Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.03.2025, 8:42 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 278
Nr klubowicza: 584
Z perspektywy czasu mam wrażenie że czyszczenie zawieszenia nie ma sensu. Po 10000km było usyfione wszystkim z drogi , teraz mam 25000km i nie widać, że było czyszczone. Chyba, że dasz jakiś środek konserwujący i będziesz go zmywał raz na rok i nakładał nowy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2025, 10:02 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 719
No nie wiem - mam 4 letnie Audi R8 z 10kkm przebiegu i jak zajrzę pod spód samochodu, to dalej wygląda jak fabrycznie nowe auto.

Myślę, że po 35 latach należy się 911 porządne spa. Wymieniłem już amortyzatory ze sprężynami, tarcze, klocki, wężyki, koła, teraz wymienimy elementy gumowe w zawieszeniu i dajemy wszystko do wymiany / czyszczenia / ocynku - auto ma być znowu jak nowe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2025, 17:18 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 278
Nr klubowicza: 584
Może jeździsz po czystych drogach. Szkielkowane aluminium brudzi się po dotknięciu brudną ręką


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2025, 20:32 

Dołączył: 19.09.2012
Posty: 247
Kiedyś w W123 diesel pokrywę zaworów sodowałem. Powierzchnia jest znacznie gładsza i łatwiej doczyścić niż po szkiełkowaniu. Ale też trzeba uważać z dotykaniem łapami


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.06.2025, 23:55 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 719
Mały update. Projekt stanął przez:

- brak O-ringów uszczelniających do cylindrów 3.8L (zamówione w styczniu w Porsche, miały być w lutym, przyszły pod koniec maja);
- przepustnicę, która utknęła na 6 tygodni w Cargraphicu; okazało się, że wysyłają je do podwykonawcy na rozwiercenie, ale dopiero gdy zbierze im się zestaw 3 szt. Jeżeli ktoś będzie montował kit z Cargraphica, w którego skład wchodzi rozwiercenie przepustnicy, to lepiej od razu założyć, że nie będzie to od ręki tylko potrwa kilka tygodni - ja czekałem 6 tyg;
- głowice, które zaległy w Dziak Motorsport.

O-ringi już są, przepustnica wróciła, a Dziak podobno w tym tygodniu zorganizował deficytowy beryl na gniazda zaworowe ... więc jest szansa, że po 5 miesiącach ruszymy do przodu.

Obrazek

Miałem nadzieje, że auto będzie gotowe najdalej na Air|Water, ale widzę, że będę musiał pojechać czerwonym 964 C2.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.08.2025, 11:33 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 719
Zdjęcia z prac przy głowicach. Zrobiony:

- porting CNC
- większe zawory dolotowe i wydechowe
- trzonki 8mm
- berylowe gniazda
- zaspawane dolne żebra (tak się robi, aby w tym miejscu głowice nie pękały)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.08.2025, 12:56 

Dołączył: 17.01.2009
Posty: 235
Elberoth napisał(a):
Zdjęcia z prac przy głowicach. Zrobiony:

- porting CNC
- większe zawory dolotowe i wydechowe
- trzonki 8mm
- berylowe gniazda
- zaspawane dolne żebra (tak się robi, aby w tym miejscu głowice nie pękały)

Zdjecia nie dzialaja


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.08.2025, 23:44 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 719
Zdjęcia:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.08.2025, 23:49 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 719
Nie zrobili mi w Dziaku zdjęcia ze spawania żeberek radiatora, ale poglądowo wygląda to tak na na tym zdjęciu (nie moja głowica):

Obrazek
Obrazek

Głowice się spawa, aby w tym miejscu nie pękały. Ot taki amerykański patent.

A tak wygląda zaspawana głowica po splanowaniu góry i boku:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.08.2025, 23:54 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 719
Obrazek

Nowy cylinder 3.8L - widać po średnicy komory spalania w głowicy, o ile cylindry/tłoki 3.8L są większe od OE 3.6L.

Obrazek

Cylinder Capricorn 3.8L (po lewej) vs OE Porsche 3.6L (po prawej):

Obrazek

A tu odwrotnie - Capricorn 3.8L po prawej:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.08.2025, 23:59 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 719
Teraz trzeba uzbroić głowice w nowe większe zawory, sprężynki i zamki (wszystko od Schricka).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.08.2025, 9:18 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 217
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
Będzie grubo.
Fajny projekt!




_________________

Przemek
Jest 911 G-model Sahara Beige '74 | Było 40 years of 911 No. 0719 '04


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP