|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
waldi
|
Napisane: 19.02.2019, 15:02 |
|
Dołączył: 15.10.2013 Posty: 408 Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
|
Jakim olejem zalać silnik 968. Przebieg 180 tyś. Jak często wymienia się olej w skrzyni?
_________________
993 cabrio 968 cabrio 911 sc (weissach edition) 991 Carrera 4S Cayenne (ostatnie V8 diesla) Były: Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 19.02.2019, 15:55 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
Waldi ja do 944S2 leje Shell Helix 10W40.
Odnośnie oleju w skrzyni na 924.pl jest coś takiego;
'The factory service manual calls for the transmission fluid to be changed every 60,000 miles. There's always been a lot of discussion about what type of transaxle fluid to use in the 944 transaxle. The factory shop manual calls for hypoid transmission oil SAE 75 W 90 to API Class GL5 or MIL-L 2105 B, or SAE 80 to API Class GL or MIL-L 2105" i dalej "Better, but more expensive alternatives to the standard transmission oil (IMHO) are Redline Synthetic MTL, Swepco 201, or Mobil 1 75W/90 gear oil. There was some discussion several years ago with regards to Mobil 1 gear oil attacking bronze synchros. However, there's never been anything to my knowledge to support that. Regardless of which of these three you choose, you'll probably notice a marked improvement in transmission shifting and noise, especially when the transaxle is cold."
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 19.02.2019, 16:22 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Mobil sugeruje 0W-40, widziałem też 5W-40 i 10W-40. Może niech wypowie się jakiś praktyk, np. właściciel 968 (np. Lepacz, Mata) albo Michał928 czy Rafał Dusza?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 19.02.2019, 17:30 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Obstawiam silnikowy Mobil 5W50 FS X1 Olej do skrzyni to pewnie Pentosin, ale nie wiem który.
|
|
Góra |
|
waldi
|
Napisane: 19.02.2019, 18:57 |
|
Dołączył: 15.10.2013 Posty: 408 Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
|
Bardziej zależy mi na tym czy syntetyk czy semi i klasie lepkości. W PC oferują Classic Motoroil 10W60 oraz 20W50. Nigdy nie lałem czegoś takiego i i nie mam doświadczenia z dość egzotycznym silnikiem 968.
_________________
993 cabrio 968 cabrio 911 sc (weissach edition) 991 Carrera 4S Cayenne (ostatnie V8 diesla) Były: Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 19.02.2019, 19:15 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Te oleje wg mnie tylko jeśli zamierzasz jeździć tym naprawdę ostro. Albo do wiatraka. A wiesz co było do tej pory?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 19.02.2019, 19:34 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Na mój gust to każdy będzie OK, byle markowy. Czy to shell 10w40 (też kiedyś używałem w 944 i 964) (semisyntetyk) Czy Porsche Classic 10w60 lub 20w50 Czy Mobil 1 5w50 (full syntetyk, ten akurat leje do każdej benzynówki pod domem, i do wołów i do prosiąt - unifikacja!)
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 19.02.2019, 19:55 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
968 chyba trochę za nowa konstrukcja silnika na 20W50... Poza tym nie masz tam przelotu ponad 300.000 km
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
waldi
|
Napisane: 19.02.2019, 20:41 |
|
Dołączył: 15.10.2013 Posty: 408 Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
|
Skoro tak to wleje chyba 5W50 , nie wiem co tam było i kiedy było wymieniane podobnie jak rozrząd. A propos forum 924.pl czy jest może na naszym forum ktoś kto pomógł by mi w rejestracji? Od dłuższego czasu oczekuje odpowiedzi na maila i nic.
_________________
993 cabrio 968 cabrio 911 sc (weissach edition) 991 Carrera 4S Cayenne (ostatnie V8 diesla) Były: Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 19.02.2019, 20:47 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Halo halo Ciachu! Wołają Cię Waldek, wyślę Ci na maila namiary na Ciacha i na Pilatusa, adminów 924.pl Myślę, że szybko pomogą Ci z rejestracją.
|
|
Góra |
|
waldi
|
Napisane: 19.02.2019, 22:40 |
|
Dołączył: 15.10.2013 Posty: 408 Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
|
_________________
993 cabrio 968 cabrio 911 sc (weissach edition) 991 Carrera 4S Cayenne (ostatnie V8 diesla) Były: Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 19.02.2019, 23:47 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
PC Centrum powinno Ci raczej polecić 10W50 - taki Porsche teraz olej dedykowało do transaxli. Ja bym zalał Mobil 1 5W50, bo będzie o wiele przystępniejszy cenowo. Tylko źródło dobre wybierz. Link do allegro - jak dużo złego można zrobić wystawiając jedną aukcję... Ten olej jest dla mnie kompletnie nieznany jeżeli chodzi o markę, natomiast lepkość bardziej do mojego diesla, choć Cayenne w VR6 benzynie takie właśnie zaleca (C30). W dieslach też. Ciekawe jak by to załatwiło silnik w 964
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 19.02.2019, 23:54 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Waldi, jeśli nie wiesz co tam było, nie wiesz kiedy było wymieniane, to zalej silnik 10/40 (tak, półsyntetyk !) i wymień po 1-2 tyś.km. Zalej wtedy 5/40, 5/50. Będziesz wtedy miał przepłukany silnik, w łagodnym procesie, a nie agresywną chemią jaka jest w syntetyku czy innych "dodatkach". No i po tym przebiegu będziesz miał pierwszy ogląd na temat zużycia czy wycieków, co ułatwi pózniejsze decyzje. No i NIE Allegro !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 19.02.2019, 23:57 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
waldi napisał(a): .... nie wiem co tam było i kiedy było wymieniane podobnie jak rozrząd.... Temat rozrządu w tym silniku to koniecznie do dopilnowania !
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 20.02.2019, 0:29 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
mata70, eeee tam, wymyślasz Będzie chodził nawet bez podpiętego ciśnienia oleju pewnie a i nawet podawanie zewnętrznego ciśnienia na napinacz (przy ustawianiu rozrządu) to też jakieś wymysły domorosłych specjalistów
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
waldi
|
Napisane: 20.02.2019, 12:43 |
|
Dołączył: 15.10.2013 Posty: 408 Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
|
Piotrze bardzo dobry pomysł, tak zrobię. Chociaż o samochód generalnie ktoś dbał, wiele części świeżo wymienionych , silnik suchy więc i olej pewnie dobry( tylko jaki?) ale wymienić trzeba podobnie jak rozrząd. Jedyny wyciek jest oleju do wspomagania ale nie z maglownicy tyko gdzieś wyżej, tak jakby przewód , zbiorniczek. Miał ktoś taki przypadek?
_________________
993 cabrio 968 cabrio 911 sc (weissach edition) 991 Carrera 4S Cayenne (ostatnie V8 diesla) Były: Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 20.02.2019, 15:46 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Waldek Sprawdź przewód poniżej zbiorniczka (rozumiem, że mówisz o płynie wspomagania). Lubią się kruszyć przy obejmach/opaskach zaciskowych na łączeniach po tylu latach i puszczają. W zeszłym sezonie miałem na wiosnę wyciek w swoim i wymieniałem przewód. Dostępne bez problemu w ASO. Pozdrawiam serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
waldi
|
Napisane: 20.02.2019, 21:27 |
|
Dołączył: 15.10.2013 Posty: 408 Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
|
Dzięki Michał za podpowiedź muszę jutro zadzwonić do warsztatu i zasugerować im ten przewód.
_________________
993 cabrio 968 cabrio 911 sc (weissach edition) 991 Carrera 4S Cayenne (ostatnie V8 diesla) Były: Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|