Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Porsche 968
PostNapisane: 18.03.2010, 1:07 

Dołączył: 29.12.2009
Posty: 126
Mam kilka pytań odnośnie 968. Przede wszystkim, na co zwracać uwagę przy kupnie, wyborze konkretnego egzemplarza? Ile powinno kosztować 968 w dobrym stanie? Co myślicie o tym? I jak wygląda sytuacja z dostępnością mechanizmu różnicowego z blokadą do tego modelu? Wiem, że występowała jako opcja, ale jest dość mało egzemplarzy w nią wyposażonych. Jak 968 się sprawuje w codziennej jeździe? Ile wynoszą przybliżone koszty eksploatacji? Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.03.2010, 11:04 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Mój znajomy będzie sprzedawał 968 Cabrio kupione od Komancza rok temu. Stan super, przebieg koło 70 tys. km, ściągany ze Szwajcarii. Miał z tyłu jakąś przygodę, ale nic strasznego. Kolor taki błękit wpadający w lila.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.03.2010, 11:24 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
wit007 napisał(a):
Mój znajomy będzie sprzedawał 968 Cabrio kupione od Komancza rok temu. Stan super, przebieg koło 70 tys. km, ściągany ze Szwajcarii. Miał z tyłu jakąś przygodę, ale nic strasznego. Kolor taki błękit wpadacy w lila.

Wrzuć proszę jakieś zdjęcia. A jaka cena?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.03.2010, 11:27 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Poproszę kumpla o zdjęcia i cenę, może jeszcze dziś wrzucę.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.03.2010, 18:10 

Dołączył: 1.12.2007
Posty: 477
Bardzo ciekawy pojazd w nienagannym stanie (opinia na kwiecień zeszłego roku :P )

Zarzucam poglądowe zdjęcia z ExoticCars Track Day :D

http://img101.imageshack.us/img101/3145/968v.jpg
http://img535.imageshack.us/img535/9826/9688.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.03.2010, 18:14 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
A komancz chyba mial jeszcze jakies coupe dostepne niedawno? Trzebaby zapytac, moze cos jeszcze ma.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.03.2010, 18:20 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
porsche napisał(a):
Bardzo ciekawy pojazd w nienagannym stanie (opinia na kwiecień zeszłego roku :P )


Dzięki. To właśnie to auto. Myślę że jest w stanie niepogorszonym ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.03.2010, 19:46 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
porsche napisał(a):
Bardzo ciekawy pojazd w nienagannym stanie (opinia na kwiecień zeszłego roku :P )

Zarzucam poglądowe zdjęcia z ExoticCars Track Day :D

http://img101.imageshack.us/img101/3145/968v.jpg
http://img535.imageshack.us/img535/9826/9688.jpg
Przy okazji zdjec jest potwierdzenie dzialajacej szpery, :D




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.03.2010, 23:12 

Dołączył: 29.12.2009
Posty: 126
Cabrio nie szukam, w grę wchodzi tylko coupe. Ale na razie są to luźnie rozważania, chciałbym zaczerpnąć trochę wiedzy o modelu. Pytania z pierwszego posta są nadal aktualne.
Z tego co wiem, 968 nie miało faceliftingu, ale mogę się mylić. Czy było w jakiś sposób modyfikowane w trakcie produkcji??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.03.2010, 0:08 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Bardzo ciekawy model.
968 produkowane bylo (jako następca 944) dość krótko 92-95.
Większych modyfikacji nie przechodziło.

PS. Wielką rzadkością jest model TurboS produkowany przez rok, w ilości 11 sztuk. :P


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.03.2010, 0:14 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
w sumie przód wygląda jak protoplasta 993.
to znaczy że 968 jest fajne?! :D chyba tak.

z drugiej strony w 993 zbeszczeszczono postawione światła.. czyli że nie?! :D
to już nie wiem.
wygląda nice. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.03.2010, 7:57 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
z ciekawostek pierwszy prototyp 968 z 88 roku miał jeszcze przód od 944.
produkowac zaczeli od 91. jeśli chodzi o wersje, to ja słyszałem o kilku: Sport (tylko dla UK), Club Sport, Exclusive, Turbo S (wspomniany wyżej), Turbo RS (337/350ps i 1200kg )... bardzo fajne auto :)

edit: dorzucam parę fotek turbo rs


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.03.2010, 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Igor napisał(a):
z ciekawostek pierwszy prototyp 968 z 88 roku miał jeszcze przód od 944.


A skąd takie informacje masz?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.03.2010, 21:19 

Dołączył: 29.12.2009
Posty: 126
Ja jestem zainteresowany bardziej pod względem realnego kupna, więc Turbo S nie wchodzi w grę :) Podejrzewam, że nie tylko pieniądze stanowiłyby problem, skoro jest ich 11, to znaleźć kogoś, kto chce sprzedać to już problem. Zapewne wszystkie w rękach kolekcjonerów. Chociaż na mobile.eu jest jeden egzemplarz, ciekawe czy oryginał.
Tak się spodziewałem, że 968 nie przechodziło modyfikacji. Ale we wnętrzu zauważyłem jedną rzecz, niektóre egzemplarze mają analogowy zegarek pod radiem, inne nie. Od czego to zależy? Również regulacja elektrycznych foteli się różni, w niektórych są trzy "kółka" przy fotelu kierowcy, w innych tylko dwa. Jakie mogą być różnice w wyposażeniu niewidocznym gołym okiem? Z tego co wiem klima występowała jako opcja, ale większość została w nią wyposażona, ale ludzie często piszą w ogłoszeniach, że jest klima automatyczna, czy to możliwe? No i jak wygląda sprawa z blokadą dyfra?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.03.2010, 21:36 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 73
Wilson napisał(a):
Również regulacja elektrycznych foteli się różni, w niektórych są trzy "kółka" przy fotelu kierowcy, w innych tylko dwa.

Mogło być tak, że trzeci przełącznik był do jakichś opcjonalnych (lub z bogatszych wersji) foteli i obsługiwał podparcie lędźwiowe.
To jednak tylko moje przypuszczenie, bo nigdy nie widziałem 968.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.03.2010, 21:41 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
kwestia opcji w egzemplarzu. jesli szukasz ze szperą poluj na model z opcją m220, tak samo z fotelami i innymi rzeczami.

Qbak: kiedyś na jednej ze stron znalazłem mnóstwo takich ciekawostek.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.03.2010, 21:47 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
tak z ciekawostek: kto wie co to za model (prototyp)?
podpowiem, że miało mieć v8, a projekt został porzucony w 1993...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.03.2010, 22:14 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
989. Czyli protoplasta Panamery można powiedzieć. Z silnikiem V8 faktycznie.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.03.2010, 23:16 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Wilson:
Zegarek analogowy to chyba standardowe wyposażenie każdego 968. Był on montowany u dołu, po prawej stronie centralnego panelu (pod radiem).
Natomiast u góry, pośrodku deski rozdzielczej jest ciekłokrystaliczny wyświetlacz temperatury zewnętrznej. W nowszych 944 w tym miejscu był zegarek cyfrowy (analogowego brak). Przypuszczam (ale nie mam 100% pewności), że w 968, które nie mają analogowego zegarka, ktoś podmienił wyświetlacz temperatury na zegarek cyfrowy z 944 ;)

Sterowanie fotelami: 2 czterofunkcyjne kółka to chyba minimum (fotel przód/tył, góra/dół, oparcie przód/tył i regulacja pochylenia całego fotela przód/tył). Trzecie kółko to chyba rzeczywiście podparcie lędźwiowe?

Utrzymanie - auto wg powszechnych opinii jest bardzo niezawodne, i o ile było eksploatowane z głową, to można na nie liczyć nawet podczas użytkowania na codzień.
Silnik jest trwały, choć bardziej skomplikowany w budowie od jednostek 3.0 w 944S2 (Vario Cam). Trzeba dbać o poprawne ustawienie rozrządu, regularną wymianę łańcuszka wałków rozrządu. Pamiętać o dwumasowym kole zamachowym.
Choć jesłi trafisz na szczególnie pechowy egzemplarz to sprawa może być bardzo dołująca. Ceny poszczególnych podzespołów głównych (blok, tłoki, wałki, napinacze) są bardzo duże, dostępność słaba. W razie poważnej awarii wielu podzespołów korzystniej jest rozejrzeć się za sprawnym, kompletnym, używanym (koszt od 10 tys w górę).
Kosztowne są też części typowo eksploatacyjne:
pompa wody - co najmniej 200EUR (regeneracja niefabryczna - 200zł), sprzęgło kompletne - 700-1000EUR.

Jeśli chcesz mieć koniecznie szperę to kupuj tylko auto ze skrzynią, która ją już posiada! Dokładanie szpery do skrzyni, w której jej pierwotnie nie było jest chyba możliwe, ale bardzo skomplikowane, kosztowne i ryzykowne. Lepiej oda razu kompletną skrzynię z LSD (cena ~5 tys PLN i rośnie...).

Istotny jest też stan karoserii., Z racji unikalności auta i niewielkiej liczby wyprodukowanych egzemplarzy koszty części blacharskich są ekstremalnie wysokie! Poza tym ciężko dostać takie duperele jak części oświetlenia czy lusterka. Również konstrukcja tylnej klaposzyby jest odmienna niż w 924/944.

Ceny aut - w zeszłym roku kształtowały się na poziomie 30-40 tys zł.
W tym roku ofert jest o wiele mniej, ale i popyt też nie jest jakiś nienasycony ;)

Podsumowując - auto naprawdę warte polecenia, bardzo dopracowane i dające wiele przyjemności z jazdy.
Ale jeśli boisz się, że wpadniesz na minę, która wpędzi Cię w koszty to może warto rozważyć wybór 944S2. Protoplasta 98 jest równie niezawodny, może nieco gorzej wyposażony, ale nieco tańszy w eksploatacji i łatwiej o części do niego ;)
Cena też jest odpowiednio niższa (w zeszłym sezonie nawet 2 - krotnie niższa :shock: - 18-19 tys. za auta naprawdę warte polecenia).

Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.03.2010, 0:47 

Dołączył: 29.12.2009
Posty: 126
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź:) 944 rozważam, ale bardziej podoba mi się 968 ze względu na przednie światła :) Z tego co piszesz, to koszty eksploatacji nie wyglądają tragicznie. Co do szpery; auto ściągałbym z zagranicy, tam zdarzają się okazje za 5-6000euro, ale raczej bez blokady, znalazłem tylko jeden egzemplarz wyposażony w nią, za chyba 15-16000euro, wg mnie za dużo jak na to auto, a kupić tańsze i dołożyć do niego skrzynie biegów i szpere za ok. 6000zł to się opłaca. No ale wolałbym kupić auto już seryjnie z tym, co chcę mieć, jeżeli jest taka możliwość. Wracając do tego zegarka, to już chyba wiem o co chodzi. Club Sporty go nie mają.
A co do ceny auta, to realne jest znalezienie zadbanego, ładnego egzemplarza z blokadą dyfra, klimą i skórą za 8-10 000euro?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum