|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tunix
|
Napisane: 30.11.2024, 17:39 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1036
|
Czy jest tu ktoś, kto posiada lub miał okazję jeździć tym autem? Ostatnio chodzi mi po głowie i chciałbym podpytać o kilka rzeczy.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 30.11.2024, 17:56 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5191 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Jest jedno w klubie, stacjonuje w Wawie.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
cukin
|
Napisane: 30.11.2024, 23:24 |
|
Dołączył: 17.01.2009 Posty: 155
|
Nie rozumiem dlaczego te samochody się nie sprzedają. Silnik z gt3 w nadwoziu 718 i dodatkowo wyjątkowy bo spyder. Może uciążliwość "dachu" bądź poziom ceny który dla większości powoduje pójście w kierunku 911?
|
|
Góra |
|
Loras
|
Napisane: wczoraj, 13:33 |
|
Dołączył: 28.05.2020 Posty: 563 Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznan
Nr klubowicza: 711
|
cukin napisał(a): Nie rozumiem dlaczego te samochody się nie sprzedają. Silnik z gt3 w nadwoziu 718 i dodatkowo wyjątkowy bo spyder. Może uciążliwość "dachu" bądź poziom ceny który dla większości powoduje pójście w kierunku 911? Chyba ekonomia , wydanie takiej kwoty pieniędzy na piękne auto ale które jest bardzo wypasiona wersja 718 które bazowo kosztowało 260 tys brutto a kończymy z kwota 820 tys spyder rs, (3 krotność bazy + 40 tys zł ) 992 bazowa jest teraz za 649 tys a gt3 rs nie kosztuje 3 krotnosci bazy jak 718 a tyle co dwie bazy - 1,3 m, no i amortyzacja wartości jest znacznie bardziej przewidywalna…. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
_________________
981 GT4 Pikachu 971 3.0t 718 2.0 "Spajder"
było: 970 4S; 958T, 958S, 987S, 997 4S.
|
|
Góra |
|
Doggy Dogg
|
Napisane: wczoraj, 13:48 |
|
Dołączył: 1.01.2014 Posty: 102
|
Ja mam i właśnie niedawno poszedł spać pod pokrowiec po sezonie. Zapraszam, pytaj
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: wczoraj, 14:35 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1036
|
@Doggy Dogg
Dzięki za ofertę pomocy. Na szybko trapią mnie takie tematy.
1. Jakie jest subiektywne odczucie głośności silnika w porównaniu do innych 718. Mam na myśli jazdę bez dachu z obrotami w zakresie 4-6.5 krpm czyli tak średnio. W moim 4.0 głośny jest wydech ale po otwarciu dachu dźwięk silnika nigdy nie jest natarczywy i męczący.
2. Nigdy nie jeździłem na CUP2. Wiem, że po rozgrzaniu są super ale ja głównie kręcę się wokół komina i zastanawiam czy niedogrzana opona nie popsuje odbioru auta. W Lotusie fabrycznie miałem Yokohamę A048 i wyglądało to tak, że w normalnej miejskiej jeździe było mniej przyczpności przedniej osi niż na bardziej cywilnych oponach. Finalnie zmieniłem opony bo zachowanie A048 na zimno mnie irytowało.
3. Jak długo zajmuje Ci złożenie i rozłożenie dachu po tym jak już nabrałeś w tym doświadczenia.
4. Jak oceniasz silnik w zakresie 4-6.5 krpm? Kiedyś miałem S2000 która jechała samą górą. Powodowało to że albo jedziesz jak emeryt (bo w dolnym zakresie obrotów auto ma mało momentu) albo jak wariat (bo w górnym prowokuje że ciężko się oprzeć). Tutaj oczywiście dwukrotnie większa pojejmność ale napisz jak to wygląda w praktyce - dynamiczna jazda ale nie w full attack.
5. Jeśli masz doświadczenie z innymi 718 to napisz proszę subiektywne porównanie tych aut.
|
|
Góra |
|
Doggy Dogg
|
Napisane: wczoraj, 18:20 |
|
Dołączył: 1.01.2014 Posty: 102
|
Na początku nadmienię, że SRS to moje pierwsze Porsche w ogóle także tylko z tego względu musisz brać mniejszą lub większą poprawkę na moje subiektywne odczucia. Zawsze jeździłem typowymi dupowozami w dieslu, nigdy nie miałem nawet usportowionego auta także zakupem SRSa poszedłem grubo i przeskoczyłem kilka poziomów jednym strzałem. Przez to na początku byłem tym autem wręcz oszołomiony ale po całym sezonie pojeżdżawek + wizyta na Silesia Ringu pozwoliły mi się trochę ogarnąć.
1. Sorry ale nie jeździłem, nawet nie testowałem innych wersji 718. Dawno temu próbowałem 981 GTS ale nie mam porównania back to back. W moim odczuciu hałas przy takim zakresie obrotów przy zamkniętych klapach zupełnie akceptowalny. Oczywiście nie w porównaniu do np S-klasy, tylko po prostu nie męczy. Z zamkniętym dachem jest głośniej niż otwartym, jeszcze inaczej jak masz założony kompletny dach. Tak w ogóle to jest tak wiele dźwięków i ich barw w zależności od obciążenia układu pochodzących z silnika, wydechu, dolotu itd. że SRS jest dla mnie jak instrument muzyczny; kończyłem klasę akordeonu 2st. także wiem o czym piszę. Nie wiem czy tak jest w innych modelach z tym motorem ale tutaj dwuczęściowym dachem możesz sobie regulować ile dB chcesz mieć w kabinie i jaki mają mieć charakter.
2. Zimne opony rzeczywiście nie trzymają, parę razy najadłem się strachu. Na mokrym albo nawet wilgotnym podobnie, trzeba uważać. Tutaj nie chce mędrkować, nie mam porównania z innymi gumami tego typu.
3. Wokół dachu to dużo sraczki i narzekania było i jest przez malkontentów którzy zawsze szukają dziury w całym. Dla mnie to też trochę przygoda z jego składaniem i rozkładaniem a nie na zasadzie, że „ło jesssu, znów trzeba będzie wysiąść i założyć/schować te dziwnie pocięte kawałki brezentu”. Czas? Średnio trzeba poświęcić 1:30-2 min na obydwie części. Jak chcesz używać tylko sunshade’a to 1 min max.
4. Tutaj tak jak w pkt. 2, nie mam porównania. Nie wiem jakimi autami jeździsz i jak dynamicznie lubisz jeździć ale wydaje mi się że mocy na pewno Ci nie zabraknie. Wiadomo, przy daily jeździ się bardziej Nm ale biorąc pod uwagę obecne natężenie ruchu, ograniczenia prędkości i zdrowy rozsądek na pewno nie będziesz miał poczucia że zamulasz. Dla mnie jest to weekendowy funcar i zawsze jazda nim jest dla mnie pewnego rodzaju wydarzeniem i przeżyciem (SRS na daily w moich realiach się nie nadaje). Wiem że teoretycznie silniki w GT4RS/SRS są zestrojone tak, że w porównaniu do GT3 midrange mają niby słabszy ale myślę, że to do wyczucia przez zawodowych kierowców i trackrat’ów
5. Porównania z innymi 718tkami brak.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: wczoraj, 18:48 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1036
|
Dzięki. Muszę to sobie jeszcze przemyśleć. Cholernie podoba mi się wizualnie i pamiętam z przejażdżki GT4, że czucie kierownicy jest jednak inne niż ze zwykłych 718. To głównie mnie kusi w tym aucie...
|
|
Góra |
|
unkes
|
Napisane: dzisiaj, 11:09 |
|
Dołączył: 21.04.2017 Posty: 98
|
Mam 981 GT4 na Cup2, więc mogę się wypowiedzieć jedynie w kwestii opon.
Jak są świeże to trzymają całkiem przyzwoicie nawet jak nie są dobrze rozgrzane, puszczają dopiero przy mocniejszym dodaniu gazu. Rozgrzane są jak przyklejone do asfaltu. Na mokrym i zimnym trzeba uważać, ale da się przeżyć.
Z moich doświadczeń jednak dramatycznie spada im przyczepność na zimno po 1 czy 2 trackdayach. Wtedy już trzeba bardzo uważać zanim się choć trochę nie rozgrzeją. Na zimno idą bokiem zawsze i wszędzie, po rozgrzaniu znów jest OK.
Moim zdaniem jak nie wybierasz się na tor to lepiej założyć np. PS4S. A nawet przy torowaniu bym osobiście szedł w osobny komplet kół na tor. Przerobiłem z 4 komplety Cup2 w swoim GT4, wszystkie z homologacją Porsche, zachowują się w zbliżony do siebie sposób.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|