Spróbuję odpowiedzieć Ci na kilka, ale nie na wszystkie.
1) Chłodnica chyba jest większa w 2,5. Ale w moim 944 2.7 jest oryginalna i też dość często włącza się wentylator, chociaż silnik się nie przegrzewa. Może to być sprawa termostatu, bo są dwa rodzaje: na 83 i 87st.C. Ale jeśli miałbyś ten na 87st. to temp silnika mogła by ci podchodzić na 100st.
2) Tylny dyfuzor niestety kosztuje, jak znajdziesz za 200zł to weź dla mnie też
3) Spaliny do dość częsta przypadłość tych modeli. Pierwsze to sprawdź, czy masz szczelny wydech. Druga sprawa to uszczelnienie klaposzyby i tylnych lamp. W tym modelu jest takie fajne rozwiązanie do ogrzewania drzwi. Zużyte powietrze kierowane jest przez otwory z tyłu przy klaposzybie, tylne błotniki i od tyłu w drzwi. Takie rozwiązanie powoduje, że nie parują i nie marzną szyby boczne. Niestety to też powoduje, że jak masz nieszczelności jw. to może zaciągać spaliny z tyłu do kabiny.
4) Regulator temperatury ogrzewania wnętrza sterowany jest na podciśnieniach. Główny zawór odcinający dopływ na nagrzewnicę, jest w komorze silnika, na przewodzie do nagrzewnicy (kiepski dostęp), druga możliwość to pęknięte zaczepy od silniczków otwierających i nawiewy w kabinie. Dostęp pod kierownicą, nad pedałem gazu, trzeba zdjąć małą osłonkę.
Odsyłam na stronę
www.924.pl. Tam znajdziesz dużo więcej o przedniosilnikowcach, zwłaszcza 924 i 944.