Autor |
Wiadomość |
Wilson
|
Napisane: 18.03.2010, 1:07 |
|
Dołączył: 29.12.2009 Posty: 126
|
Mam kilka pytań odnośnie 968. Przede wszystkim, na co zwracać uwagę przy kupnie, wyborze konkretnego egzemplarza? Ile powinno kosztować 968 w dobrym stanie? Co myślicie o tym? I jak wygląda sytuacja z dostępnością mechanizmu różnicowego z blokadą do tego modelu? Wiem, że występowała jako opcja, ale jest dość mało egzemplarzy w nią wyposażonych. Jak 968 się sprawuje w codziennej jeździe? Ile wynoszą przybliżone koszty eksploatacji? Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 18.03.2010, 11:04 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Mój znajomy będzie sprzedawał 968 Cabrio kupione od Komancza rok temu. Stan super, przebieg koło 70 tys. km, ściągany ze Szwajcarii. Miał z tyłu jakąś przygodę, ale nic strasznego. Kolor taki błękit wpadający w lila.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 18.03.2010, 11:24 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
wit007 napisał(a): Mój znajomy będzie sprzedawał 968 Cabrio kupione od Komancza rok temu. Stan super, przebieg koło 70 tys. km, ściągany ze Szwajcarii. Miał z tyłu jakąś przygodę, ale nic strasznego. Kolor taki błękit wpadacy w lila.
Wrzuć proszę jakieś zdjęcia. A jaka cena?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 18.03.2010, 11:27 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Poproszę kumpla o zdjęcia i cenę, może jeszcze dziś wrzucę.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
porsche
|
Napisane: 18.03.2010, 18:10 |
|
Dołączył: 1.12.2007 Posty: 477
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 18.03.2010, 18:14 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
A komancz chyba mial jeszcze jakies coupe dostepne niedawno? Trzebaby zapytac, moze cos jeszcze ma.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 18.03.2010, 18:20 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
porsche napisał(a): Bardzo ciekawy pojazd w nienagannym stanie (opinia na kwiecień zeszłego roku )
Dzięki. To właśnie to auto. Myślę że jest w stanie niepogorszonym
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 18.03.2010, 19:46 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
|
Góra |
|
Wilson
|
Napisane: 18.03.2010, 23:12 |
|
Dołączył: 29.12.2009 Posty: 126
|
Cabrio nie szukam, w grę wchodzi tylko coupe. Ale na razie są to luźnie rozważania, chciałbym zaczerpnąć trochę wiedzy o modelu. Pytania z pierwszego posta są nadal aktualne.
Z tego co wiem, 968 nie miało faceliftingu, ale mogę się mylić. Czy było w jakiś sposób modyfikowane w trakcie produkcji??
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 19.03.2010, 0:08 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Bardzo ciekawy model.
968 produkowane bylo (jako następca 944) dość krótko 92-95.
Większych modyfikacji nie przechodziło.
PS. Wielką rzadkością jest model TurboS produkowany przez rok, w ilości 11 sztuk.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
pit
|
Napisane: 19.03.2010, 0:14 |
|
Dołączył: 25.11.2009 Posty: 678
|
w sumie przód wygląda jak protoplasta 993.
to znaczy że 968 jest fajne?! chyba tak.
z drugiej strony w 993 zbeszczeszczono postawione światła.. czyli że nie?!
to już nie wiem.
wygląda nice.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 19.03.2010, 7:57 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
z ciekawostek pierwszy prototyp 968 z 88 roku miał jeszcze przód od 944.
produkowac zaczeli od 91. jeśli chodzi o wersje, to ja słyszałem o kilku: Sport (tylko dla UK), Club Sport, Exclusive, Turbo S (wspomniany wyżej), Turbo RS (337/350ps i 1200kg )... bardzo fajne auto
edit: dorzucam parę fotek turbo rs
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 19.03.2010, 13:49 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Igor napisał(a): z ciekawostek pierwszy prototyp 968 z 88 roku miał jeszcze przód od 944.
A skąd takie informacje masz?
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Wilson
|
Napisane: 19.03.2010, 21:19 |
|
Dołączył: 29.12.2009 Posty: 126
|
Ja jestem zainteresowany bardziej pod względem realnego kupna, więc Turbo S nie wchodzi w grę Podejrzewam, że nie tylko pieniądze stanowiłyby problem, skoro jest ich 11, to znaleźć kogoś, kto chce sprzedać to już problem. Zapewne wszystkie w rękach kolekcjonerów. Chociaż na mobile.eu jest jeden egzemplarz, ciekawe czy oryginał.
Tak się spodziewałem, że 968 nie przechodziło modyfikacji. Ale we wnętrzu zauważyłem jedną rzecz, niektóre egzemplarze mają analogowy zegarek pod radiem, inne nie. Od czego to zależy? Również regulacja elektrycznych foteli się różni, w niektórych są trzy "kółka" przy fotelu kierowcy, w innych tylko dwa. Jakie mogą być różnice w wyposażeniu niewidocznym gołym okiem? Z tego co wiem klima występowała jako opcja, ale większość została w nią wyposażona, ale ludzie często piszą w ogłoszeniach, że jest klima automatyczna, czy to możliwe? No i jak wygląda sprawa z blokadą dyfra?
|
|
Góra |
|
Rico
|
Napisane: 19.03.2010, 21:36 |
|
Dołączył: 25.11.2009 Posty: 73
|
Wilson napisał(a): Również regulacja elektrycznych foteli się różni, w niektórych są trzy "kółka" przy fotelu kierowcy, w innych tylko dwa.
Mogło być tak, że trzeci przełącznik był do jakichś opcjonalnych (lub z bogatszych wersji) foteli i obsługiwał podparcie lędźwiowe.
To jednak tylko moje przypuszczenie, bo nigdy nie widziałem 968.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 19.03.2010, 21:41 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
kwestia opcji w egzemplarzu. jesli szukasz ze szperą poluj na model z opcją m220, tak samo z fotelami i innymi rzeczami.
Qbak: kiedyś na jednej ze stron znalazłem mnóstwo takich ciekawostek.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 19.03.2010, 21:47 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
tak z ciekawostek: kto wie co to za model (prototyp)?
podpowiem, że miało mieć v8, a projekt został porzucony w 1993...
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 19.03.2010, 22:14 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
989. Czyli protoplasta Panamery można powiedzieć. Z silnikiem V8 faktycznie.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 19.03.2010, 23:16 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Wilson:
Zegarek analogowy to chyba standardowe wyposażenie każdego 968. Był on montowany u dołu, po prawej stronie centralnego panelu (pod radiem).
Natomiast u góry, pośrodku deski rozdzielczej jest ciekłokrystaliczny wyświetlacz temperatury zewnętrznej. W nowszych 944 w tym miejscu był zegarek cyfrowy (analogowego brak). Przypuszczam (ale nie mam 100% pewności), że w 968, które nie mają analogowego zegarka, ktoś podmienił wyświetlacz temperatury na zegarek cyfrowy z 944
Sterowanie fotelami: 2 czterofunkcyjne kółka to chyba minimum (fotel przód/tył, góra/dół, oparcie przód/tył i regulacja pochylenia całego fotela przód/tył). Trzecie kółko to chyba rzeczywiście podparcie lędźwiowe?
Utrzymanie - auto wg powszechnych opinii jest bardzo niezawodne, i o ile było eksploatowane z głową, to można na nie liczyć nawet podczas użytkowania na codzień.
Silnik jest trwały, choć bardziej skomplikowany w budowie od jednostek 3.0 w 944S2 (Vario Cam). Trzeba dbać o poprawne ustawienie rozrządu, regularną wymianę łańcuszka wałków rozrządu. Pamiętać o dwumasowym kole zamachowym.
Choć jesłi trafisz na szczególnie pechowy egzemplarz to sprawa może być bardzo dołująca. Ceny poszczególnych podzespołów głównych (blok, tłoki, wałki, napinacze) są bardzo duże, dostępność słaba. W razie poważnej awarii wielu podzespołów korzystniej jest rozejrzeć się za sprawnym, kompletnym, używanym (koszt od 10 tys w górę).
Kosztowne są też części typowo eksploatacyjne:
pompa wody - co najmniej 200EUR (regeneracja niefabryczna - 200zł), sprzęgło kompletne - 700-1000EUR.
Jeśli chcesz mieć koniecznie szperę to kupuj tylko auto ze skrzynią, która ją już posiada! Dokładanie szpery do skrzyni, w której jej pierwotnie nie było jest chyba możliwe, ale bardzo skomplikowane, kosztowne i ryzykowne. Lepiej oda razu kompletną skrzynię z LSD (cena ~5 tys PLN i rośnie...).
Istotny jest też stan karoserii., Z racji unikalności auta i niewielkiej liczby wyprodukowanych egzemplarzy koszty części blacharskich są ekstremalnie wysokie! Poza tym ciężko dostać takie duperele jak części oświetlenia czy lusterka. Również konstrukcja tylnej klaposzyby jest odmienna niż w 924/944.
Ceny aut - w zeszłym roku kształtowały się na poziomie 30-40 tys zł.
W tym roku ofert jest o wiele mniej, ale i popyt też nie jest jakiś nienasycony
Podsumowując - auto naprawdę warte polecenia, bardzo dopracowane i dające wiele przyjemności z jazdy.
Ale jeśli boisz się, że wpadniesz na minę, która wpędzi Cię w koszty to może warto rozważyć wybór 944S2. Protoplasta 98 jest równie niezawodny, może nieco gorzej wyposażony, ale nieco tańszy w eksploatacji i łatwiej o części do niego
Cena też jest odpowiednio niższa (w zeszłym sezonie nawet 2 - krotnie niższa - 18-19 tys. za auta naprawdę warte polecenia).
Powodzenia!
|
|
Góra |
|
Wilson
|
Napisane: 20.03.2010, 0:47 |
|
Dołączył: 29.12.2009 Posty: 126
|
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź:) 944 rozważam, ale bardziej podoba mi się 968 ze względu na przednie światła Z tego co piszesz, to koszty eksploatacji nie wyglądają tragicznie. Co do szpery; auto ściągałbym z zagranicy, tam zdarzają się okazje za 5-6000euro, ale raczej bez blokady, znalazłem tylko jeden egzemplarz wyposażony w nią, za chyba 15-16000euro, wg mnie za dużo jak na to auto, a kupić tańsze i dołożyć do niego skrzynie biegów i szpere za ok. 6000zł to się opłaca. No ale wolałbym kupić auto już seryjnie z tym, co chcę mieć, jeżeli jest taka możliwość. Wracając do tego zegarka, to już chyba wiem o co chodzi. Club Sporty go nie mają.
A co do ceny auta, to realne jest znalezienie zadbanego, ładnego egzemplarza z blokadą dyfra, klimą i skórą za 8-10 000euro?
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|