Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.10.2021, 15:32 

Dołączył: 21.09.2019
Posty: 28
Dzień dobry!

Czy są tu może właściciele Taycana?
Czy możecie się podzielić opiniami jak to auto fingiojije u Was na co dzień?
Skąd moje pytanie, na co dzień posiadam Skodę Superb w wersji L&K i przy wczorajszym serwisie w ASO dostałem do zabawy maksymalnie wyposażoną Skodę Enyaq. Jeździłem wcześniej elektrykami, ale w tym wypadku w końcu byłem mile zaskoczony - auto z krwi i kości i to normalnej wielkości, a nie pokroju i3 czy citygo.
Przygoda z tym autem dała mi poważnie do myślenia - czy przy obecnych cenach paliw nie przerzucić się na elektryka (robię około 100kkm rocznie). Niestety to co mnie zwaliło z nóg to cena tego auta, a mianowicie 289k PLN - kogoś ostro powaliło po głowie jeśli tyle oczekuje za auto wykonane zdecydowanie gorzej niż pięcioletni Superb. Pierwsze różnice to podszybia, od czoła auta w enyaqu jest najtańszy trzeszczący i twardy plastik gdzie superb ma miękka piankę imitującą skórę.
Patrząc na ceny taycanow dochodzę do wniosku, że dokładając 120k zł, mozemy mieć już Porsche - wiem, że to spora różnica w kwocie, lecz jeśli standard wyposażenia będzie zdecydowanie wyższy to dlaczego nie dopłacić (szczególnie, że sami się rozwijamy i dążymy do tego żeby się otaczać czymś lepszym).
Osobiście planowałem jeździć superbem na co dzień i od święta podróżować boxem, lecz nie oszukujmy się - nie będę miał na to czasu, więc myślę o Porsche jako daily.
Jak u Was wygląda sytuacja z taycanem jako codzienne wozidło, jak wygląda sprawa z akumulatorami i zuzyciem wnętrza?
Skoda daje 180-200kkm gwarancji, a potem radź sobie sam co mnie odpycha od tej firmy.
Ps, prąd będę miał prawie za darmo z farmy fotowoltaicznej.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2021, 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Nie jestem co prawda właścicielem Taycana ale miałem przyjemność go potestować.
Jakość materiałów w środku była pierwsza liga.

Napisałeś o wadach Skody... i przyczepiłeś się pianki pod szybą ?
Nie dam sobie ręki uciąć co jest w tym miejscu w Taycanie, bo nie dotykałem, ale ogólne wrażanie było bardzo ok. !

Jeśli masz budżet i tani prąd do zasilania tego oraz nie zniechęcają Cię ew. dłuższe podróże (ładowanie w długiej trasie może być uciążliwe czasowo i wcale nie tańsze od paliwa) to bierz !
Który ? Najlepiej przejedź się Porsche, wówczas raczej nie będziesz chciał wrócić do Skody.... (choć akurat ja Skodą nie jeździłem, za to ostatnio przetestowałem VW iD4 i... też mi się spodobał) :wink:




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2021, 16:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
https://youtu.be/-uCsRXAd-Ck
znowu ja...
chronologicznie - Taycanem miałem przyjemność pojeździć po torze już w roku 2019. Teraz wpadła robótka i pojeździłem trochę tras po Polsce. Kontakt z nim spowodował zakup elektryka na codzień.
Zarówno Turbo S i 4S (BMW i3 - opowieść na inną historię)
Taycan Turbo S rozwala system. 9 sec do 200.... ale i ceną
Zwykły taycan to 400 000 zł z doposażeniem za 50 000 zł - koniecznie bateria Performance i ....A wiem gdzie stoi dobrze wyposażony za poniżej 500 K
mamy auto z zasięgiem 400 km. I .. rzeczywiście tyle robi w rozsądnej eksploatacji. Czyli jazda do 120 km/h. Osiągi, technologia, wykończenie. Auto jest bajeczne. Rozmiar między 911, a Panamerą.
CX 0,22. Czuć trochę wagę 2,2 tony ale cóż.
Właśnie dziś otworzył się kolejny pkt IONITY w PL gdzie pół godziny ładujesz zdechlaka do 100%.
Sieć GreenWay jest już na prawdę spoko




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2021, 17:02 

Dołączył: 21.09.2019
Posty: 28
Miałem najwyższą wersję enyaq i elementy pod szybą czołową są gorszej jakości, niż plastiki zaraz przy stopach kierowcy w superbie.
Prąd do ładowania będzie z budynku, który generuje zużycie na poziomie 20k PLN miesięcznie, więc dodatkowy Taycan na wallboxie dużo nie zmieni, a musiałbym zweryfikować opcję dostawienia ładowarki z prawdziwego zdarzenia (potencjalni klienci mojego sklepu mogliby ładować swoje auta podczas pobytu na zakupach).
W tym momencie wydaję na Superba blisko 100 tysięcy rocznie (liczymy koszt paliwa, ubezpieczenia, olejów itd). Powiedzcie mi tylko jak wygląda przegląd takiego Taycana, w skodzie padła informacja, że koszta eksploatacji w postaci płynów i filtrów są o 80% mniejsze, niż w przypadku aut spalinowych.
Dodatkowo jak wygląda zużycie akumulatorów z upływem czasu?

Jedyny Taycan jaki by mnie interesował to podstawowa 4ka z doposażeniem typu long range, bose itp.
Ps, czy macie informacje nt. Jazdy testowej, ale przez całą dobę? Czy Porsche w ogóle udostępnia auta w taki sposób? Jak zastanawiałem się nad superbem to przeszedł mi przez myśl Lexus, lecz ich skreśliłem, gdyż takiej opcji nie mieli.
Przez godzinę czy dwie przyjemnie się jeździ takim autem, ale najbardziej to chciałbym sprawdzić czy w ogóle ma to sens przy mojej codzienności.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2021, 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Na pewno robisz 100k km rocznie i chcesz elektryka? To wychodzi w okolicach 450km dziennie. Ja robię 150km dziennie i mniej więcej 1/3 Twojego rocznego przebiegu. Pod tym kątem to chyba nie jest dobry pomysł, ale poprawcie mnie jeżeli coś się zmieniło w kwestii zasięgów aut elektrycznych.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2021, 22:01 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Uważam, że elektryk to bardzo dobre auto na kręcenie się po mieście i małe trasy, takie do 50 km, a dzienny przebieg nie przekroczy 200km. Nie trzeba na początku uważać na to, by nie przekraczać obrotów, czekać aż się nagrzeje, potem nie trzeba chłodzić turbin, krótkie trasy i szybkie wyłączanie silnika nie robi na nim wrażenia. Można jeżdzić bus pasami, same zalety. Ale nie wyobrażąm sobie go jako auta w trasy, gdzie trzeba przejechać np z Krakowa do Gdańska i tego samego dnia wrócić. Albo trzeba przejechać np 520 km ciągiem autostradą, to było by bardzo męczące i stresujące. W takim przypadku to tylko diesel, no może benzyna.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2021, 22:10 

Dołączył: 21.09.2019
Posty: 28
W sumie to trochę za bardzo spojrzałem na codzienność. Przed świętami będę miał osobę odciążającą mnie w pracy, więc po zakupie auta zakładam przebiegi 50km trasa - 100km miasto - 50km trasa (i tak w dni powszednie). Z górką wyjdzie około 70kkm rocznie - nie jest to mało, ale mniej niż obecnie.
Jedyne co mnie obecnie martwi to jak to zniosą akumulatory, codziennie ładowanie od prawie 0 do 100%.
Wiem, że był kiedyś przykład przedstawiciela handlowego z USA, który do tego celu zakupił Teslę i była to jedna z najlepszych decyzji z uwagi na darmowe ładowanie i praktycznie bezobsługowy przegląd.
Ps. Na dalsze trasy zawsze mogę zamienić się z kimś z rodziny i dam im swojego elektryka na rzecz jakiejś spalinowki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.10.2021, 11:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
No proszę jak to koło historii zatoczyło po ponad 120 latach krąg i Porsche wraca do prądu :) ciekawe jak długo w 1900 roku ładowało się auto? ;)

http://samochodyelektryczne.org/lohner-porsche.htm


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum