Od blisko dwóch lat mam przyjemność użytkować GTS'a 981. Nowym nie jechałem, ale miałem okazję przetestować bogato doposażoną S'kę 982 (z PSE).
Wiem, że wybierając auta, kierujemy się różnymi pobudkami, ale... nie rozumiem, jak Porsche mogło zrobić to Boxsterowi.
Niby nowy silnik to B4, ale ogólne doznania akustyczne mnie przywołują nieprzerwanie na myśl wściekających się między światłami licealistów w Golfie GTi czy jakiejś Cuprze.
981 brzmi szorstko, brudno, ochryple - tak, jak oczekujemy tego od Porsche. Dźwięk schodzącego z obrotów 982 ciężko odróżnić od pierwszego lepszego produkowanego obecnie hot hatch'a.
Na plus: zmiany wizualne w obrębie tyłu i nowy system nawigacji.
Na minus: zmiany wizualne w obrębie przodu, nawiewów i nowa, plastikowa kierownica.
Ps. tak, jestem stuknięty na punkcie dźwięku wolnossącego B6. Dźwięk 991 S, opublikowany zaraz po premierze modelu na stronie porsche.pl, wgrałem do Androida i używałem przez dobry rok jako budzika.