|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
dawidaloca
|
Napisane: 7.05.2018, 23:46 |
|
Dołączył: 7.05.2018 Posty: 6
|
Cześć wszystkim, przymierzam się do kupna 997 i względu na to iż jest to mój pierwszy Porsche i nie należę jeszcze do top 0.1% mam strach przed wpadką. Budżet: >45000 Wygląd: Black on black Myślałem o zwykłym 997 coupe w wersji bazowej i byłem już gotów ruszyć po samochód, gdy się naczytałem że silniki 3.8 przed liftem mogą mieć problemy i ludzie odradzają kupna. Że wersja bez S jest dużo gorsza niż bez S. Że lepiej kupić po lifcie niż przed. Że lepiej Turbo niż bez. Że lepiej gt2 niż zwykłe turbo.. Że lepiej carrera GT niż 997... tak się za każdym razem kończył tok myślenia po przeczytaniu for, więc zadecydowałem by samemu się was zapytać i prosić o waszą pomoc. Plan początkowy był, by za jakieś ~32 - 35 000 zacząć przygodę z Porsche, ale jak wspominałem nagle się wystraszyłem bo był to model przed liftem, silnik 3.8 i nie było S. Moje pytania: - Jakie jest ryzyko że kupię samochód przed lifted / po lifcie że silnik się rozwali? - czy przebiegi powyżej 125000km są dopuszczalne? Czy Porsche 3.6 / 3.8 przy regularnym serwisowaniu pojedzie 200 - 300 tysięcy kilometrów bez rozwalenia silnika? Które kombinacja ma najmniejsze / największe prawdopodobieństwo że się coś stanie? - Czy silniki w wersji "X", czyli modeli 997 po lifcie są jedyną "bezpieczną" opcją? - Czy silnik 3.8 rzeczywiście jest taki zły? - Czy warto dopłacić do wersji S? - Lepiej wybrać 2wd czy wersje 4wd? - Czy ten pasek przy wersji 4wd pomiędzy tylnymi światłami jest tylko w wersji poliftowej? - warto się zastanawiać nad importem z Japonii czy bezpieczniej kupić takiego który jeździł w UE? - na co koniecznie zwrócić uwagę przy zakupie 997? - Który silnik w wersji przedlift / polift? Jest mnóstwo tych pytań, jeszcze więcej w mojej głowie, ale dziękuję wam z góry za każdą konstruktywną odpowiedź. Pozdrawiam, D> Kilka ogłoszeń na którymi się zastanawiałem: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=253999616&categories=SportsCar&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=200000&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=e5a68d88-e38d-787c-99e9-ddc20148e4bahttps://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=260388669&categories=SportsCar&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=200000&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=e5a68d88-e38d-787c-99e9-ddc20148e4baNa granicy budżetu: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=258057866&categories=SportsCar&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=200000&minFirstRegistrationDate=2009&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=658b2ea6-43c8-e51b-ca35-b794aeb94ba4
|
|
Góra |
|
Wodnik
|
Napisane: 8.05.2018, 11:42 |
|
Dołączył: 26.10.2015 Posty: 69
|
Temat wałkowany milion razy. Sam miałem taki dylemat Czy warto dopłacać do S albo czterołapa to nikt za Ciebie nie zdecyduje. Tam samo możesz pytać czy warto szukać ze sportchrono albo w pełnej skórze, sam musisz na to wpaść a jeśli szukasz sugestii to przynajmniej napisz jak samochód chcesz użytkować.
Silnik 3.8 występuje tylko w modelu S(przed i po lift) więc nie mogło być 3.8 bez S. Starszy silnik 3.8 ma jedno wadliwe rozwiązanie dotyczące łożyska i tutaj pytanie czy i kiedy walnie jest zawsze otwarte. Widziałem kilka opcji tuningu tego łożyska ale czy to działa trudno stwierdzić.Na pewno jest to najbardziej ryzykowana opcja a w razie awarii koszty są spore. Pozostałe wersje są w miarę bezpieczne.
Uwagę należy zwrócić na to co w reszcie samochodów czyli blacharka, wycieki itd. W przedliftach warto też kamerką w silnik zajrzeć a co byś nie kupował sprawdź czy silnik nie był przekręcony jeśli będzie to manual. Najprościej zlecić przegląd przed zakupowy komuś kto te samochody serwisuje. Chcesz ciągnąć z Niemiec to masz dużo mniejsze szanse na trafienie na odpicowany złom niż w kraju.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 8.05.2018, 14:13 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Z 997.1 na pewno bezpieczniej 3.6. Z poliftów bez znaczenia. Czerwony pas z tyłu jest tylko w poliftach. Do Twoich preferencji idealnie pasuje 997.2 Black Edition. Tyle że jest tylko bez S
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
WojciechBerlowski
|
Napisane: 8.05.2018, 14:30 |
|
Dołączył: 8.05.2018 Posty: 6
|
Dołączę się do Kolegi tematu, żeby nie robić bałaganu. Porsche przedliftowe odradzam, bo w przypadku S to tykająca bomba (silnik), a zwykła Carrera to golas na śmiesznych malutkich tarczach. Chciałbym zapytać czy z budżetem 225 tys zł brutto jestem w stanie kupić uczciwe dobre 997.2 z PDK z europy/polski? Tutaj znalazłem takie ciekawe za 215k polski salon, ładnie wygląda, ładne wyposażenie tylko bardzo boli, że od handlarza https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 0d2e378d17Czy na forum znajduje się właściciel tego samochodu, lub czy któryś z Kolegów planuje sprzedaż swojego 997.2? Edit: Pytanie mam: w którym roku był lifting? Bo wyczytałem, że w 2009, a tutaj mamy 997.2 mimo, że rocznik 2008. Jestem zmieszany... https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... zNO5i.html
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 8.05.2018, 16:36 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Lifting był pod koniec 2008, tak ze może być spokojnie 2008 rok.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
sebkub
|
Napisane: 8.05.2018, 16:42 |
|
Dołączył: 7.03.2015 Posty: 186
|
Cytuj: Tutaj znalazłem takie ciekawe za 215k polski salon, ładnie wygląda, ładne wyposażenie tylko bardzo boli, że od handlarza https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 0d2e378d17 To jest chyba ogłoszenie wirtualnego auta, bo wisi już z rok. Poza tym na forum były opisywane historie niektórych kupujących z tą firmą.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 8.05.2018, 18:15 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Niebieski za 199 brzmi już całkiem OK. Umawiaj się do PCW na przegląd i jak będzie w porządku to bierz. Polift, i to S, za mniej niż 200k to wciąż rzadkość. Ten jest bez faktury, stąd pewnie dość rozsądnie skalkulowana cena.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
dawidaloca
|
Napisane: 8.05.2018, 20:21 |
|
Dołączył: 7.05.2018 Posty: 6
|
Dziękuję za wasze odpowiedzi.
Czyli jedyna uwaga jeżeli chodzi o awaryjność to że w 997.1 tylko 3.6 a w 997.2 bez znaczenia?
Jeszcze mam takie ogólene pytanie dot. wzrostu. Czy mając około 1.9m mogę mieć większy problem jeżeli chodzi o miejsce (nogi / głową)?
|
|
Góra |
|
enzoMK
|
Napisane: 8.05.2018, 20:24 |
|
Dołączył: 10.05.2016 Posty: 245 Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nr klubowicza: 514
|
może zainteresuje Cię moja oferta, na razie wystawiona tylko na forum. 911-carrera-4s-997-2-t18400.htmldawidaloca napisał(a): Cześć wszystkim, przymierzam się do kupna 997 i względu na to iż jest to mój pierwszy Porsche i nie należę jeszcze do top 0.1% mam strach przed wpadką. Budżet: >45000 Wygląd: Black on black Myślałem o zwykłym 997 coupe w wersji bazowej i byłem już gotów ruszyć po samochód, gdy się naczytałem że silniki 3.8 przed liftem mogą mieć problemy i ludzie odradzają kupna. Że wersja bez S jest dużo gorsza niż bez S. Że lepiej kupić po lifcie niż przed. Że lepiej Turbo niż bez. Że lepiej gt2 niż zwykłe turbo.. Że lepiej carrera GT niż 997... tak się za każdym razem kończył tok myślenia po przeczytaniu for, więc zadecydowałem by samemu się was zapytać i prosić o waszą pomoc. Plan początkowy był, by za jakieś ~32 - 35 000 zacząć przygodę z Porsche, ale jak wspominałem nagle się wystraszyłem bo był to model przed liftem, silnik 3.8 i nie było S. Moje pytania: - Jakie jest ryzyko że kupię samochód przed lifted / po lifcie że silnik się rozwali? - czy przebiegi powyżej 125000km są dopuszczalne? Czy Porsche 3.6 / 3.8 przy regularnym serwisowaniu pojedzie 200 - 300 tysięcy kilometrów bez rozwalenia silnika? Które kombinacja ma najmniejsze / największe prawdopodobieństwo że się coś stanie? - Czy silniki w wersji "X", czyli modeli 997 po lifcie są jedyną "bezpieczną" opcją? - Czy silnik 3.8 rzeczywiście jest taki zły? - Czy warto dopłacić do wersji S? - Lepiej wybrać 2wd czy wersje 4wd? - Czy ten pasek przy wersji 4wd pomiędzy tylnymi światłami jest tylko w wersji poliftowej? - warto się zastanawiać nad importem z Japonii czy bezpieczniej kupić takiego który jeździł w UE? - na co koniecznie zwrócić uwagę przy zakupie 997? - Który silnik w wersji przedlift / polift? Jest mnóstwo tych pytań, jeszcze więcej w mojej głowie, ale dziękuję wam z góry za każdą konstruktywną odpowiedź. Pozdrawiam, D> Kilka ogłoszeń na którymi się zastanawiałem: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=253999616&categories=SportsCar&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=200000&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=e5a68d88-e38d-787c-99e9-ddc20148e4bahttps://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=260388669&categories=SportsCar&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=200000&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=e5a68d88-e38d-787c-99e9-ddc20148e4baNa granicy budżetu: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=258057866&categories=SportsCar&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=200000&minFirstRegistrationDate=2009&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=658b2ea6-43c8-e51b-ca35-b794aeb94ba4
_________________
in: 718; 991.2; Macan out: 997.2 4S
|
|
Góra |
|
dawidaloca
|
Napisane: 8.05.2018, 21:22 |
|
Dołączył: 7.05.2018 Posty: 6
|
Cześć Enzo, jest piękne ale nie moje kolory Musi być koniecznie czarne i idealnie czarne wnętrze. Przy przeglądaniu właśnie modeli 4s poliftowych zauważyłem że jakoś nie wszystkie mają ten pasek pomiędzy tylnymi światłami. Mylę się, jest od pewnego rocznika czy jakaś specjalna wersja czy źle spojrzałem?
|
|
Góra |
|
enzoMK
|
Napisane: 8.05.2018, 21:25 |
|
Dołączył: 10.05.2016 Posty: 245 Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nr klubowicza: 514
|
dawidaloca napisał(a): Cześć Enzo, jest piękne ale nie moje kolory Musi być koniecznie czarne i idealnie czarne wnętrze. Przy przeglądaniu właśnie modeli 4s poliftowych zauważyłem że jakoś nie wszystkie mają ten pasek pomiędzy tylnymi światłami. Mylę się, jest od pewnego rocznika czy jakaś specjalna wersja czy źle spojrzałem? Ok, każdy ma swoje upodobania Z tego co wiem wszystkie 4S po lifcie mają ten czerwony pasek pomiędzy tylnymi światłami
_________________
in: 718; 991.2; Macan out: 997.2 4S
|
|
Góra |
|
WojciechBerlowski
|
Napisane: 8.05.2018, 21:47 |
|
Dołączył: 8.05.2018 Posty: 6
|
Pasek przed liftem byl opcja ale tylko w autach z napedem na 4 kola. Nie wiem jak po lifcie, byc moze jest tak jak kolega mowi i kazda 4s polift miala.
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 9.05.2018, 9:38 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2303 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
dawidaloca napisał(a): ...Jeszcze mam takie ogólene pytanie dot. wzrostu. Czy mając około 1.9m mogę mieć większy problem jeżeli chodzi o miejsce (nogi / głową)? Cześć Niżsi w 911 mają lepiej Ale w 997 da się wytrzymać Ja mam 193 cm nie jest może jakoś super wygodnie, ale da się zmieścić nawet z dzieciakiem z tyłu.
_________________ PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510 Tomek
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 9.05.2018, 9:50 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
WojciechBerlowski napisał(a): Pasek przed liftem byl opcja ale tylko w autach z napedem na 4 kola. Nie wiem jak po lifcie, byc moze jest tak jak kolega mowi i kazda 4s polift miala. Niestety się mylisz. Przedliftowe 997 nie miało paska w żadnej wersji, nawet w opcji. Poliftowe mają standardowo pasek w wersji 4/4S
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Don_Tomas
|
Napisane: 9.05.2018, 13:33 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 1047 Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
|
WojciechBerlowski napisał(a): Dołączę się do Kolegi tematu, żeby nie robić bałaganu. Porsche przedliftowe odradzam, bo w przypadku S to tykająca bomba (silnik), a zwykła Carrera to golas na śmiesznych malutkich tarczach. Faktycznie standardowe hamulce są słabe, ale to można łatwo zmienić. Ja mam 997.1 Carrera 4 z 2008 roku, dobrze wyposażoną (sport chrono, skóry, PSE z wydechami Eisenmann, navi, itd.) z hamulcami z wersji S/4S (czerwone zaciski, większe tarcze) oraz z lampami LED i auto wygląda i jeździ świetnie. Sam oceń: https://goo.gl/photos/aZe27qnZaoebjzU17 (niektóre zdjęcia ze standardowymi wydechami jeszcze).
_________________ Pozdrawiam, Tomas Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, MacanByło: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster Sprzedam: 924 turboPraca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów
|
|
Góra |
|
dawidaloca
|
Napisane: 9.05.2018, 13:57 |
|
Dołączył: 7.05.2018 Posty: 6
|
Jest piękne ❤️ Nie myślisz czasem o sprzedaży?
|
|
Góra |
|
Don_Tomas
|
Napisane: 9.05.2018, 15:29 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 1047 Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
|
dawidaloca napisał(a): Jest piękne ❤️ Nie myślisz czasem o sprzedaży? Zastanawiam się cały czas pewnie sprzedam, ale kłopot z tym, że nie wiem na co zmienić, hehe. Decyzja zapadnie zapewne w ciągu miesiąca. Jak jesteś zainteresowany to napisz do mnie wiadomość na priv to pogadamy o szczegółach. PS. Mam 190 cm i bez problemu przejechałem 7500 km po Europie w ciągu 2 tygodni
_________________ Pozdrawiam, Tomas Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, MacanByło: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster Sprzedam: 924 turboPraca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów
|
|
Góra |
|
dawidaloca
|
Napisane: 9.05.2018, 20:26 |
|
Dołączył: 7.05.2018 Posty: 6
|
Wysłałem wiadomość. Gdyby ktoś z forum ma na sprzedaż 997.1 3.6 lub 997.2 3.6 lub 3.8 na sprzedaż proszę śmiało o link lub informacje dot. samochodu.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|