Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.05.2015, 15:44 

Dołączył: 1.05.2015
Posty: 5
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Posiadam od paru dni cayenna 3.2 vr6 i jak odpalam na zimnym to silnik nierówno pracuje i słychać stuki. Po ok minucie - dwóch stuki i nierówna praca ustają i w zasadzie auto zachowuje się normalnie. Nie wyświetla żadnych błędów. Wiem, że ten temat już się pojawiał kilka razy ale nigdzie nie znalazłem konkretnej informacji co jest przyczyną takiej pracy silnika i jak temu zaradzić bo to chyba nie jest normalne.
Bardzo proszę o jakieś wskazówki i sprawdzone informacje - trochę mnie to stresuje, to moje pierwsze w życiu porsche i odrazu takie rzeczy...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.05.2015, 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jesteś kolejną osobą które ma 3,6 w Cayenne i ma takie "problem".
Mało jest w ogóle 3,6 i dlatego niedokładnie znamy temat tego silnika
na forum, ale wygląda to na typowe zachowanie tego silnika. Zwykle
odsyłam takie osoby jak Ty na fora grupy VAG, bo w końcu taki sam
(dokładnie?) silnik jest w innych autach. Wygląda na to, że tam mają
ten sam problem. Ja bym się nie bał i cieszył się z jazdy. Pewnie
z racji prowadzonej działalności jesteś troszkę przewrażliwiony? :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2015, 8:34 

Dołączył: 27.03.2015
Posty: 42
Ja posiadam cayenna 3.6 FSI, silnik grupy vw.
u mnie problem jest taki że na zimnym silniku samchód bez gazu jedzie normalnie dam mu trochę gazu zaczyna przerywać ,trwa to kilka sekund po czym zaczyna jechać normalnie .... na ciepłym silniku ,silnik pracuje normalnie i wszysko idzie oki ,,, ostatnio były wymienione świece i tak się zastanawiam czy to niema coś współnego...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.05.2015, 9:39 

Dołączył: 4.12.2014
Posty: 48
Tak czytam i czytam - i moze nalzealoby na poczatek ustalic o jakim silniku rozmawiamy.

Silnik 3,2 montowny w cayenne z wczesnych lat pordukcji to jednostka R32 VW z 4 zaworami na cylinder. Jest to pochodna popolarnej VR6 z tym ze VR6 to raczej nazwa pasujaca do silników VW o pojemnościach 2,8 oraz 2,9 i 2 zaworach na cylinder.

Silnik 3,6 FSI to juz zdecydowanie nowasza jednostak - i to nie o niej mowa.


Posiadam Cayenne 3,2 ( R32) z 2004 roku. Stuki o kotrych mowi kolega moga pochodzic od zuzytych elementów rozrządu silnika. TO najczestrza dodlegliwosc.Po uruchomieniu silnika zanim olej wypleni wszystkie napinacze wyciagniety lancych lyb zyzyte kola grzechoczą w silniku.

DOdatkowo dodam ze elementy rozrzadu ( łańcuchy , kola zębata są takie same dla silnika 3,2 R32, VR6 2,8 oraz 2,9, jak rownie 2,3 V5 - wsyztskie grupy VW)

Koszt czeci rozrządu ~ 800 pln ( VW/Febi) 1700pln za 1 szt Variatora.( wystepuja 2szt)

Robocizna 2000 warsztat znajacy sie na rzeczy do 4500 serwis VW, W serwisie Porsche Poznań to kwota 3500 pln

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.05.2015, 9:42 

Dołączył: 4.12.2014
Posty: 48
wojolmk3 napisał(a):
Tak czytam i czytam - i moze nalezaloby na poczatek ustalic o jakim silniku rozmawiamy.

Silnik 3,2 montowny w cayenne z wczesnych lat pordukcji to jednostka R32 VW z 4 zaworami na cylinder. Jest to pochodna popolarnej VR6 z tym ze VR6 to raczej nazwa pasujaca do silników VW o pojemnościach 2,8 oraz 2,9 i 2 zaworach na cylinder.

Silnik 3,6 FSI to juz zdecydowanie nowasza jednostak - i to nie o niej mowa.


Posiadam Cayenne 3,2 ( R32) z 2004 roku. Stuki o ktorych mowi kolega moga pochodzic od zuzytych elementów rozrządu silnika. To najczestrza dodlegliwosc.Po uruchomieniu silnika zanim olej wypleni wszystkie napinacze wyciagniety lancuch lub zuzyte kola grzechoczą w silniku.

Dodatkowo dodam ze elementy rozrzadu ( łańcuchy , kola zębata są takie same dla silnika 3,2 R32, VR6 2,8 oraz 2,9, jak rownie 2,3 V5 - wszystkie grupy VW)

Koszt czeci rozrządu ~ 800 pln ( VW/Febi) 1700pln za 1 szt Variatora.( wystepuja 2szt)

Robocizna 2000 warsztat znajacy sie na rzeczy do 4500 serwis VW, W serwisie Porsche Poznań to kwota 3500 pln

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.05.2015, 14:29 

Dołączył: 8.05.2015
Posty: 2
Jaki przebieg w tej kajence? Zastanawiam się nad zakupem podobnej jednostki i nie wiem co zaraz trzeba będzie wymieniac'


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum