Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 7.05.2018, 23:46 

Dołączył: 7.05.2018
Posty: 6
Cześć wszystkim,
przymierzam się do kupna 997 i względu na to iż jest to mój pierwszy Porsche i nie należę jeszcze do top 0.1% mam strach przed wpadką.

Budżet: >45000
Wygląd: Black on black

Myślałem o zwykłym 997 coupe w wersji bazowej i byłem już gotów ruszyć po samochód, gdy się naczytałem że silniki 3.8 przed liftem mogą mieć problemy i ludzie odradzają kupna. Że wersja bez S jest dużo gorsza niż bez S. Że lepiej kupić po lifcie niż przed. Że lepiej Turbo niż bez. Że lepiej gt2 niż zwykłe turbo.. Że lepiej carrera GT niż 997... tak się za każdym razem kończył tok myślenia po przeczytaniu for, więc zadecydowałem by samemu się was zapytać i prosić o waszą pomoc.

Plan początkowy był, by za jakieś ~32 - 35 000 zacząć przygodę z Porsche, ale jak wspominałem nagle się wystraszyłem bo był to model przed liftem, silnik 3.8 i nie było S.

Moje pytania:
- Jakie jest ryzyko że kupię samochód przed lifted / po lifcie że silnik się rozwali?
- czy przebiegi powyżej 125000km są dopuszczalne? Czy Porsche 3.6 / 3.8 przy regularnym serwisowaniu pojedzie 200 - 300 tysięcy kilometrów bez rozwalenia silnika? Które kombinacja ma najmniejsze / największe prawdopodobieństwo że się coś stanie?
- Czy silniki w wersji "X", czyli modeli 997 po lifcie są jedyną "bezpieczną" opcją?
- Czy silnik 3.8 rzeczywiście jest taki zły?
- Czy warto dopłacić do wersji S?
- Lepiej wybrać 2wd czy wersje 4wd?
- Czy ten pasek przy wersji 4wd pomiędzy tylnymi światłami jest tylko w wersji poliftowej?
- warto się zastanawiać nad importem z Japonii czy bezpieczniej kupić takiego który jeździł w UE?
- na co koniecznie zwrócić uwagę przy zakupie 997?
- Który silnik w wersji przedlift / polift?

Jest mnóstwo tych pytań, jeszcze więcej w mojej głowie, ale dziękuję wam z góry za każdą konstruktywną odpowiedź.

Pozdrawiam,
D>

Kilka ogłoszeń na którymi się zastanawiałem:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=253999616&categories=SportsCar&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=200000&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=e5a68d88-e38d-787c-99e9-ddc20148e4ba

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=260388669&categories=SportsCar&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=200000&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=e5a68d88-e38d-787c-99e9-ddc20148e4ba

Na granicy budżetu:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=258057866&categories=SportsCar&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=200000&minFirstRegistrationDate=2009&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=658b2ea6-43c8-e51b-ca35-b794aeb94ba4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 11:42 

Dołączył: 26.10.2015
Posty: 69
Temat wałkowany milion razy. Sam miałem taki dylemat
Czy warto dopłacać do S albo czterołapa to nikt za Ciebie nie zdecyduje. Tam samo możesz pytać czy warto szukać ze sportchrono albo w pełnej skórze, sam musisz na to wpaść a jeśli szukasz sugestii to przynajmniej napisz jak samochód chcesz użytkować.

Silnik 3.8 występuje tylko w modelu S(przed i po lift) więc nie mogło być 3.8 bez S. Starszy silnik 3.8 ma jedno wadliwe rozwiązanie dotyczące łożyska i tutaj pytanie czy i kiedy walnie jest zawsze otwarte. Widziałem kilka opcji tuningu tego łożyska ale czy to działa trudno stwierdzić.Na pewno jest to najbardziej ryzykowana opcja a w razie awarii koszty są spore. Pozostałe wersje są w miarę bezpieczne.

Uwagę należy zwrócić na to co w reszcie samochodów czyli blacharka, wycieki itd. W przedliftach warto też kamerką w silnik zajrzeć a co byś nie kupował sprawdź czy silnik nie był przekręcony jeśli będzie to manual. Najprościej zlecić przegląd przed zakupowy komuś kto te samochody serwisuje. Chcesz ciągnąć z Niemiec to masz dużo mniejsze szanse na trafienie na odpicowany złom niż w kraju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 14:13 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Z 997.1 na pewno bezpieczniej 3.6. Z poliftów bez znaczenia. Czerwony pas z tyłu jest tylko w poliftach. Do Twoich preferencji idealnie pasuje 997.2 Black Edition. Tyle że jest tylko bez S




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 14:30 

Dołączył: 8.05.2018
Posty: 6
Dołączę się do Kolegi tematu, żeby nie robić bałaganu. Porsche przedliftowe odradzam, bo w przypadku S to tykająca bomba (silnik), a zwykła Carrera to golas na śmiesznych malutkich tarczach. Chciałbym zapytać czy z budżetem 225 tys zł brutto jestem w stanie kupić uczciwe dobre 997.2 z PDK z europy/polski? Tutaj znalazłem takie ciekawe za 215k polski salon, ładnie wygląda, ładne wyposażenie tylko bardzo boli, że od handlarza :(

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 0d2e378d17

Czy na forum znajduje się właściciel tego samochodu, lub czy któryś z Kolegów planuje sprzedaż swojego 997.2?

Edit: Pytanie mam: w którym roku był lifting? Bo wyczytałem, że w 2009, a tutaj mamy 997.2 mimo, że rocznik 2008. Jestem zmieszany...

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... zNO5i.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 16:36 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Lifting był pod koniec 2008, tak ze może być spokojnie 2008 rok.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 16:42 

Dołączył: 7.03.2015
Posty: 186
Cytuj:
Tutaj znalazłem takie ciekawe za 215k polski salon, ładnie wygląda, ładne wyposażenie tylko bardzo boli, że od handlarza :(

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 0d2e378d17


To jest chyba ogłoszenie wirtualnego auta, bo wisi już z rok. Poza tym na forum były opisywane historie niektórych kupujących z tą firmą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 18:15 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Niebieski za 199 brzmi już całkiem OK. Umawiaj się do PCW na przegląd i jak będzie w porządku to bierz. Polift, i to S, za mniej niż 200k to wciąż rzadkość. Ten jest bez faktury, stąd pewnie dość rozsądnie skalkulowana cena.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 20:21 

Dołączył: 7.05.2018
Posty: 6
Dziękuję za wasze odpowiedzi.

Czyli jedyna uwaga jeżeli chodzi o awaryjność to że w 997.1 tylko 3.6 a w 997.2 bez znaczenia?

Jeszcze mam takie ogólene pytanie dot. wzrostu. Czy mając około 1.9m mogę mieć większy problem jeżeli chodzi o miejsce (nogi / głową)?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 20:24 

Dołączył: 10.05.2016
Posty: 245
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nr klubowicza: 514
może zainteresuje Cię moja oferta, na razie wystawiona tylko na forum.
911-carrera-4s-997-2-t18400.html

dawidaloca napisał(a):
Cześć wszystkim,
przymierzam się do kupna 997 i względu na to iż jest to mój pierwszy Porsche i nie należę jeszcze do top 0.1% mam strach przed wpadką.

Budżet: >45000
Wygląd: Black on black

Myślałem o zwykłym 997 coupe w wersji bazowej i byłem już gotów ruszyć po samochód, gdy się naczytałem że silniki 3.8 przed liftem mogą mieć problemy i ludzie odradzają kupna. Że wersja bez S jest dużo gorsza niż bez S. Że lepiej kupić po lifcie niż przed. Że lepiej Turbo niż bez. Że lepiej gt2 niż zwykłe turbo.. Że lepiej carrera GT niż 997... tak się za każdym razem kończył tok myślenia po przeczytaniu for, więc zadecydowałem by samemu się was zapytać i prosić o waszą pomoc.

Plan początkowy był, by za jakieś ~32 - 35 000 zacząć przygodę z Porsche, ale jak wspominałem nagle się wystraszyłem bo był to model przed liftem, silnik 3.8 i nie było S.

Moje pytania:
- Jakie jest ryzyko że kupię samochód przed lifted / po lifcie że silnik się rozwali?
- czy przebiegi powyżej 125000km są dopuszczalne? Czy Porsche 3.6 / 3.8 przy regularnym serwisowaniu pojedzie 200 - 300 tysięcy kilometrów bez rozwalenia silnika? Które kombinacja ma najmniejsze / największe prawdopodobieństwo że się coś stanie?
- Czy silniki w wersji "X", czyli modeli 997 po lifcie są jedyną "bezpieczną" opcją?
- Czy silnik 3.8 rzeczywiście jest taki zły?
- Czy warto dopłacić do wersji S?
- Lepiej wybrać 2wd czy wersje 4wd?
- Czy ten pasek przy wersji 4wd pomiędzy tylnymi światłami jest tylko w wersji poliftowej?
- warto się zastanawiać nad importem z Japonii czy bezpieczniej kupić takiego który jeździł w UE?
- na co koniecznie zwrócić uwagę przy zakupie 997?
- Który silnik w wersji przedlift / polift?

Jest mnóstwo tych pytań, jeszcze więcej w mojej głowie, ale dziękuję wam z góry za każdą konstruktywną odpowiedź.

Pozdrawiam,
D>

Kilka ogłoszeń na którymi się zastanawiałem:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=253999616&categories=SportsCar&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=200000&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=e5a68d88-e38d-787c-99e9-ddc20148e4ba

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=260388669&categories=SportsCar&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=200000&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=e5a68d88-e38d-787c-99e9-ddc20148e4ba

Na granicy budżetu:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=258057866&categories=SportsCar&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=200000&minFirstRegistrationDate=2009&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=658b2ea6-43c8-e51b-ca35-b794aeb94ba4




_________________

in: 718; 991.2; Macan
out: 997.2 4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 21:22 

Dołączył: 7.05.2018
Posty: 6
Cześć Enzo,
jest piękne ale nie moje kolory :(

Musi być koniecznie czarne i idealnie czarne wnętrze.

Przy przeglądaniu właśnie modeli 4s poliftowych zauważyłem że jakoś nie wszystkie mają ten pasek pomiędzy tylnymi światłami. Mylę się, jest od pewnego rocznika czy jakaś specjalna wersja czy źle spojrzałem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 21:25 

Dołączył: 10.05.2016
Posty: 245
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nr klubowicza: 514
dawidaloca napisał(a):
Cześć Enzo,
jest piękne ale nie moje kolory :(

Musi być koniecznie czarne i idealnie czarne wnętrze.

Przy przeglądaniu właśnie modeli 4s poliftowych zauważyłem że jakoś nie wszystkie mają ten pasek pomiędzy tylnymi światłami. Mylę się, jest od pewnego rocznika czy jakaś specjalna wersja czy źle spojrzałem?


Ok, każdy ma swoje upodobania :)
Z tego co wiem wszystkie 4S po lifcie mają ten czerwony pasek pomiędzy tylnymi światłami :idea:




_________________

in: 718; 991.2; Macan
out: 997.2 4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 21:47 

Dołączył: 8.05.2018
Posty: 6
Pasek przed liftem byl opcja ale tylko w autach z napedem na 4 kola. Nie wiem jak po lifcie, byc moze jest tak jak kolega mowi i kazda 4s polift miala.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2018, 9:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2303
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
dawidaloca napisał(a):
...Jeszcze mam takie ogólene pytanie dot. wzrostu. Czy mając około 1.9m mogę mieć większy problem jeżeli chodzi o miejsce (nogi / głową)?


Cześć
Niżsi w 911 mają lepiej ;)
Ale w 997 da się wytrzymać :)
Ja mam 193 cm nie jest może jakoś super wygodnie, ale da się zmieścić nawet z dzieciakiem z tyłu.




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2018, 9:50 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
WojciechBerlowski napisał(a):
Pasek przed liftem byl opcja ale tylko w autach z napedem na 4 kola. Nie wiem jak po lifcie, byc moze jest tak jak kolega mowi i kazda 4s polift miala.


Niestety się mylisz. Przedliftowe 997 nie miało paska w żadnej wersji, nawet w opcji. Poliftowe mają standardowo pasek w wersji 4/4S




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2018, 13:33 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
WojciechBerlowski napisał(a):
Dołączę się do Kolegi tematu, żeby nie robić bałaganu. Porsche przedliftowe odradzam, bo w przypadku S to tykająca bomba (silnik), a zwykła Carrera to golas na śmiesznych malutkich tarczach.


Faktycznie standardowe hamulce są słabe, ale to można łatwo zmienić. Ja mam 997.1 Carrera 4 z 2008 roku, dobrze wyposażoną (sport chrono, skóry, PSE z wydechami Eisenmann, navi, itd.) z hamulcami z wersji S/4S (czerwone zaciski, większe tarcze) oraz z lampami LED i auto wygląda i jeździ świetnie.

Sam oceń: https://goo.gl/photos/aZe27qnZaoebjzU17 (niektóre zdjęcia ze standardowymi wydechami jeszcze).




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2018, 13:57 

Dołączył: 7.05.2018
Posty: 6
Jest piękne ❤️ Nie myślisz czasem o sprzedaży?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2018, 15:29 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
dawidaloca napisał(a):
Jest piękne ❤️ Nie myślisz czasem o sprzedaży?


Zastanawiam się cały czas :) pewnie sprzedam, ale kłopot z tym, że nie wiem na co zmienić, hehe. Decyzja zapadnie zapewne w ciągu miesiąca. Jak jesteś zainteresowany to napisz do mnie wiadomość na priv to pogadamy o szczegółach.

PS. Mam 190 cm i bez problemu przejechałem 7500 km po Europie w ciągu 2 tygodni :)




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2018, 20:26 

Dołączył: 7.05.2018
Posty: 6
Wysłałem wiadomość. Gdyby ktoś z forum ma na sprzedaż 997.1 3.6 lub 997.2 3.6 lub 3.8 na sprzedaż proszę śmiało o link lub informacje dot. samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum