|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
BT
|
Napisane: 29.03.2017, 15:59 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Tytuł trochę prowokacyjny. Czy wiecie, dlaczego Porsche z powodzeniem startuje w Le Mans?
Ano dlatego, że chce i może. Odpowiedź na to, dlaczego chce, znamy - historia, legenda, tradycja, ambicje, itp. A dlaczego może?
Dlatego, że ma świetne wyniki finansowe, które oczywiście po części wynikają z sukcesów w motorsporcie. A 2016 był rekordowym rokiem dla Porsche AG (bez zagłębiania się w zbytnie szczegóły):
- sprzedaż wzrosła do 22,3 miliardów euro - zysk operacyjny wzrósł o 14% do 3,9 mld euro - to oznacza 17% rentowność operacyjną sprzedaży, jeden z najwyższych wskaźników wśród producentów samochodów - wzrost zatrudnienia o 13% do prawie 28 tys. pracowników - i 237,778 sprzedanych samochodów, czyli wzrost o 6% rok do roku
Na ostateczny zysk miały również wpływ wyniki z innych działalności (np. finansowo-inwestycyjnej), ale najważniejsze jest to, że nasza ulubiona marka ma się dobrze i może finansować swój dalszy rozwój. A wiecie, ile z tego zawdzięcza "dostawczakom" Cayenne i Macan?
Otóż w tych 238 tys. sprzedanych egzemplarzy, aż 95 tys. (40%) stanowił Macan, a kolejne 70 tys. (30%) Cayenne. Nie krzywmy się więc tak bardzo na te "nietypowe" i "nieprawdziwe" Porsche, bo po pierwsze to nieprawda, że są nieprawdziwe, a po drugie dzięki nim możemy oglądać coraz fajniejsze samochody wyścigowe i sportowe rodem z Weissach i Zuffenhausen.
Oby tak dalej!
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Daniel
|
Napisane: 29.03.2017, 22:07 |
|
Dołączył: 2.11.2012 Posty: 38
|
A orientujesz się może, jaki procent zysku operacyjnego generują poszczególne modele? Lub jaką średnią marżę osiąga Porsche na modelach Macan / Cayenne / Panamera / 911 / Boxster+Cayman? Ciekawy jestem, czy w wartościach bezwzględnych przypadających na poszczególne modele również są to tak duże dysproporcje, czy może różnice się zacierają?
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 29.03.2017, 23:23 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Takich szczegółów nie publikują.
Po raz kolejny Chiny były największym rynkiem dla Porsche - sprzedali na tym rynku 65 tys. nowych samochodów w 2016. W USA 10 tys. mniej...
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 29.03.2017, 23:34 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3742 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Gdzieś wyczytałem, że średnio na jednym modelu Porsche zarabia równowartość nowego golfa na czysto, ma jedną z najwyższych zyskowności na aucie.
_________________
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 29.03.2017, 23:46 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
DK napisał(a): Gdzieś wyczytałem, że średnio na jednym modelu Porsche zarabia równowartość nowego golfa na czysto, ma jedną z najwyższych zyskowności na aucie. 2,6 mld euro zysku netto / 238 tys. sprzedanych samochodów = 11 tys. euro zysku netto na samochód. Dzięki temu Porsche może wydawać 2,2 mld euro na badania i rozwój (B+R) rocznie.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 30.03.2017, 15:14 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1650 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Od dawna wiadomo, że gdyby nie ciężarówki zwane również autobusami Porsche już by nie było... Z 911, Caymanów i Boxsterów żyć się niestety nie da. Trzeba więc tolerować resztę rodziny...
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|