt nie dzwonił i nikt nie oglądał. Po prostu nic. Ewentualnie jak już to pytania fakturę, leasing albo kredyt.

To taka moja nietechniczna umaga.. Osobiście nigdy więcej Caymana. Jakbym miał teraz wydać ok 100tys to bym poczekał i dołożył do 997.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum